is 3x te weinig?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door allanieew, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    Mijn zoontje van 6 maanden is de afgelopen weken erg aan het rommelen met zijn voedingen.
    Twee weken geleden wilde meneer nog 6x bij mij drinken nu komt hij nog maar 3x.

Hij krijgt sinds 2 weken een fruithapje in de morgen en groente in de middag/avond. hij krijgt beide omdat we noodgedwongen met 4 maanden al zijn begonnen met 1 hapje per dag (ik moest een aantal weekenden werken en meneer dronk ineens niet meer uit de fles of uit een beker alles moest live)
    Van het CB hebben we dus de goedkeuring gekregen om 2x per dag een hapje fruit danwel groente te geven.

Maar ik vind dat hij zo weinig drinkt, naast de borstvoedingen (waarbij het naar ik schat ongeveer 200ml binnen krijgt omdat ik dat ook kolf) drinkt hij 1 fles water of sap van 150 tot 200ml meer gaat er op een dag niet in. Hij heeft op zich wel voldoende plasluiers, maar toch maak ik me wat zorgen omdat het wel een flinke sprong is. (ik ben sowieso altijd erg onzeker geweest over mijn borstvoeding dus daar zit waarschijnlijk het echte probleem ;))

daarnaast vinden mijn borsten het ook niet zo leuk omdat meneer 1x 's ochtends drinkt en 2x 's avonds waardoor er wel erg veel tijd tussen zit.

Ik bied wel aan maar hij wil gewoon echt niet (hij gaat tegen me liggen kletsen op handen en voeten wiebelen als we op bed liggen, ligt naar me te lonken, scheet geluiden te maken echt van alles, :p maar drinken ho maar)

Maak ik me zorgen om niks?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je stuwing hebt, dan maken je borsten zich in elk geval zorgen...

Probeer je ook steeds voor hij hapjes krijgt aan te leggen? ( als je in de buurt bent)
    Op zich,in fruit en groente zit natuurlijk ook vocht. Hou vooral de plasluiers in de gaten!

3. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    iedere keer voordat ik hem een hapje geef probeer ik hem eerst aan te leggen maar hij weigert gewoon of nog 'vervelender' gaat met mijn tepelhoedje liggen spelen. Dus het heeft weing nut maar de aanhouder wint, het is alleen een beetje frustrerend dat ik hem per dag dus zo vaak aan leg en minder dan de helft van de pogingen lukt (vraag me af of hij het ook niet beu begint te worden :)...)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze een tijdje gehad dat ze minder dronk en snel afgeleid was. Maar volgens mij was dat rond 9 maanden.
    Met 6 maanden ging ze hier juist van 5 voedingen naar 7/8.
    Maar ik kolfde vaak wel even als zij slecht dronk om m'n productie op peil te houden en had een hekel aan stuwing.
    Na een maandje ofzo begon ze weer wat beter te drinken.

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Misschien kan je (als je graag langer bv wilt geven) dan op z'n minst tussendoor wat afkolven, zodat je er wel regelmaat in houd en je borsten blijven produceren. Mocht het een fase zijn van je zoontje en hij wil over een paar dagen in ene wél weer drinken, dan heb je in ieder geval nog genoeg melk!

6. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik herken je verhaal wel een beetje. hier ook van 7/8 voeding laatst zo een paar dagen naar 4. Vond ik ook weining.

Probeerde hem vaak aan te leggen maar draaiede zijn hoofd weg, of hij ging inderdaad spelen.
    Maakte me er ook druk over maar heb het op een gegeven moment maar los gelaten en hij drinkt nu weer goed.

Soms heeft hij er wel weer eens een voeding bij dat hij niet wil. Als ik heb dan even laat spelen begint hij soms toch ineens te drinken, niet lang maar hij krijgt dan toch weer wat binnen.

Ik zou tussendoor wel een keer kolven. Anders loopt je productie te snel terug.

Deel Deze Pagina