Hoe duidelijk maken dat niet alle mensen "lief" zijn?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Hoe oud was je dochter toen je dit uitlegde? Ik twijfel erover om ook zo eerlijk te zijn maar merk aan mijn dochter dat ze het allemaal nog niet begrijpt. Mijn oudste vraagt 10 keer of hij wat lekkers van een ander mag/ mee mag met een vriendje spelen terwijl ik erbij ben dus daar hoef ik geen waarschuwingen aan te geven.

2. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik ben ook wel voor openheid, maar vind dit toch niet zo handig. Wij geven onze kinderen mee dat we ze altijd tegen ons of aan een leidster moeten zeggen waar ze heen gaan, omdat wij anders niet weten waar ze zijn en ze dan niet kunnen vinden. Ze snappen namelijk heel goed dat het niet leuk is als mama ze niet kan vinden. En inderdaad ook weleens spelenderwijs met voorbeeldjes van: iemand vraagt of je meegaat voor een kadootje wat doe je dan? Eerst even aan mama of papa vragen etc. Maar ik vind ze echt te jong om uit te leggen dat er stoute mensen zijn die dingen met ze willen doen. Dat zijn dingen die veel jonge kinderen nog niet kunnen bevatten, dan worden t bange kinderen en bang is echt iets anders dan weerbaar.

Snoeki vindt dit leuk.
  3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    Eerlijk....... ik vraag me meer af waarom een kind van net 4 zoveel vrijheid krijgt op een bso. Serieus vind het best veel en zou eerst daar is over praten

Ipv mijn net 4 jarige die aan alle nieuwe dingen nog moet wennen angst aanpraten over niet lieve mensen.....

Niet alleen die mensen zijn een gevaar ook autos, sloten etc.

Ik zou daar eerst achteraan gaan waarom hun hiervoor kiezen

4. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik denk dat ik ermee begon toen ze rond de 3 was. Toen wilde ze in de winkel zelf rondlopen als ik nog boodschappen deed enz. Er was toen op 2 plekken hier in de buurt (15km afstand) een kind bijna meegenomen bij de Lidl.

Ik merk niet dat ze angstig is of bang is voor andere ofzo. Pas stond ik op 5 meter afstand en ze stond bij de fruitbak een fruitje uit te zoeken en een vrouw begon tegen haar te praten lekker he en ben je hier alleen? Ze reageerde heel rustig erop en wees naar mij. Ze is niet gillend naar me toe gekomen dus daaruit trek ik wel dat ze niet angstig is.

Het ligt natuurlijk ook aan hoe je het brengt. Je kan zeggen mensen die je niet kent willen jou meenemen en opsluiten en allemaal enge dingen zeggen of je zegt gewoon rustig sommige mensen zijn niet zo lief en kunnen gekke dingen doen. Gelukkig komen we ze niet vaak tegen maar daarom vind ik het wel fijn als je eerst naar mij komt.

Deel Deze Pagina