Vraagjes baby 11 maanden oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mnq, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hoi, heb een paar vragen aan mama's met baby's van Léonie haar leeftijd (nu ruim 11 maanden)

Hoe ziet jullie voedingsschema eruit? En de avond? Geven jullie pap voor het slapen gaan, of nog flesje opvolgmelk? En dan direct na het eten (met toetje?) of zit er dan nog tijd tussen?

Léonie drinkt nog steeds veel te weinig, komt al wekenlang niet aan de juiste hoeveelheden opvolgmelk, ben nu weer met speenflessen aan het proberen om er maar genoeg melk in te krijgen met als gevolg dat er dus geen sap of iets anders gegeven wordt...

Hoe ziet het er bij jullie uit??

2. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Veerle heeft het volgende schema:
    07:30 uur: pap
    09:30/10:00 uur: fruit + beetje sap (maar dat drinkt ze amper)
    12:30 uur: boterham + melk (opvolgmelk, drinkt ze meestal niet helemaal op. We zijn begonnen met halfvolle melk, maar die vindt ze nog niet zo lekker, dus drinkt ze niet veel van)
    15:00 uur: tussendoortje + sap (drinkt ze wederom weinig van)
    17:30 uur: warm eten + toetje
    En dan voor het slapengaan nog een klein flesje. De hoeveelheid is eigenlijk afhankelijk van hoeveel ze overdag heeft gedronken.

3. adi

adi Niet meer actief

HIer krijgen ze op het moment:

- ontbijt: brodje pap van opvolgmelk 180/6 + granen (dit gaat niet altijd op, ik gok dat ze iets van 140cc binnenkrijgen)
    - 09.30 fruit ong 1,5 stuk + water of soms diksap
    - 11.30 1,5 boterham + thee
    - 13.30 opvolgmelk 120/4 (deze fles geven we niet altijd meer, die gaat er snel af)
    - 15.00 bakje yoghurt
    - 17.30 avondeten + water/sap
    - 20.00 fles 180/6 in bed, deze gaat ook niet altijd op.

Tot 1 jaar wordt nog 500cc opvolgmelk geadviseerd, maar onze kids (en die van jou) zijn al ruim 11 maanden oud, dus ik bekijk dat niet meer zo nauw. Over een paar weken is het advies weer 300cc zuivel in totaal dus is het niet erg als ze nu al gaat minderen denk ik.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 11 maanden is opvolgmelk helemaal niet meer zo belangrijk hoor.. en dus zijn er geen juiste hoeveelheden! Je mag er over een maandje zelfs helemaal mee stoppen. Ze moet natuurlijk verder wel redelijk eten en ongeveer 300 ml zuivel naar binnenkrijgen in het totaal. Dit was mijn schema met 11 maanden:

ontbijt: 1 belegde boterham + 100ml volle melk en fruit OF
    180ml volle melk + bambix en fruit
    lunch: 1 -2 belegde boterhammen + 100ml volle melk
    avondeten: 200 gram warme maaltijd + 100ml yoghurt

voor het slapengaan: 120ml/4 opvolgmelk (pak opmaken)

tussendoor: 2 x drinken (diksap, thee, water of vers sap/water) en 's middags een koekje, rijstwafel, fruit etc

Pap heb ik nooit gegeven behalve met rijstebloem en dat was voordat hij aan de verdere vaste voeding was.

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochter drinkt momenteel heel slecht. Ze krijgt overigens nog borstvoeding.
    0630 uur drinkt ze een paar slokken (bv).
    09.00 uur nog een paar slokken bv.
    10.00 uur fruit + paar slokken water/sap.
    13.00 uur brood (paar stukjes) met een paar slokjes water/sap.
    16.00 uur fruit/koekje/joghurt, hoe het uitkomt
    18.00 avondeten plus toetje (joghurt/danoontje/fruit)
    19.30 borstvoeding.

6. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @Cygnet, thanks voor je opmerking..denk inderdaad dat je gelijk hebt. En als ik kijk naar het schema dat Adi heeft voor haar kroost...dan doe ik het ook niet raar denk ik.

Misschien dan inderdaad maar helemaal loslaten...en gaan leren drinken uit bekers..daar maar de nadruk opleggen....drinken/dronken jullie kids met deze leeftijd uit tuitbeker? Of gewone beker? Tis hier nog geen daverend succes, hebben een oefenbeker en dat gaat, maar dan houden wij de beker bij haar mond...hoe doen jullie dat?

Wat een vragen he...sorry hoor...

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron is bijna 11 maanden en heeft het volgende schema:

8.00: Bordje pap van 180/6 melk (gaat niet altijd op)
    10.00: Fruit (1 a 1,5)
    13.00: 1 Boterham met beleg en stukje ontbijtkoek (hij is niet zo dol op brood en ben al blij als hij 1 boterham eet) + bekertje sojamelk
    15.00: Liga/rozijntjes/halve banaan/stukje komkommer/biscuitje (niet elke dag; soms doet hij dan een 2e dutje namelijk)
    16.30/17.00: 3 a 4 eetlepels avondeten + toetje (sojapudding/frutapura)
    18.30: Voor het slapen gaan nog een klein flesje. max.150cc

We zetten een tuitbeker neer met sterk aangelengd diksap. Die pakt hij zelf als hij dorst heeft. Met dit weer is het ongeveer 1,5 beker. Normaal gesproken is het een halve beker ongeveer.

Aaron krijgt dus alleen 's avonds nog een fles. Sojamelk uit een gewone beker. En diksap uit een tuitbeker.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ochtend opvolgmelk 180cc, einde ochtend 2 broodjes, smiddags fruit waar hij gek op is. in de avond warm eten zoals groente vlees en aardappeltjes. voor het naar bed gaan krijgt ie fles met diksap of wicky ofzo. dan slaapt hij vanaf 20.00 t/m 7uur a 8uur smorgens en dan weer van voor af aan.

Na elke maaltijd krijgt hij melk, wicky, diksap, oid. En na brood en fruit krijgt hij een kinder-rijstewafel. na avond eten een toetje.

oja hij kreeg tot vorige week ook om 23.00 opvolgmelk van 210cc met rijstebloem maar hebben besloten om hem lekker te laten slapen en dat gaat super. hij wordt niet wakker, hooguit voor zn speentje

9. adi

adi Niet meer actief

Hier gaat het ook niet denderend met oefenen met bekers en zo. Ik heb daar simpelweg geen tijd voor :(

Maar ze drinken goed uit een tuitbeker, alleen moeten wij die vasthouden. Wat ik nu soms doe: Ik zet de tuitbeker voor Aldin op zijn kinderstoel-tafeltje. Hij pakt de beker met zijn hard en gaat dan erop zuigen, maar niet optillen. Ik ga dan achter hem staan en til zijn ellebogen op en zo drinkt ie 'zelf' ;)

Uit gewone beker drinken ze af en toe een paar slokjes, maar het meeste vloeit erlangs hoor.

10. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Adi: Welke tuitbeker gebruik je? Ik had voor Aaron eerst die van Avent, maar dat lukte hem niet goed. Ik heb nu een tuitbeker van Nuby en daar kan hij wel goed uit drinken (en zelf gelukkig).

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier bijna 12 maanden maar dat maakt niet uit toch. sochtends brood en melk
    smiddags: koekje sap soms nog wat brood als hij trek heeft en fruit
    later op de middag voordat we gaan eten meestal nog een ontbijkoekje en dirnken
    savonds avondeten en toetje
    voor het slapen gaan een flesje melk

cb zei dat we van de pap afmoesten. dus hier geen pap meer alleen als hij echt niet goed heeft gegeten.

schema is trouwens niet elke dag hetzelfde hoor. ene dag eet hij veel meer dan de andere dus eingelijk geen vast schema

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier als ontbijt een papfles
    tussendoor fruithapje
    tussen de middag boterham met pindakaas, half flesje melk en nog wat vers fruit uit het vuistje
    na het slaapje een flesje rooibosthee met een liga
    Om vijf uur warm eten + toetje
    Voor het slapen gaan nog een fles melk

Drinken met een rietje kan ze nog niet. Met een beker kan ze wel, maar dat komt later wel. Ik heb er zelf nog geen zin in. Aldoor die kliederboel. Net als zelf eten met een lepeltje, dat komt ook later wel. Als ze vier zijn eten ze allemaal zelf dus waarom nu al druk maken.

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Juul heeft het volgende schema. Ze is niet zo'n heel goede eter en ook maar een klein meisje (7,3 kilo nu met bijna 1 jaar). Dat is wel de reden dat ik haar de melk en pap nog lekker met de fles geef. Die drinkt ze tenminste leeg, met een bordje pap is het na de helft wel bekeken... Diksap en water oefenen we wel regelmatig met de gewone beker, maar niet erg consequent tot nu toe moet ik zeggen.

07:00 180/6 opvolgmelk (Nutrilon 3) met Bambix
    10:00 fruit
    12:00 1 boterham (boter en beleg) + 120/4 opvolgmelk
    15:00 diksap + tussendoortje (rijstwafeltje, half soepstengeltje, soms een biscuitje of Nijntje koekje)
    17:30/18:00 warm eten (200 gram met een beetje mazzel), yoghurt met vaak nog wat fruit
    19:30 120/4 of 150/5 opvolgmelk met rijstebloem (kwestie van gewoonte en ze vindt het lekker)

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ff offtopic: Arja: Gefeliciteerd met Nova! ik zie dat ze vandaag jarig is. hier nog 6dagen en dan ook feest

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochtertje krijg:

6.15: 160 cc opvolgmelk + pyjama pap
    (soms hiertussen nog wat pap ze is erg hongerig)
    10.00: Eerst fruit proberen (wil ze bijna nooit) / 1 nijntje koekje + 100 cc water
    12.00: 1 boterham + 120 cc bambix met opvolgmelk (bezig met meer brood en minder bambix)
    16.00: fruit proberen (wil ze bijna nooit maar we houden vol)+ 100 cc thee
    17.30: 200 cc groente en aardappel
    19.00: 100 - 150 opvolgmelk met Pyjama pap

Normaal gaat er nog meer in haha. Mijn dochter is erg hongerig normaal gesproken. Maar nu is ze ziek dus gaat er minder in en heeft ze meer behoefte aan de fles. Waar ik op in ga want ze is al 220 gram afgevallen.... Dus het schema op dit moment ziet er anders uit. Maar normaal gesproken is het zoiets en dan ben ik bezig met de flessen te vervangen in vast voedsel. Was ik net mee gestart maar laat het nu even varen en we pakken het weer op als ze beter is.
    Mijn dochter drinkt ook al een beetje uit de gewone beker. Vind ze erg leuk om te doen!

Groetjes

16. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @Boefjesmamma; welke beker van Nuby is dat?
    Wij hebben ook die van Avent (met klepje erin) maar dat gaat niet super omdat ze de fles dus inderdaad neit scheef genoeg houdt...

17. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Wij hebben deze. Deze is met zachte tuit. Harde tuit kan hij ook uit drinken maar omdat deze beker zo goed werkt voor hem houden we deze voorlopig.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wij ook beker van Nuby, rietjesbeker

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Collin's schema ziet er als volgt uit.

8.00: fles 180+6 (opvolgmelk)
    10.30: fruit met sap (uit rietjes beker van nuby)
    13.30: 2 of 3 boterhammen met halfvolle melk, of een sapje of thee
    15.00: nog wat fruit, of een rijstewafel met sap/thee
    17.00: avond eten (eet mee met mij)
    19.30: fles 180+6 (slecht gegeten? dan pap erdoor)

20. adi

adi Niet meer actief

Deze hebben wij ook!!

Alleen zijn ze gewend om bijtende bewegingen te maken met deze tuit en doen dat nu ook met de gewone beker, zie er behoorlijk grappig uit :p

Deel Deze Pagina