Wij hebben ons huis verkocht en ook een nieuw huis gekocht, dit passeert allemaal in 2012. Nu krijgen we maandelijks een voorlopige teruggave voor onze woning. Onze nieuwe woning heeft natuurlijk een andere hypotheek en het gaat ook om andere bedragen. Nu vroeg ik mij af waar ik dat kan wijzigen of eigenlijk kan stopzetten, want wij zitten straks 2,5 maand tussen 2 woningen in. Ik heb al gezocht, maar kan het eigenlijk niet vinden. alvast bedankt
Belastingdienst even bellen? Daarvan krijg je het maandelijks Kun je het niet zien op toeslagen.nl als je inlogt?
gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude huis en de koop van het nieuwe huis. ik zou gewoon de belastingdienst bellen en anders zou je het misschien aan jullie makelaar/hypotheker vragen wij wonen ook sinds 1 maandje in ons nieuwe huis nadat ons huis na 1 1/2 jaar te koop heeft gestaan wij hebben de belasting juist nu naar maandelijks laten omzetten in plaats van jaarlijks
daantje, ja normaal wijzig ik de toeslagen ook op de site van de belastingdienst, maar nu kan ik dit specifieke niet vinden en zeker niet dat we straks tussen 2 huizen in zitten.
naadje, dus jij hebt die maandelijkse teruggave gewijzigd, waar heb je dat dan gedaan, want ik neem aan dat jullie oude woning een ander bedrag was dan de nieuwe woning?? en dank je wel
Je moet de VT 2012 opnieuw invullen en insturen. Dat programma kun je op de site van de belastingdienst downloaden.
Je voorlopige teruggaaf mbt je hyptheekrenteaftrek kun je wijzigen via het voorlopige aanslagprogramma 2012. Voorlopige aanslag 2012 - Downloaden & bestellen Volgens mij staat er ergens bij de uitleg wel vermeld wat je moet doen als je een periode 2 huizen hebt. Voor zover ik weet krijg je maar voor 1 huis hypotheekrenteaftrek.
wij hebben het door een collega van een mannetje laten doen die ons hierbij altijd helpt wij hebben dan wel mazzel gehad dat we 2 weken lang 2 huizen hadden
ik heb het idd al gevonden, maar we hebben niet tijdelijk 2 huizen, we zitten tijdelijk zonder huis en huren onder. Je kunt ergens aangeven om welke onderwerpen het gaat en daar heb ik: eigen woning aangeklikt. Dan moet je de periode aangeven waarom het gaat en de woz waarde. Op de bovenste regel heb ik ons oude huis ingevuld. Maar moet ik dan op de onderste regel het nieuwe huis invullen, of moet dat helemaal apart??
Hoi! Inderdaad, zoals iemand hiervoor al zei, je kunt het programma van de VT 2012 invullen. Als je tussendoor wilt wijzigen kan dat ook met het programma 'wijziging voorlopig teruggaaf 2012'. Vul inderdaad op een nieuwe regel de datum in waarop je in jullie nieuwe huis gaat wonen. Even goed opletten dat je het goede bedrag invult dat je aan rente kwijt zult zijn voor huis 1 + huis 2. Desnoods iets naar beneden afronden zodat je in ieder geval niet bij hoeft te betalen.
gefeliciteerd met je dochter!! Oke, bedankt, ik hoef de rente niet in te vullen, maar alleen de woz waarde volgens mij. Voor zover ik kon zien.
o, ja heb nog niet verder gekeken. Op dat regeltje moest ik alleen de woz waarde en de datum invullen. Waar moet je de rente dan invullen?? En de hypotheekrente van de nieuwe woning weet ik nog niet, de bank is nog met de financiering bezig. Dat zit goed, maar daarom weet ik officieel de bedragen nog niet.
Die rente heb je toch echt nodig! Let op, aflossingsvrije hypotheken bestaan niet meer dus je zult ook gaan aflossen. Dat gedeelte mag je NIET afrekken. Alleen puur de rente over je lening. Als je de rente weet waarvoor je gaat lenen, kun je het makkelijk zelf berekenen. Als je de hypotheek net hebt afgesloten, kun je dat sowieso snel nakijken bij je bank wat de rentes ongeveer zijn. Als je iets lager gaat zitten, zit je in ieder geval goed en kun je later altijd nog bijstellen. Rekensom = Schuld x 0,055 (voorbeeld, in geval van 5,5 % rente). Dan heb je het totale bedrag dat je aan rente betaald in een jaar en dat vul je vervolgens in.
Ik zou idd even de bd bellen, zou het ook zo gauw niet weten. Off-topic: wauw wat een geweldig 2012 gaat het voor jullie worden! Eindelijk nieuw huis en ook nog een kleintje erbij. Gefeliciteerd!