Allergisch voor zwitsal!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sukke, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat ik al een paar wkn dacht schijnt dus waar te zijn. Ons liefje kan niet tegen Zwitsal. Staat telkens onder de uitslag na gebruik dus vanmorgen ff bij de huisrts geweest om het te laten zien...

De zwitsal gaat er hier dus uit maar wat neem ik dan.....
    Heb zelf al is met neutral in mijn handen gestaan maar hoorde ook wat over weleda.... Iemand nog meer tips en welke vind jij het best/ fijnst....?

*wel jammer van dat lekker zwitsal luchtje!*

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vreselijk spul dat zwitsal.

Ik heb Natusan. Julian heeft eczeem en kan hier goed tegen.

Maar insmeren met lotion doe ik altijd met producten zonder parfum ( ook van natusan)

En mijn mannetje ruikt van zichzelf al lekker dus ik mis het kunstmatige geurtje niet.

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Is natusan dan ook parfum vrij...? Dat wist ik niet.

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik kan zelf al niet tegen zwitsal, dus heb het nog geen eens bij mijn dochter geprobeerd.

Ik gebruik vaak balneum.

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    ik heb van weleda de billenbalsem en creme. Vind ik heerlijk ruiken. weet niet hoe de olie ruikt!!

6. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hier ook.

Bij de oudste gebruikte we zwitsal.Niets aan het handje

Nu bij de jongste.en ze kreeg me toch een allergische reactie

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook nooit zwitsal, ze krijgen er een enorm droge huid van.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook de deur uit gegooit, en hier is er in de plaats balneum gekomen. Lekker vet voor het huidje.

9. Natas85

Natas85 Actief lid

23 mrt 2009
    156
    0
    0
    kapster
    Rotterdam
    Hier ook weleda en dat ruikt ook erg lekker en mijn zoontje heeft daar ook geen last van.

10. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind persoonlijk weleda echt geweldig spul, zitten alleen natuurlijke ingredienten in, ruikt heerlijk en is echt geweldig voor het baby en kinderhuidje. De olie is lekker vet en trekt goed in, als Finn droge plekjes op z'n huidje heeft dan zijn ze binnen een dag verdwenen.

11. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem gewoon een huismerk, niet te moeilijk en te duur doen! Etos, trekpleister kruidvat, allemaal veeeeel beter als dat zwitsal!

12. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Hier ook weleda, mijn zoontje kon ook niet tegen zwitsal. Ik gebruik wel af en toe haarlotion van zwitsal en iedere dag babygel van zwitsal voor het lekkere geurtje:D dit kan hij namelijk wel verdragen.

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier Neutral badolie, huidje niks meer op gedaan na die paar weken ellende van de zwitsal.

Ze heeft nu al een tijd erg eczeem, daarvoor heeft ze hormoonzalf en ook nog iets om lekker te smeren, ben de naam kwijt..

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik en mijn oudste dochter kunnen allebei niet tegen zwitsal mijn jongste wel, maar wie hem gebadderd heeft krabt zich suf, hihi.

neutral wasmiddel heb ik 1 keer gebruikt maar dat was nog 10 keer zoveel jeuk. we hebben ons nooit aan de badproducten gewaagd om die reden en het pak halverwege van ellende weggegooid.

ik kan me er dus wel iets bij voorstellen. natusan is wel goed voor allergie en balheum ( ofzoiets) gebruikte ik toen mijn oudste klein was. jammer genoeg heeft natusan geen olie die niet op het water blijft liggen (ken alleen de vettige olie van hun) anders gebruikte we hier ook geen zwitsal meer.

15. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    mijn zoontje was / is ook allergies voor zwitsal maar ook weleda gaf bij ons problemen, zo erg dat op een gegeven moment zijn wang echt open lag....moest het smeren voor plekje eczeem maar met maanden bezig geweest met de gevolgen.... was echt heel heftig heb er nu trauma van. Wij toen aan het goedkope huismerk van de hema of c1000 en nergens last van!!

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Blup: Onze huisarts gaf de tip om een kopje melk meet een flinke scheut olijfolie in zijn badje te doen ipv de balneum, werkt net zo goed en kost geen drol...
    Uhm, ik heb nu alleen nog de waszeep van neutral gekocht hier was ik zijn lijfje en zijn haren mee. Verder nog steeds alleen insmeren met vaseline. Dus ook op neutral kan een reactie komen ondanks dat het NEUTRAAl zou moeten zijn. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uit pakken dan.
    Bedankt voor de tips iig.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook Weleda, superspul!

Maar hij ging meestal in bad met niks of met een scheut olijfolie (niet voor de haren!). Nu gaat hij lang onder de douche en eigenlijk doen we dan alleen de haren en dan soppen we het schuim een beetje uit, maar met echt dikke lagen wasgel insmeren is nergens voor nodig.

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mannetje hier kan ook niet tegen zwitzal.
    Maar wel tegen de haarlotion die ik een beetje in zijn haar en over zijn kleding smeer(kan gewoon) heb je wel het lekkere luchtje en de fles gaat suppper lang mee.
    Voor zijn huid gebruik ik neutral en voor zijn billetjes bepathen.

19. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    voor mijn zoontje altijd neutral gebruikt omdat dat het enige was waar het tegen kon.

voor me dochterje had ik alles van natusan first touch gehaalt en tegen de badgel kan ze goed geen last maar de olie kan ze weer niet tegen dus die heb ik van neutral.
    dus ik wou een keertje neutral proberen in het badje en daar kreeg ze wel weer uitslag van.
    dus hier 2 verschillende merken voor 2 verschillende producten.

Deel Deze Pagina