Wij hebben geboekt -hoera!!- voor 11 nachten Salztal Paradies in de Duitse Harz, half september (nog even genieten van buiten het hoogseizoen ) Wie is hier ooit geweest? Wat mij opviel was dat de huisjes "gestapeld" zijn, je hebt een beneden-en bovenappartement. Met ieder een eigen ingang. Vlg mij zitten wij boven. Nu waarschuwde een vriendin mij dat er dan vast herrie zou zijn van bv een huilende baby onder ons enz. Ik had dat natuurlijk ook wel even bedacht, maar niet vanwege het "dubbeldekhuis". Enkele jaren geleden hadden wij een vrijstaande bungalow met ruime tuin op Sunparks Vielsalm. Maar mooi wel dat er 's nachts dronken studenten uit het huis naast ons naakt door onze tuin renden. Geluidsoverlast lijkt me dus niet iets dat alleen in appartementen is. Salztal wilde ik al een paar jaar, maar mijn vriend vond onze zoon steeds te jong voor zo'n afstand. Het park en omgeving lijkt me superleuk. Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft, en ook hoe dat met de stapelhuisjes was.
Wij zijn twee keer naar Salztal Paradies geweest. Beide keren zaten wij in een beneden-appartement. We hebben totaal geen last gehad van de mensen boven ons. Je hoorde heel soms eens een stoel schuiven, maar dat was voornamelijk een keer 's avonds of 's ochtends. We hebben eigenlijk vrijwel geen mensen gezien, de meesten zijn de hele dag weg. Het zwembad van Salztal is erg mooi! Heel uitgebreid. Bad Sachsa is wel een leuk dorpje. De omgeving is prachtig. Genoeg te doen en te zien. Dus zeker een aanrader!