Legoland Billund ervaringen en tips

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MyMiracle, 15 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij denken erover na om binnenkort een weekendje naar Legoland in Denemarken te gaan.
    Vrijdag vertrekken, zaterdag naar Legoland en zondag weer naar huis.
    Iemand dit wel eens gedaan met 2 kinderen?
    Is dat een beetje te doen?
    Heb je aan 1 dag genoeg om "alles" te zien en te doen in Legoland?
    Tips voor verblijf voor 2 nachten in de buurt van Legoland?

Ervaringen en ander tips zijn welkom!

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij vonden 1 dag tekort maar hebben dan ook een echte LEGO liefhebber. Zijn uiteindelijk 4 dagen naar legoland geweest maar waren dan ook op vakantie in Denemarken een abonnement is in dat geval goedkoper.
    Ondertussen is er in Billund ook een legohuis gebouwd, die moet ook erg de moeite waard zijn. Misschien iets om te doen voor je naar huis vertrekt afhankelijk of je rijdt of vliegt?
    Tips het ridders en knights restaurant vonden wij erg geslaagd. De shop is naar onze ervaring echt altijd mega druk maar bij de kassa’s wel een goede doorloop.
    Ik geloof de polar express was ook wel apart als achtbaan maar dat was mede omdat wij niet mee gekregen hadden dat er een ‘vrije val’ in zat ;) verder zijn er veel verschillende attracties waardoor er voor iedereen wel wat leuks tussen zit. Park is redelijk ruim opgezet met best wel wat groen en aparte rokers gebieden, de rest van het park is rookvrij en daar werden toen mensen ook echt door personeel op aangesproken.

Qua overnachting kan ik je niet veel vertellen wij zaten indertijd in ribe en dat is al gauw een uurtje rijden. Wij gaan zeker nog een keer terug maar dan willen we in het park bij legoland zelf zitten.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben het op vakantie gedaan dus overnachting geen idee. Maar het park is ontzettend leuk! Qua oppervlakte veel kleiner dan de efteling, dus qua lopen op 1 dag prima te doen. De drukte bij de attracties is alleen niet te voorspellen natuurlijk.
    Wij hebben ook gegeten in het ridders en knights restaurant, erg leuk!
    Wij zijn uiteindelijk 2 dagen geweest, gingen 1 dag maar als je binnen 5 dagen terugkwam kostte dat heel weinig. Wij zaten op een camping een half uurtje rijden.

Voor ninjago the ride: kan erg druk zijn, loop er op het einde van de dag langs: 17.30/18.00 uur, dan loop je zo door;)
    Maar het park is echt de moeite waard, wij gaan graag nog een keer terug.

4. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
  5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Wij hebben in het lalandia park overnacht. Dat is op loopafstand maar dan zou ik proberen er 2/3 nachten van te maken. Een week pas is dan goedkoper.
    Je zou ook kunnen kijken naar het legoland hotel, dan kun je meteen het park in.
    Het park zelf is in 1 dag prima te doen, een 2e dag zou het net wat leuker maken.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    #6 Valerie, 15 aug 2018
    Laatst bewerkt: 15 aug 2018
    Onze kinderen vonden Legoland echt fantastisch. Het park is niet supergroot en in principe prima te doen in 1 dag. Afhankelijk van de drukte natuurlijk. Ondanks dat wij er in de meivakantie waren, hadden we blijkbaar een rustige dag. Er waren bijna nergens rijen, we konden overal zo in. (We hebben max. 5 minuten in de rij gestaan.) Dus prima te doen in 1 dag, maar uiteraard is het leuker om er meerdere dagen heen te gaan - vooral omdat je er toch een flinke reis voor moet maken.

Tips voor overnachting heb ik niet. Wij hadden voor een week een luxe vakantiehuis gehuurd omdat we meer dingen gingen doen in de omgeving. I Denemarken is zo'n luxe vakantiehuis relatief goedkoop. Maar als je alleen maar iets zoekt om een weekend te overnachten, zou ik kiezen voor een hotel dichtbij Legoland. Dan verlies je zo min mogelijk tijd. Legoland zelf heeft trouwens ook een hotel, met kamers die uitkijken op de attracties.

Nog een tip. Controleer voordat je gaat de diverse actiepagina's. Vaak (altijd?) heb je wel acties van 2 personen voor de prijs van 1. Of 2 dagen voor de prijs van 1 dag. Bijvoorbeeld via Groupon of via het hotel waar je slaapt. Toen wij gingen, hadden we keuze uit diverse acties.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij zijn er 3 keer geweest, gecombineerd met 5 nachten in Lalandia en een een keer in een ander park aan de kust.
    Qua grootte kun je het wel in een dag doen hoor, al is 2 dagen wat relaxter.
    Wij zijn alledrie de keren in de meivakantie geweest. Alleen op zondag was het druk, verder niet. Sterker nog, we mochten gewoon in acttracties blijven zitten en soms waren we de enigen, werkelijk geen hond verder in de rij of wat dan ook.
    Groupon heeft vaak acties, maar ook andere aanbieders, daarmee kun je je veel geld besparen.

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Super jullie reacties!
    Ik kwam zelf ook lalandia park gevonden, ziet er erg leuk uit, maar misschien is een hotel slimmer...

Mijn man ziet het verre rijden niet zo zitten, dus even kijken waar we op uit komen.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn nu 2x in legoland billund en 2x in legoland duitsland geweest.
    Heel eerlijk vind ik Duitsland leuker, het is beter bereikbaar, parkeren is makkelijker, het is rustiger, het eten en de souvenirs zijn goedkoper en de attracties zijn ongeveer hetzelfde.
    Ik zou het wel echt ver rijden vinden voor een weekend, er kunnen nare files staan bij Bremen en Hamburg, dat kost je zo nog een uur.

Je kunt er het best ruim voor tienen zijn. In het hoogseizoen moet je rekenen op wat parkeerfile.
    Dan meteen de arttracties doen die je heel graag wilt, zoals lego-ninjago. Rond de middag zijn de wachttijden overal lang, dan ga je best ergens eten en Miniland bekijken en souvenirs kopen. In de zomer is het park tot 20u open of soms nog later, rond zessen is het dan rustiger en kun je kortere wachttijden verwachten.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.180
    35.854
    113
    Wij zijn vorig jaar in de meivakantie geweest. Vol met Nederlanders, maar wachttijden hebben we eigenlijk niet gehad. Het was wel heel koud die dag en er is niet echt een overdekte plek om wat te eten en eben lekker warm te worden, enige minpuntje. Kindjes vonden het leuker dan de Efteling (ik niet).

11. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    o ja in de lego boekjes uit de speelgoed winkels zitten altijd gratis entree bonnen voor de kinderen! dus loop even de intertoys binnen en haal zoveel boekjes als kinderen .. dat scheelt aardig wat geld.

en inderdaad die file denemarken in is chronisch.

o en als je in het voor en najaar gaat hou rekening met kou. met een regenpak aan is het heerlijk te doen als het regent maar als het regent is het ook echt koude regen. wij hadden ook een paar hageltjes in mei 2017.

MyMiracle vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.180
    35.854
    113
    Ja dat scheelt behoorlijk inderdaad! Het is niet goedkoop namelijk.

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Even over de entree voor kinderen.....kinderen zijn op dit moment gratis, omdat ze 50jaar bestaan.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, inderdaad, die files die kant op en terug zijn wel een minpunt.

Oh, ik heb zoveel lol gehad van mijn Kruidvat regenponcho uit de koopjesbak. Vooral voor attracties waarbij je nat wordt zoals die kano’s en die grote banden waarmee je naar beneden vliegt.
    Makkelijk aan en uit te trekken.

MyMiracle vindt dit leuk.
  15. 1548

1548 Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar 5 dagen geweest.

Hadden een huisje geboekt op Lalandia, je ziet Legoland liggen vanaf het park. Wij vonden het een aanrader, groot zwemparadijs erbij, schone huisjes.

Er is nu ook een Lego huis in Billund (docu op netflix), denk ook wel de moeite waard om een dag heen te gaan.

Qua entree, wij hadden entreekaarten via Groupon. Scheelde de helft.

Ik denk persoonlijk dat een weekend tekort is.

16. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Wij hadden een huisje geboekt via Dansk. Spotgoedkoop in de meivakantie. Denemarken zelf vonden we niet veel aan maar Legoland was echt super! Via Dansk ook kaarten voor Legoland besteld en daar kregen we de tweede dag gratis bij.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Foutje.

18. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.024
    3.257
    113
    Wij zijn afgelopen meivakantie in het lego holiday village geweest in een stacaravan met Ninjago thema. Supernetjes en op 10 minuutjes lopen van het park. Echt een aanrader.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Rij onderweg ff langs duitse supermarkt en haal wasa knackebrot of cornflakes dan heb je ook tweede kaartje gratis of word lid van legoclub deze is gratis en altijd een aanbieding erin.

20. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij zijn afgelopen zomer geweest. We logeerde in ribe uurtje rijden van legoland. Wij zijn 2 dagen geweest. In 1 dag hadden we het ook niet gered ( zoon wilde echt overal in, langste wachttijd 30 min)
    Polarexpress was toch wel favoriet. Boven de 1 mtr 20 mag je eigenlijk overal In (al dan niet met begleiding)
    Wij vonden het een erg leuk park.

Deel Deze Pagina