Baby slaapt niet meer door 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vinorosso, 13 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ons zoontje is over 3 dagen 6 maanden oud. Hij sliep vanaf 2 maanden door.

De laatste 3 nachten wordt hij ineens weer wakker. De tijden verschillen. Om 5 uur, 2 uur en vannacht om 4 uur. Dan is hij klaar wakker, ik rommel dan wat aan om hem weer in slaap te krijgen. Eerst probeer ik een speen, maar daar is hij niet zo van. Als hij dan weer begint dan pak ik hem op en probeer hem rustig in slaap te wiegen. Dit lukt bijna nooit dus leg ik hem weer neer en hoop dat hij rustig blijft. Dan meestal begint hij weer, (het is overigens niet huilen maar mopperen) dan stop ik mijn pink in zijn mond. Daar wordt hij altijd blij van, en rustig en moe. Op die manier probeer ik hem te laten slapen. Als dát niet lukt dan geef ik hem een flesje met warm water. Daarna sukkelt hij meestal wel in slaap.
    Al met al ben ik dan een uur bezig. Ik wil hem liever geen melk geven. Omdat hij, als ie eenmaal slaapt, wel gewoon tot de volgende ochtend 7 uur doorslaapt.

Dit is mijn eetschema:
    7 uur: 180 ml
    10:30 halve banaan + halve appel gemengd,
    12:00 180 ml
    15:30 180 ml
    17:30 groente, meestal 80-100 gram
    19:30 180ml of 210 ml met 3 scheppen rijstebloem.

Gisteravond heb ik 210 gedaan en dit had hij helemaal op.

Hebben jullie tips? :)

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als hij niet huilt maar gewoon wat wakker is en moppert zou ik niet naar hem toe gaan. Grote kans dat je hem stoort en alleen maar wakkerder maakt, waardoor het voor hem weer lastiger is om in slaap te vallen.
    Wij liggen soms 's nachts ook even wakker, is vrij natuurlijk, alleen wij snappen dat we een beetje stil moeten doen, een baby niet. ;)
    Ik zou alleen naar hem toe gaan als hij echt huilt en als dan een flesje water werkt zou ik dat direct geven i.p.v. eerst een poos aan te rommelen, dan lig je allebei weer zo in je bed.

3. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Herkenbaar. Mijn zoon sliep ook al na 2 maanden hele nachten door, en rond dezelfde periode als jouw zoontje kwam hij 's nachts ineens weer. Ik heb hem toen toch weer nachtvoedingen gegeven, want op die manier viel hij direct daarna weer in slaap. Het was echt een fase, even doorbijten, maar na een kleine 2 maanden was het weer over. Wellicht zal het bij jullie ook gewoon een fase zijn, zoals met zoveel. Succes in elk geval!

4. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    We wachten het inderdaad eerst even af. Gerust een kwartier maar we horen ondertussen dat het steeds harder en ongeduldiger gaat. Op een gegeven moment weten we dat het niet overgaat.

5. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Rond de 6 maanden is er een sprongetje en daar kan helaas ook s'nachts wakker worden bij horen.
    Komen er geen tandjes door? Probeer eens dentinox te smeren voor het slapen gaan.
    En anders zou ik idd eerst even afwachten en dan naar hem toe gaan en meteen een flesje geven, persoonlijk zou ik wel iets van melk eraan toe voegen, 1-2 schepjes ofzo.
    Warm water lijkt mij niet echt lekker en kan misselijkheid geven.
    Maar niet te lang aanrommelen hoor gewoon een flesje geven.

6. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de tips, zal dan inderdaad maar gewoon een flesje geven, daar is hij het meest content mee.
    Had vannacht ook 1 schepje erbij gedaan, voor de lekker :)

Tandjes zijn nog niet te voelen.

7. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Er is rond die tijd een sprongetje dus daar zal het vast mee te maken hebben. Mijn dochtertje heeft dat dus ook altijd met een sprongetje en ik geef er gewoon aan toe door haar een klein flesje te geven. Ze heeft net de 19 weken sprong gehad dus de volgende is die van 6 maanden. Ik bereid me alvast voor met die nachtelijke avonturen ;) Al is het bij haar 15 min even snel flesje geven en weer verder slapen.

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Soort van herkenbaar. Mijn zoontje slaapt sinds 3 nachten weer slechter. Echt doorslapen heeft hij nog niet gedaan. Maar van 22.00 tot 04.00u lukte wel. Nu haalt hij dat niet meer en is ook nog eens klaar wakker na zijn flesje. Hij ligt echt minstens een uur te kletsen en te doen. Ik weet dat het er bij hoort maar die maanden van slecht slapen beginnen me best op te breken. Nou heb ik al chronische vermoeidheid door pcos.....dus slecht slapen hakt er sowieso al flink in.
    Het gaat beter worden.....dat hou ik maar in mijn hoofd.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Rond de 6 maanden vindt er inderdaad een groeispurt plaats waardoor ze weer om een nachtfles kunnen vragen. Tot een jaar is een nachtvoeding overigens normaal. En tot een jaar is melk de hoofdvoeding.

Ik zou dus gewoon meegaan in het ritme van je kind en een flesje geven. Dan kan iedereen daarna weer lekker slapen.

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Kan het zijn dat hij overdag meer behoefte heeft aan vast voedsel? Misschien kun je eens beginnen met brood?

Volgens mij was dit het schema van onze kleine:
    7:00 fles 180/6
    9:00 fruit
    11:30 fles 150/5 met stukjes brood.
    15;00 fles 150/5
    17:00 warme hap (een hele aardappel, twee eetlepels groente)
    19:00 fles 180/6

Deel Deze Pagina