Ik kreeg als tip om eerst het overdag zindelijk zijn goed te oefenen. Als je hem zelf steeds naar de wc stuurt of als er steeds nog een heel klein beetje plas in zn onderbroek zit is hij eigenlijk overdag nog niet volledig zindelijk. (klonk voor mij vreemd want ik dacht: hij is zindelijk want hij plast niet meer in zn broek). En als dat goed gaat probeer je het uit te breiden naar de nacht. Ik kreeg daarvoor het advies om te laten plassen, klaarmaken voor bed tandenpoetsen etc. boekje voorlezen terwijl hij al lag in bed en daarna nog een keer laten plassen. Blijkbaar maak je als je zo ligt en ontspant meer plas aan. Dit in combinatie met een sticker/cadeau kalender heeft ervoor gezorgd dat mn middelste eindelijk zindelijk was op z'n 6e! Hij had daarvoor ook steeds hele volle luiers 's nachts.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga morgen dus maar naar de winkel voor een grotere maat luiers & verder gewoon rustig afwachten. ...
Mijn zoon is 5,5 en draagt 's nachts nog een luier. Hij is vaak een paar dagen droog en dan zo ineens weer een natte luier.
Mijn zoontje wilde zelf geen luier meer in de nacht. Ik laat hem voordat ik ga slapen nog een keer plassen. De ene keer is hij droog sochtends en een andere keer niet. Komt vanzelf. Hij kan het iig goed aangeven en is een paar keer zelf wakker geworden om te plassen.