Zwanger ondanks het spiraaltje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angela23, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela23

Angela23 Nieuw lid

5 jun 2007
    2
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 5 weken zwanger ondanks het koperen spiraaltje dat ik al 3 jaar in heb gehad. Mijn gyn. vertelde dat er een kans op een miskraam was en ik het spiraaltje in moest laten zitten als ik het kindje wil houden. Nu heb ik het e.e.a. op google opgezocht en de berichten over het wel of niet laten verwijderen van een spiraaltje tijdens de zwangerschap zeer tegenstrijdig. Ik weet het helemaal niet meer :cry: .
    Heeft er iemand een positieve ervaring gehad met zwangerschap door het spiraaltje heen?
    Ik wil het kindje wel heel graag houden :)
    Groetjes,
    Angela

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat je arts wel weet wat hij zegt! Als je je daar toch niet gerust bij voelt zou ik gewoon een second opinion vragen bij een andere arts.
    Ik zou echt wel op het advies van een arts afgaan hoor...
    Succes enne...gefeliciteerd?!

3. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    jeetje wat een toestand zeg toch wil je feliciteren ook ik ben zwanger geraakt door koperspiraal heen mn spiraal was verzakt en moest daarom verwijderd worden ik kreeg daardoor wel een miskraam dus ik zou het advies van je arts zeker aannemen hoor , 3 weken na mn miskraam bleek ik weer zwanger te zijn

4. Angela23

Angela23 Nieuw lid

5 jun 2007
    2
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik zal wel zeker om een second opinion vragen. Eerste paar maanden blijft wel ff afwachten of alles goed verloopt. Wel spannend :D .

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, heeel spannend!
    Super veel succes!

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn neef is geboren met een spiraaltje op zijn hoofd dus en hij mankeerd echt niks hoor. je hoort vaak dat er een miskraam optreed nadat het spriraaltje verwijderd is dus ik zou ook de raad van je arts opvolgen en het gewoon laten zitten. je kindje was zo sterk om zich toch in te planten daarbinnen dus ga der maar van uit dat het op hem/haar weinig effect heeft.

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Bij het verwijderen van het spiraaltje kan de buikwand dusdanig geïriteerd raken waardoor het vruchtje ook afgestoten wordt. En in sommige gevallen zit het spiraaltje boven het vruchtje waardoor het vruchtje mee trokken wordt bij een verwijdering. Zodra het spiraaltje is ingekapseld dan moet de zwangerschap probleemloos kunnen verlopen. Mijn zus werd namelijk ook zwanger met een spiraaltje.

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Zo te lezen is een spiraaltje ook niet echt een goed voorbehoedsmiddel.. Hmmm..
    Ben zelf zwanger geworden door een voorbehoedsmiddel heen, en zat er aan te denken om na de bevalling een spiraaltje te nemen. ik moet er nog maar eens goed overna denken! ;)

Groetjes Kalush

Deel Deze Pagina