Hoe droog de nacht doorkomen ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Barbera, 12 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik kreeg als tip om eerst het overdag zindelijk zijn goed te oefenen. Als je hem zelf steeds naar de wc stuurt of als er steeds nog een heel klein beetje plas in zn onderbroek zit is hij eigenlijk overdag nog niet volledig zindelijk. (klonk voor mij vreemd want ik dacht: hij is zindelijk want hij plast niet meer in zn broek).

En als dat goed gaat probeer je het uit te breiden naar de nacht. Ik kreeg daarvoor het advies om te laten plassen, klaarmaken voor bed tandenpoetsen etc. boekje voorlezen terwijl hij al lag in bed en daarna nog een keer laten plassen. Blijkbaar maak je als je zo ligt en ontspant meer plas aan.
    Dit in combinatie met een sticker/cadeau kalender heeft ervoor gezorgd dat mn middelste eindelijk zindelijk was op z'n 6e!

Hij had daarvoor ook steeds hele volle luiers 's nachts.

2. wonder111

wonder111 Actief lid

17 feb 2012
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor de link! is het maar voor 1 voor 15e?

3. Barbera

Barbera Actief lid

9 jul 2012
    175
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties. Ik ga morgen dus maar naar de winkel voor een grotere maat luiers & verder gewoon rustig afwachten. ...

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is 5,5 en draagt 's nachts nog een luier. Hij is vaak een paar dagen droog en dan zo ineens weer een natte luier.

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Ja helaas wel.. Toen wij ze kochten waren ze €10 per stuk..

6. MHV

MHV Actief lid

10 feb 2013
    435
    30
    28
    Mijn zoontje wilde zelf geen luier meer in de nacht.
    Ik laat hem voordat ik ga slapen nog een keer plassen.
    De ene keer is hij droog sochtends en een andere keer niet.
    Komt vanzelf.
    Hij kan het iig goed aangeven en is een paar keer zelf wakker geworden om te plassen.

Deel Deze Pagina