Hoe dring ik tot hem door?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Zoals ik het lees ben je alleen maar aan z'n kop aan het zeiken en zeuren.Knap dat ie het volhoudt.
    Ik denk niet dat ie trek heeft in een tweede moeder. Hij kan zelf toch ook z'n verantwoording nemen?

Mij. Vriend had me allang gedumpt

Sorry als ik bot overkom, maar begin bij jezelf.
    Kan hij wel tot jou doordringen?

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wauw, goed dat je zelf inziet dat je bot reageert! Nu nog kijken of je er constructief mee kunt zijn.

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik denk ook wat dat je concrete afspraken moet maken samen met hem. Nachtdiensten zijn pittig (weet dit uit eigen ervaring), laat hem gewoon slapen als hij uit de nachtdienst komt want je lichaam heeft dit echt nodig.
    Hoeveel nachten draait hij?? Want als hij 3 nachtend draait, dan kan hij als hij uit de laatste nachtdienst komt slapen tot 14.00u daarna uit bed, want dan kom je wel zsm weer in het normale ritme van het dagelijks leven en dus jullie gezin want daar gaat het merendeel om denk ik..?
    De rest van de dagen dat hij niet hoeft te werken vind ik dat hij gewoon samen met jou en je gezin moet zijn.
    Zou nog n keer met hem gesprek gaan en ook je gevoelens open leggen, maar ook zeker aan hem vragen hoe hij er tegen aan kijkt, misschien komen jullie dan samen met een oplossing wat wel werkt.

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Misschien onderschat je het werken snachts?Ikzelf werk 2 a 3 nachten per week in de zorg. Van half 11 tot half 8.

Het is slopend!!

JE gaat zo tegen je bio ritme in, dat je er snachts gewoon beroerd van bent.

Mijn man zegt tegen mij om 1400 ook, kom er nou maar uit....maar dan lag ik pas half negen sochtends, duurt even eer ik slaap....

Daarbij als je uit de nacht bent, moet je weer omschakelen, wat ook weer even duurt eer je weer in een ritme zit, en dan moet je alweer de nacht in..

Beter is dat hij gewoon opstaat als hij uitgeslapen is. Dan is hij ws fitter en vrolijker en dan zal hij ms wel de dingen doen die jij vraagt...

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou zeggen dagje mee lopen?

Ik zeik echt nooit tegen hem! Ja nu toevallig omdat het wel om werk EN inkomen gaat.
    Geen werk betekend geen geld en geen geld betekend geen eten!
    Je doet nou net of ik zeven dagen per week 24 uur per dag loop te zeuren en dit is dus echt niet het geval! Beter nog ik zeg vaak helemaal niks tegen hem en laat hem zijn gang gaan.

En ja af en toe "zeur" ik misschien maar mag dat? Als hij niks hoeft te doen is het toch ook een kleine moeite om wél wat te doen als ik wat vraag? En als hij dat dan 5x niet doet ( en nee dan bedoel ik niet vijf dingen achter elkaar en ook écht niet elke dag aangezien het of om het vuil gaat en dit op vrijdag opgehaald word of 1 wasje in de droger gaat ik was namelijk vaak als hij al lang en breed op zijn werk is.) Dat ik dan aangeef dit vervelend te vinden? Gewoon op een normale manier zonder boos te zijn of ruzie te maken.

Net zo goed als dat hij ook wel eens aangeeft dingen van mij vervelend te vinden.

Maar prima ik ben een zeur en knap dat hij het nog met me uit houd. Gelukkig ben ik niet met jou getrouwd maar met mijn man die het dus wel met me uithoud.

Voor de rest we hebben er net even goed over gesproken.

Hij gaf idd uit zichzelf toe dat hij onredelijk was met de opmerking over het zoeken naar werk.
    En dat hij inderdaad vaak met zn neus in de tv zit als ik wat tegen hem zeg en mij dan niet hoort en maar wat zegt ipv te vragen wat ik nou zei en dan krijg je dus dit soort dingen ( in de zin van nee dat heb ik niet gezegd of afgesproken )

Hij heeft ook zijn werk gebeld en gaat vanaf maandag weer volledig op de dag werken *jeej* wel jammer voor hem hij vond de nachten onwijs leuk maar met 3 en soms 2 dagen werk komen we helaas niet rond.

Verder heeft hij gezegd dat ik hem verwend heb wbt het huishouden ( dit kan idd best kloppen) en dat hij daarom niks deed en niet inzag dat het icm twee kinderen ook best lastig was en hij gaat nu op vrijdag altijd het vuil doen en op zaterdag koken.
    En als ik een keer vraag of hij een wasje in de droger wilt doen dat hij dat ook wel wilt doen.

En ook ik heb mn excuus aangeboden dat ik te bot reageerde vanmorgen maar wel uitgelegd dat dat er ook mee te maken heeft dat als ik wat met hem afspreek de dag ervoor hij altijd zegt nee dat heb je niet gezegd of gevraagd.
    En we zijn vanmiddag gezellig met zijn alle even weggegaan!

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik laat hem ook altijd uitslapen!
    Hij slaapt 5 dagen in de week tot 4/5 uur eet en gaat naar zijn werk. De zesde dag in het weekend slaapt hij tot 2/3 uur als hij niet gewerkt heeft en 1 dag komt hij er op tijd uit.

Alleen vandaag niet omdat hij zijn werk moest bellen.

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dus als ik goed begrijp werkt hij 5 nachten in de week?

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Werkte ja.

Tot vorige maand toen werkte hij er 2/3 in de week.

9. glamoury

glamoury Actief lid

3 sep 2012
    280
    0
    0
    Nahla.....klinkt al neulerd......pppftt....

10. Letizia

Letizia Lid

22 okt 2013
    98
    0
    0
    Balie medewerkster bij tandheelkundige kliniek
    Rotterdam

Goedzo.
    En ik snap je heel goed hoor.

Mijn man werkt dan vaak van 12.00 tot 21.30 uur en is dan 22.00 uur thuis, ik kan er dan niet tegen als hij pas rond 03.00 uur naar bed gaat en de volgende dag pas 10.30 opstaat. Zo zien we elkaar weinig! Als hij om 22.00 uur thuis komt, tuurlijk wil hij even bijkomen, wat eten, "ontwerken" zeg maar. Maar hij moet er geen nachtwerk van maken hoor want dan kom je in een vreselijk lui ritme. Als hij pas om 11.00 uur opstaat omdat hij pas om 03.00 uur naar bed is gegaan wordt ik chagrijnig. Hij had ook gewoon om 23.30 uur kunnen gaan slapen, rond 09.00 uur op kunnen staan en e.e.a. kunnen doen in/rondom het huis of met mij of wat dan ook.

Ben stiekem heel blij dat hij geen nachtdiensten heeft.

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als hij nu 2-3 nachten werkt, dan kan hij echt op de 4/5/6 dag op tijd uit bed komen en jou helpen in het huishouden en weer gezin zijn.
    Want (heb er zelf nog geen ervaring mee) als ik zo lees is het een behoorlijke 'aanslag' voor jou en je gezin dat hij alleen maar bezig is met werken en slapen.
    Als hij 5 nachten moet werken kan me best begrijpen dat hij weinig energie/tijd heeft voor het gezin. Klinkt hard maar inderdaad nachtdiensten zijn een aanslag op je bio-ritme.

In ieder geval, praat nog eens met hem en heb het er nog met hem eens over, mannen moeten soms echt een paar keer met de neus op feiten gedrukt worden voordat ze echt door hebben dat het een groot probleem is.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hahaha, ik lees net je verhaal dat jullie gepraat hebben :) fijn om te horen meis dat hij het toch door heeft :) en dat jullie er samen over gepraat hebben :)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik weet hoe nachtdiensten zijn.

Heb ze tot mn verlof van de eerste ook gedraaid en werkte toen in wisseldiensten en soms dubbele diensten.
    Dus dat snap ik echt wel. En heb hem ook echt niet gevraagd het hele huis te ruimen oid. En hem gewoon laten liggen.

Als ik wat vroeg dan vroeg ik het ook op zijn vrije dagen.

Maar goed geen nacht gezeur meer hij gaat weer overdag werken dat zal al een hoop schelen.

14. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Fijn dat jullie het hebben kunnen uitpraten.

Deel Deze Pagina