Mijn dochtertje had wat plekjes op haar benen en arm. Muggenbulten dachten we. Maar toen kwam er een blaasje op. Maar even aangekeken, ze krabte die op haar beentjes open, dus doe ik haar maar een legging aan. Verder zien die er nu wel 'rustig' uit. Maar die op haar armpje komen ineens rode vlekken omheen. Ik bel morgen sowieso de huisarts, maar dit is echt een heel vreemde man die nogal eens mij niet serieus neemt of dingen zegt die echt heel raar zijn of niet kloppen. Dus ik probeer even in te schatten wat het kan zijn. Zal er een foto bij doen. Iemand die dit herkend? Ze heeft trouwens al waterpokken gehad, behoorlijk heftig ook, dus dat is het ook niet lijkt me.
Hoe oud was ze toen ze de waterpokken kreeg? Ze kunnen het wel 2x krijgen nl. Je omschrijving doet denken aan waterpokken, foto zie ik vooral een wondje..
Rond dat ze anderhalf was ongeveer. Ze heeft het echt heel heftig gehad toen en is er flink ziek van geweest. verwacht dus niet dat ze het weer zal krijgen. Het is idd een wondje, maar de huid er rondom is op een rare manier rood. ik heb nog even door gegoogled en het zou toch een reactie op een muggenbeet kunnen zijn. Op haar beentje begint het nu ook rondom een wondje flink dik en rood te worden.
Dat kan idd van een muggenbult zijn, soms zelfs met allergische reactie. Op de dichte plekken kan je sowieso koelzalf smeren, verkrijgbaar bij de apotheek.
Doet me direct denken aan krentenbaard. Komt meestal voor in het gezicht, maar mijn dochter had het op haar been. Zag er exact zo uit. Werd steeds groter en begon te jeuken. Met een zalfje van de huisarts was ze er zo vanaf. Let op: het is besmettelijk! Handdoeken maar 1x gebruiken en goed je handen wassen. Sterkte!
dank jullie wel voor de reacties. Morgen voor de zekerheid maar even naar de huisarts. @ikke97, waren het bij jou dochtertje eerst ook blaasjes?
Denk dat het inderdaad als blaasje begon, maar weet het niet meer zeker. Ik dacht zelf aan een opengekrabte muggenbult en later aan een schaafwondje, maar het bleek dus impetigo (=krentenbaard). Dit is de foto die ik toen van haar been maakte. Lijkt erg veel op jouw foto . Ben benieuwd wat de huisarts zegt!
De huisarts zegt idd ook krentenbaard. Ik ken het helemaal niet zo. Maar jouw foto lijkt idd erg op wat mijn dochtertje heeft. Een plek op haar beentje ziet er nu ook zo uit . Ze heeft nu idd ook een zalfje. Hoe snel ging het bij jouw dochtertje weg? Zal goed (extra) op alle hygiëne letten!
Oeh, weet het niet meer precies, is ruim een jaar geleden. Maar geloof dat ik na een paar dagen al duidelijke verbetering zag en dat het na een week of 2 helemaal weg was.