Hallo dames.. Ik heb sinds 3 daagjes n koortslip denk ik.. t begon met jeuk en kreeg toen hele kleine bultjes die je bijna niet zag.. mn man zei dat k overdreef en helemaal niks had.. echter heb ik nu n klein rood bultje.. ik heb er compeed blarenpatch opgedaan omdat ik denk dat t een koortslip is.. ben er bijna zeker van. ik gebruik veeeeeeeeeeeelll handalcohol en knuffel en kus mn zoontje van 4 mnd niet.. ik moet m wel dragen en heb m wel gevoed (BV).. is de kans op besmetting zo nog groot?? Ik heb mn zoontje vandaag 2 keer getempt.. hij had beide keren 37,4.. goed tog? ik heb ook sinds 2 maanden n bultje op beide tepels die soms heel erg pijn doen na t voeden.. ik heb ook ontzettend gevoelige tepels.. nu lijkt t alsof die bultjes vandaag groter zijn.. ben bang dat t van de koortslip komt,, dat t overgegaan is op de tepels of moeten t dan egt blaren zijn? nou ik ga de melk vanaf nu dus gwn afkolven en weggooien en ga kv geven vind t zo erg... Ik heb m vanochtend nog BV gegeven maar heb er toen niet op gelet.. pfffffff... wie heeft ervaring met bovenstaande?>
hoi, ik zou morgenochtend de huisarts even bellen. laat maar even naar kijken. heb je nooit eerder een koortslip gehad? ik zou ook even vragen wat dat voor de bv betekent. het zou zonde zijn als je voor niets stopt. ik zou wel heel voorzichtig doen met knuffelen. mijn dochter heeft nu een koortslip en dat is heftig op die leeftijd! en voor jouw schatje nog gevaarlijker. succes ermee en ik hoop dat het wat anders is! groetjes, lauwie
Ik zou ff naar je dokter gaan, want als de herpes op je tepels zit, is dat niet goed. Laat het ff nakijken. Ik heb zelf al 2 keer een koortslip gehad. Ook gelijk compeed erop gedaan. Zo is de kans dat jij of je kindje er per ongeluk aan zit toch het kleinst. Verder even niet knuffelen en zoenen is natuurlijk helemaal uit den boze. Goed nadenken bij alles wat je doet dus, want je natuurlijke houdingen als moeder zijn juist de bewegingen waarbij je je kindje dicht bij je houdt. Toen mijn koortslippen over waren heb ik daarna nog 2 weken gewacht voordat ik weer durfde te kroelen en kusjes geven. Ik word altijd erg verdrietig van koortslippen, maar sinds Zoey er is is dat nog erger. Ik kan dan eigenlijk 3 weken niet dicht bij mijn kindje komen. Kan dan wel huilen!
hallo je mag matuurlijk wel knuffelen en kusjes op het bolleke geven zolang je maar geen kusjes op het mondje geeft.. kans op hersenvliesonsteking is zo min mogelijk aanwezig zolang je het mondje maar niet kust.... success
't Zou toch jammer zijn als je voor niets zou stoppen, dus zeker even vragen aan iemand die er verstand van heeft. Maar ik heb wel heel erg medelijden met je: met een koortslip mag je je kindje niet eens lekker stevig knuffelen... Zielig voor jullie allebei!
Hoi Moesch, Geen zorgen hoor, je kan een koortslip niet overdragen via borstvoeding. En het lijkt me heel stug dat de plekjes op je tepel koortsblaasjes zijn. Heb je niet gewoon gevoelige tepels van het borstvoeding geven? Een aantal vriendinnen van mij die kinderen hebben en bv hebben gegeven, klaagden ook altijd over hun pijnlijke/gevoelige tepels. Wat de koortslip betreft: zolang je symptomen hebt moet je inderdaad niet je zoontje (of wie dan ook) kussen en het is goed dat je je handen wast, zeker als/nadat die in contact zijn geweest met het besmette gebied. Als je dit soort 'normale' hygiene in acht neemt, is de kans erg klein dat je het virus overdraagt. Ik zou me er verder niet te druk om maken. Liefs, Lonit
Nou hier moet je toch goed mee opletten. Knuffelen kan wel een beetje maar toch wel mee opletten. Kussen zou ik echt niet doen, dadelijk komen ze er toch met het handje aan ofzo. Heb zelf sinds dat onze meid er is al 3 keer een koortslip gehad, was echt wel flink balen. Idd compeed erop plakken en goed opletten, veel de handen wassen als je met je kindje bezig gaat. Bv kan normaal geen kwaad om te geven, deed ik zelf ook. Soms raden ze ook wel een mondkapje aan maar dat heb ik niet gegaan die keren.
hey dames ik wilde even zeggen ik heb het is opgezocht en je mag idd niet knuffelen en kussen.. wat is dat veel verandert zeg... wel erg idd want je wil je kleine toch zoveel mogelijk kussen enknuffelen sjongejonge,,,
babyhope, mijn dochtertje heeft nu dus een koortslip. dat houdt in dat haar mond onder de zweren zit en ook op haar lip en kin allemaal blaasjes. ze had flinke koorts en at en dronk heel weinig van de pijn. ik weet niet hoe mijn dochter er aan komt, maar je wilt het echt niet voor je kind. dus hoe naar ook, voorzichtig doen is echt belangrijk. moesch, je kunt ook kolven en in een flesje geven tot je uitgesloten hebt dat het herpesblaasjes zijn. hoe zien ze er eigenlijk precies uit? de ha zei vandaag tegen ons dat herpesblaasjes lichte met vochtgevulde blaasjes met een rode rand erom heen zijn. dikke knuffel want je maakt je vast zorgen.
Als de plekjes op je tepels geen herpes zijn, dan moet je juist doorgaan met BV. Je geeft je kindje antistoffen voor het virus mee via de BV. Erg belangrijk dus! En wees voorzichtig met kusjes en knuffelen. En als iemand daar laconiek over doet, moet je je daar niet door laten leiden. Het is en blijft een gevaarlijk virus voor baby's! Erop gokken dat het wel meevalt zou ik never nooit niet doen. Edit, ik hoop dat onderstaande je vragen beantwoord: Complicaties van een koortslip. Een koortslip is in principe niet gevaarlijk voor degene die de koortslip heeft. Voor babys is een herpes infectie wel zeer gevaarlijk en soms zelfs dodelijk. Het afweersysteem van baby's is nog niet optimaal ontwikkeld en zij lopen kans op het krijgen van een hersenvliesontsteking of een ontsteking van het hersenweefsel. Dit is een zeer ernstige aandoening die dodelijk kan aflopen of op latere leeftijd nare gevolgen kan hebben: van epilepsie tot ernstige achterstand in de ontwikkeling. Wat te doen bij een koortslip? Wanneer je een koortslip hebt moet je een pasgeboren baby niet zoenen en knuffelen. Vóór en na de verzorging van de baby moet je steeds goed je handen wassen omdat via de handen, die de koortslip hebben aangeraakt, ook een besmetting kan worden veroorzaakt. Sommige bronnen raden aan een mondkapje te dragen tijdens de verzorging van de baby. Moeders die borstvoeding geven kunnen als ze een koortslip hebben wel doorgaan met de borstvoeding, maar ze moeten wel voorzichtigheid in acht nemen. Zet tijdens het voeden een mondkapje op en controleer je tepels en het tepelhof op blaasjes; het virus kan ook hier een infectie veroorzaken. Als je borst blaasjes heeft kan je beter geen borstvoeding geven. De deskundigen zijn het er niet over eens tot welke leeftijd een koortslip bij een pasgeborenen gevaarlijk is. Het risico op ernstige aandoeningen lijkt het grootst te zijn in de eerste 4-8 weken.
heel erg bedankt dames voor julie reacties!! als k mn kindje vastpak houd ik hem met zn gezichtje van me af.. ik kus en knuffel niet(flink balen zeg pff).. en ik heb er compeed op geplakt.. ik heb m net getempt en hij had 37,8.. kheb hap gebeld en ik moest zijn temp in de gaten houden.. mocht hij 38,5 krijgen gelijk bellen.. ik kon gewoon bv blijven geven.. de arts zei als t blaasjes van koortslip waren dan heeft ie t tog al binnengekregen.. t zijn geen blaartjes wat er op zitten.. maar egt bultjes die n wondje zijn.. en soms bloeden ze na t voeden.. en komt er soms vocht uit.. wat balen is dit zeg.. ben zo gestresst en bang hierover..
Ben hier net hestellend van een flinke koortslip (lip is helemaal kapot en scheurt als ik lach auauaua). Pffff, wat een rotgevoel om je kleintje niet te mogen kussen hè? Het voelt zo afstandelijk! Nu is ze nog ziek ook (overgeven) maar gelukkig geen koorts.
ja juenco egt vreselijk.. hij vraagt steeds om aandacht en wilt dat ik hem oppak.. maar ik wil dat zo veel mogelijk vermijden.. kvind t zo erg... als ik pak houd ik m met zijn gezichte van mij af... kvind t egt zielig voor m... kheb m vanochtend getempt en gelukkig 36,8... hoop dat t zo blijft en die stomme koortslip snel weg is..
nee heb gister hap gebeld ivm verhoging.. ik moest t gwn aankijken en als hij 38,5 heeft gelijk bellen.. of als hij een zieke indruk maakt.. heb m na t badje getempt net.. hij had 37,9 en 2 uur daarna 37,7.. t blijft tog wel hoog vind ik.. hoop niet dat hij t krijgt hoe gaat t nu met je dochtertje?
Jullie zouden es bij kruidvat sterilon moeten halen, ontsmettingsmiddel. Ik gebruik het vaak als het zeer gaat doen bij mijn mondhoeken en dan ben ik er met een paar dagen vanaf. Iemand anders op forum zei dat het ook zou helpen bij koortslip. Het ontsmet, het prikt wel maar wel sneller over. Zou het proberen!
mijn dochtertje is na 1,5 week weer bijna helemaal opgeknapt. ik zou de ha vragen om naar jouw bultjes te laten kijken. dan weet je of het besmettelijk is. en als het een koortslip is, dan was het al besmettelijk voordat je bultjes zag. en het kan wel 14 dagen duren voordat je kindje symptomen krijgt na de besmetting. maar misschien is het helemaal geen koortslip en maak je je voor niets zorgen! succes met je zoontje, hoop dat zijn verhoging snel over is!