Hoi! Nog eventjes en dan vertrekken we met de auto voor 2 weken naar het buitenland met ons zoontje van 1,5. Het is ongeveer 10,5 uur rijden. Het is daar rond de 29 graden. We verblijven op een camping in een bungalowtent. Weet iemand een fijne checklist zodat ik niks kan vergeten?
Geen checklist wel dingen waar ik blij mee was: Afwas teil van jezelf mee met hengsels. (Wij hadden water bij de tent en daar gooide ik gekookt water bij, scheeld hoop op en neer lopen naar afwas plek. Wegwerp bekers en borden. (Scheelt hoop afwas!!) Bakjes om fruit oid in mee te nemen. Een scherp mes. Als je gehecht bent aan je eigen koffie je dolce gusto/of Senseo mee nemen. Kaarsjes mee Een zaklamp. Stroomuitval, of donkere camping laat in de avond. En bij uit bed gaan s'nachts heb je een lichtje bij de hand.
Die maak ik altijd zelf op de computer. In tabelvorm per naam noteren wie wat nodig heeft en dan nog de onderdelen: toiletartikelen, vermaak, strand, medicijnen, onderweg en diversen. Die lijst gebruik ik ieder jaar opnieuw en dan loop ik hem na wat nog wel of niet meer nodig is.
De checklisten online zijn voor mij altijd veel te uitgebreid. Ik kijk wel altijd even op de website van de anwb. https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/paklijst-autovakantie Daar staat per catagorie vanalles wat je mee kunt nemen. Dan bedenk ik zelf even of ik het we of niet mee ga nemen. Vooral de verzekeringspasjes/autopapieren ed vergeet ik weleens. Of speciale dingen die je in frankrijk of een ander land in de auto moet hebben voor jezelf, zoals een alcoholblaas setje of een reflecterend jasje
Uuuhhh.... even off topic, dit is niet echt de meest milieuvriendelijke en duurzame oplossing Volgens mij kan je echt wel een paar keer afwassen? Veel campings investeren trouwens ook in duurzaamheid en proberen mee te denken als het gaat om runnen van een milieuvriendelijk bedrijf.
Tsja als je milieu vriendelijk wilt zijn moet je het hele reizen afschaffen bij wijze van.. die auto rit/vluchten zijn nog het meest milieu vervuilend.. Ik ben het hele jaar redelijk bewust bezig en vind dit voor mijn vakantie prima mogen voor die 2 weken per jaar (als ik al camping doe). Hebben ook gewoon zoals aangeven onze bakjes etc bij en dopplers voor water etc.
Absoluut, helemaal eens, vakanties zijn ongelooflijk slecht voor het milieu. Maar dat betekend niet dat we kunnen bijdragen aan minder vervuiling door er bewust mee om te gaan. Ik vind het gewoon bizar dat er zo makkelijk over gedacht wordt, zeker gezien de laatste berichten over plastic in de zee... Ik zou je bijna willen aanraden om je eens te veriepen in de gevolgen hiervan, hopelijk brengt je dat op andere ideeën en overweeg je misschien om in ieder geval geen plastic wegwerpartikel te gebruiken gedurende je vakantie...
Ik ben op de hoogte.. En gooi het ook niet in de zee. Maar dit is erg offtopic dus we laten het lesje "milieu" hierbij. Ik draag mijn steentje echt wel bij op mijn manier maar dat hangt echt niet alleen af van wat ik op 2 wkn per jr aan plastic gebruik. Vind die overige 50 weken waardevoller..