hoe dreumes trap af leren gaan.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door olletje, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olletje

olletje Actief lid

16 mrt 2010
    107
    23
    18
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al. Hoe leer je je dreumes veilig de trap af te gaan. Naar boven gaat al wel een jaar goed, maar naar beneden vind ik zo eng. Kleine is net 2 jaar en erg klein 80 cm kan dus niet bij de leuning.

2. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hier zijn we er pas mee begonnen, vooral omdat ik hem eigenlijk niet mag tillen door rugklachten en BI, vind het ook wel eng want ons ventje is ook maar klein, maar goed wij laten hem achterwaarts (dus met gezicht naar de trap) de trap afgaan, hij laat zich steeds op zijn knietjes op de volgende tree zakken en gaat dan naar de volgende.
    Of het de goede manier is weet ik niet, maar het gaat wel goed zo, ik blijf er wel heel dicht achterlopen, hij is snel afgeleid en met het omkijken leunt hij dan wel eens wat te ver naar achter of hij wil te snel naar beneden gaan.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn gaat thuis ook achterstevoren de trap af. Wij hebben geen trapleuning (en als we die wel hadden , dan kon ze er toch niet bij). Ze gaat denk ik al 3/4 jaar zo zelf van de trap af.
    Óp het kdv kan ze wel gewoon normaal van de trap af, maar daar hebben ze een rechte trap en een lage leuning.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Zittend, tree voor tree. Of aan de handjes vasthoudend en dan loop ik voor haar achterwaarts de trap af, stapje voor stapje.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Mijn kindjes gaan achterwaarts de trap af, gaat hier prima.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier gaat ze ook achter waards de trap af, pas mee begonnen toen ze het zelf wou

7. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Hier een enorm eigenwijsje wat per sé vooruit de trap af wil zoals papa en mama dus houden we z'n handjes vast. Overigens kun je ook trapleuningen krijgen voor kinderen!
    Welkom op de website van Kindertrapleuning.nl!

Wij gaan zelf eentje maken op zijn hoogte.:)

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Op het KDV hebben ze een lage leuning en kan hij zelf, thuis is hij ook te klein. hij loopt OF voorwaarts, maar dan half zittend op zn billen ( vind ik zelf niet veilig, af en toe laat hij zich naar beneden glijden!) Of ik hou een handje vast en hij loopt voorwaarts.
    Heel soms ook achterstevoren.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

`hier sinds hij 15 maand is...... hij deed het zo opeens uit zichzelf...... achterwaarts de trap af.

10. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Hier ook achterwaarts de trap af. Ik ben er wel altijd bij, wanneer hij de trap op of af gaat.
    Tja, hij is nu 26 maanden en hij gaat telkens sneller de trap OP.

Succes ermee.

Oja, onze zoon is laten we grof schatten, een cm of 96.
    Ook hij komt niet goed bij de trapleuning, al kan hij niet wachten deze te gaan gebruiken.

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter gaat eigenlijk al net zo lang de trap op en af. Zal met zo'n maand of 14-15 zijn geweest. Ze is vrij klein en kan nog niet bij de leuning, dus ze gaat meestal achterwaarts.
    Soms ook normaal, maar dan moet ze een handje geven aan ons, en ze wil niet altijd geholpen worden.

Ik vind het wel een prettig idee dat ze rustig en zelfstandig de trap op en af kan. Voor het geval ze aan de aandacht ontsnapt en ineens boven zit...

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna gaat sinds 'n half jaar de trap af zoals wij dat doen. Yosyp gaat nog andersom de trap af. Jorja kan de trap wel op, maar nog niet zelf af en ze is er nog niet aan toe om het te proberen.

13. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Onze dochter gaat ook achterwaarts de trap af. Ze moet het zelfstandig kunnen, daarom zijn we al ruim een half jaar bezig. Ik hoor het mezelf nog zeggen: "Knie, knie, voet, voet". En "hand aan de rand" (ze had nogal de neiging om bij onze draaiende trap aan het smalle deel te gaan, en dat doet ze zo niet meer).

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess gaat voorwaarts de trap af en kan na het draaiende gedeelte wel bij de leuning.

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Gisteren is mijn dochter (2 jaar, 9 maanden) van de trap gekukeld, ondanks alle training, opletten etc. Ga direct de site bekijken of inderdaad zelf een leuning maken. Want de leuning die we nu hebben, kan ze wel vasthouden maar is net iets te hoog en ze kan niet haar hand er helemaal omheen klemmen.
    Mooi hoe je op ZP altijd weer op ideetjes kan komen!

16. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Dean gaat "normaal" naar beneden, maar alleen als wij vóór hem lopen en zijn handje vasthouden. Met zijn andere hand houd hij de trapleuning vast. Hij is 94 cm, dus het wordt snel makkelijker voor hem. Naar boven kan hij prima, maar toch nog even onder supervisie. Bij zijn zus hebben we het ook zo gedaan en dat is prima gegaan.

17. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Dochter van 1,5 gaat achteruit de trap af. Zer mag het nu sinds een paar weken en ze wil niet meer gedragen worden haha!
    Zoon van 3 loopt op de gewone manier en af en toe op zijn billen of ook achteruit.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Hier ga ik achterwaarts de trap af terwijl Kinley voeten billen doet (dus op de billen).

Deel Deze Pagina