Hallo meiden, Ik voel me echt een zeurpiet, maar wil wel graag horen of er meer moeders zijn met dit gevoel. Mijn meisje is 6 weken en slaapt al door sinds ze 4 weken is. Ze krijgt 5 voedingen van 150/5. Om 20:00/20:30 uur gaat ze naar bed en ons 23:00/23:30 uur, maken we haar wakker voor haar laatste flesje. Hier doet ze het volgens mij goed op, ze is vrolijk en gewoon een echte slaapkop want overdag slaapt ze ook nog erg goed. Ik mag dus van geluk spreken dat ik zulke nachten kan maken. Maar sinds dat zij doorslaapt, doe ik dit niet. Ze lag gezellig bij ons op de kamer, naast mijn bed, maar ik werd wakker van ieder kreuntje. Toen ze nog nachtvoeding kreeg, was dit geen probleem want dan was ik iedere keer mooi op tijd wakker. Maar ja, nu ze doorslaapt werd ik nog steeds wakker. Nu slaapt ze dus twee dagen op haar eigen kamer in haar wieg. Dat vind ze zelf geen enkel probleem, ze slaapt nog steeds heerlijk door. Voor haar zelfs wat rustiger aangezien mijn man er om 6 uur uit gaat en dan naast haar bedje in de kleding kast moest zijn. Hier werd ze duidelijk onrustig van. Maar ja, nou dacht ik, mooi dan slaap ik door. Maar nee hoor, ik heb de babyfoon naast mijn bed staan en ben alsnog super veel wakker want denk elke keer dat ik haar moet horen en anders word ik wakker omdat ik droom dat mijn man of ik bovenop haar liggen. Heel vermoeiend dus. Nu vraag ik mij af, herkennen jullie dit? Ik ben zo bang ook voor wiegendood. Ik werk in de kinderopvang en i.v.m. wiegendood moeten we iedere 10 minuten kijken bij een kindje. Maar ja, dit gaat zo moeilijk als ik slaap. Heeft me alleen dus wel zeer angstig gemaakt. groetjes marije
Zeurpiet! hihihi, nee hoor Ik herken we het met gespitste oren liggen luisteren of je nog ademhaling hoort. Maar ik herken het alleen van de eerste week, want daarna liet meneertje nogal graag en vaak horen dat hij aanwezig was, of dat er iets niet ok was (huilde nogal veel en ook flink hard!) Inmiddels is hij dik 11 maanden en hij slaapt nog steeds niet helemaal door (en wij dus ook niet) Daarom was ik best een beetje jaloers toen ik las dat je kleintje met 4 weken al doorsliep! Maaruh.. ik heb er geen ervaring mee, maar je hebt toch zo'n soort matrasje wat registreert of kindjes nog ademen? Ik weet niet hoe het precies heet.. Nanny care ofzo? Misschien kan dat je een beetje geruststelling (en dus slaap) geven?
Ik heb exact hetzelfde. Mijn meisje is nu 8 wkn en slaapt door sinds 2 wkn. Heel fijn, tuurlijk! Ze slaapt op haar eigen kamer, ik kon echt niet slapen toen ze naast me lag. Maar ik word elk uur wakker.. ga dan heel geconcentreerd luisteren (we hebben geen babyfoon maar wel de kamerdeuren open dus je moet het makkelijk kunnen horen) en hoor dan niets. Ik moet me dan inhouden om niet op haar kamer te gaan kijken, zo stom. En ik word nog minstens 3 keer in de week wakker omdat ik denk dat ze bij ons in bed ligt en ik ga dan in paniek het dekbed om hoog trekken... en kom dan tot de conclusie dat ze er helemaal niet is. Gaat vast vanzelf over, maar vervelend is het wel idd!
heel herkenbaar. om die reden hebben wij de nanny-care gekocht. inderdaad het sensormatrasje. Die enkele keer dat we vals alarm hebben heb ik er wel voor over. We hebben een erg beweeglijk kind ook met slaapzak dus vandaar af en toe alarm. Hij is nu 15 maanden en we hebben het nog steeds in bedje liggen.
Ja, heel herkenbaar. Dromen dat je op de baby rolt terwijl ze niet eens bij je in bed ligt ook hier panisch het dekbed optillen, want het besef dat ze gewoon in dr eigen bedje ligt komt net een paar seconden te laat. Het lichte slapen hoort er een beetje bij als je een baby hebt. Het wordt wel met de tijd minder hoor. Al hoor ik nog steeds een baby huilen als ik onder de douche sta of stofzuig. Zelfs toen ik zwanger was en alleen thuis omdat dreumes op de opvang was
heeel herkenbaar en inderdaad ook dit word vanzelf beter naar mate de kleintjes ouder worden. als je er zoveel slaap om verliest is een nanny care inderdaad misschien wel iets. ik liep ook steeds heen net zolang totdat ik rustig was. Shannon heb ik weer terug op onze kamer gezet na 2 nachten, dan sliep ik beter en aantal weken later (3,5 mnd?) is ze naar haar eigen kamer gegaan.
Heeeeeel herkenbaar die angst voor wiegendood! Ik had daar ook heel veel last van toen ons zoontje op zijn eigen kamertje ging slapen. Wat mij ontzettend veel rust heeft gegeven is de Angelcare babyfoon met sensor-matjes. Het is wel een dure aanschaf maar heeft mij absoluut mijn nachtrust terug gegeven!! Bij elke ademhaling wat je kindje maakt wordt de sensor geactiveerd want dit is immers een "beweging." Als de sensor 20 seconden geen beweging meer opvangt gaat er een keihard alarm af. En geloof me maar dat het werkt; als je het vergeet uit te zetten terwijl je je kind uit bed hebt gehaald lijkt er 20 sec. later wel een sirene af te gaan! Voor sommigen mss een beetje overdreven maar het heeft mij complete rust gegeven!
Ik heb al gauw de babyfoon 's nachts niet meer aan gezet. Dochterlief slaapt in de kamer naast ons en de deuren staan op een kier. Als ze begint de huilen hoor ik dat gauw genoeg. Verder werd ik in het begin ook vaak wakker maar dat wordt vanzelf minder. Ik ging dan altijd even naar het toilet en luisterde gelijk even aan de deur.
zo deden wij het ook.. babyfoon uit en deuren open, hoor je toch niet elk zuchtje maar wel de noodzakelijke geluiden
Hoe vaak ik wel niet helemaal in paniek wakker werd omdat ik dacht dat ik op mijn dochter lag. Dat ik in slaap was gevallen tijdens de voeding. Dan riep ik helemaal in paniek waar D. was en of hij haar mee wilde gaan zoeken maar ze lag dan gewoon lekker in haar bedje te slapen. Het was zelfs zo erg dat ik de kussens door de slaapkamer gooide omdat ik zeker wist dat ze daaronder lag.. Verschrikkelijk vond ik dat! Moedergevoelens...
Wat fijn dat er dus echt wel herkenning is! Helaas kan ik de deuren echt niet open laten vanwege twee katten. Ik had nog nooit nagedacht bij zo'n nanny care matrasje! Ik heb voor mijn bevalling steeds (veel te nuchter ) gezegd dat ik dat maar onzin vond en dat ik dan alleen veel paniekeriger zou worden, maar nu toch maar even over hebben want zo slaap ik echt niet meer! Hihi, mijn man krijgt zelfs wel eens klappen omdat ik dan denk dat hij op mijn meisje ligt, maar daar moeten we dus maar gewoon aan wennen blijkbaar Sorry, wilde niemand jaloers maken, en natuurlijk is het ook wel gewoon een enorme luxe dat ze door slaapt, ook dat realiseer ik me
Enorme herkenning hoor! Mijn dochter maakte in het begin veeeel geluid in haar slaap, knorren, kreunen, zuchten, steunen... daardoor wist ik gek genoeg dat ze er nog was en dat ze nog sliep. Maar op een gegeven moment is ze heel stil gaan slapen, dus nu lig ik 's nachts vaak met gespitste oren te luisteren of ikhaar wel hoor ademen en sta ik vaak naast haar bedje om te controleren of ze niet onder de dekens ligt ofzo. Pfff! Ook herken ik het horen van gehuil wanneer je onder de douche staat oid, haha, hoe vaak ik de douche al niet uit heb gedraaid - en de afzuigkap uitgezet - om even goed te kunnen luisteren! Wat me wel opvalt is dat ik er meer vrede mee krijg, ik luister wel nog goed, maar kom ook aan mijn rust toe inmiddels.
Ik zou de babyfoon eerst eens niet meenemen, en de deuren dicht houden. Als je kleine op dezelfde verdieping slaapt (tenzij een enorm groot huis natuurlijk) hoor je die echt wel als hij huilt! Mijn ervaring is dat je vanzelf dieper gaat slapen als je weet dat er 's-nachts goed geslapen wordt, dat was hier tenminste. Nadat hij door ging slapen ging ik na een tijdje ook weer beter slapen! En een nanny care brengt ook rust, tenminste hier, dan weet ik iig zeker ookal hoor ik niets dat hij nog leeft. Vind ik een enorme geruststelling, ook als hij een keer uitslaapt (tot half 8 kwart voor 8). Hier nog nooit vals alarm gehad, en als ze veel rollen in bed en naar boven kruipen kun te er 2 aan elkaar bevestigen zodat het hele bed een matje bevat.
Ooo wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben. Dacht inmiddels dat ik gek werd. Altijd denk ik de kleine te horen als ik onder de douche sta etc. Om gek van te worden. Honderd keer de douche uitzetten om even te luisteren. En midden in de nacht in paniek over mijn vriend heen duiken omdat ik zeker wist dat ik hem op de grond hoorde vallen. Helemaal in paniek. Kleine is morgen 8 maanden maar dit gebeurt nog minstens 1 keer per week. Of helemaal in paniek omdat ik zeker weet dat mijn vriend met de kleine op zijn buik in slaap is gevallen terwijl ik hem zelf naar bed heb gebracht en hij nog nooit in ons bed geslapen heeft...... Wel grappig, maar soms ook vermoeiend.
Oww ik herken dit HEEEEEEEl goed. Heb geen tips voor je. Ik lig ook regelmatig met mijn oor tegen de babyfoon om te luisteren. En als ik dan niets hoor ga ik eruit en kijk ik stiekem om het hoekje. Moet wel toegeven dat het wel iets minder word nu.
Nou, gelijk overlegd over de nanny care en zojuist besteld . De babyfoon niet naast me neer zetten bied me nog minder slaap ben ik bang. Nanny care word nog vergoed ook dus helemaal top! Deed me overigens ook best wel wat dat mijn meisje het echt geen enkel probleem vind om in haar eigen kamer te slapen. Had verwacht dat ook zij het heel fijn zou vinden bij mama op de kamer, maar blijkbaar maakt het haar niks uit . Zo gek, mama zijn, ik heb gevoelens die ik echt niet herken en waar ik altijd zo nuchter was ben ik nu echt zo maf. Uiteraard ook nog wel aan het ontzwangeren, maar nooit verwacht dat ik zo ontzettend om zou slaan. Zelfs de camera babyfoon is in me op gekomen, maar denk dat ik dan echt alleen naar dat ding staar. Nog 1 ding, hebben anderen zich ook zo vreselijk schuldig gevoeld over het in eigen kamer laten slapen?
Nou dit herken ik heel erg hoor! Maar eerlijk gezegd is het bij ons na de eerste week wel overgegaan! Nu vind ik het juist heerlijk dat hij in zijn eigen bedje ligt en ik niet meer elk zuchtje en kreuntje hoor! Lijkt me trouwens heel erg vervelend en onrustig een babyfoon zo vlakbij! Vaak als ze gaan huilen hoor ik dat toch wel..
Bij de 1e had ik dit ook hoor had alleen geen babyfoon heet ging vanzelf over, bij de 2e veel minder last van gehad bij de 3e weer meer ( ivm voorgeschiedenis) ze,slaapt n! 4 mnd nog bij ons.