Bloed uit het oortje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamvannu, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vorig jaar Augustus buisjes gekregen.
    Bijna een jaar geleden dus,
    nu moet ik weer bellen voor een controle afspraak.
    Maar nou kreeg hij gister net last van zijn oor!
    Ik dacht dat hij zich aanstelde dat hij gewoon op dat oor
    had gelegen en dat zijn oortje daarom pijn deed,
    hij was ook heel hangerig (nog) en heb hem daarom toch maar een
    zetpil gegeven.
    Nou ik hij vanochtend even met me moeder weg geweest en ze
    zei ook al wat is hij hangerig! (kan natuurlijk ook van het warme
    weer komen)
    Maar ik wou hem op bed brengen tussen de middag en toen
    zag ik dat het rondom zijn oortje helemaal vies was!
    Ik in zijn oor kijken , en er zat ook bloed in,
    zijn oor zat gewoon helemaal vol!
    Hij zit ook telkens aan zijn oren, en hij doet ze telkens dicht.
    Ik heb de doktersdienst gebeld, maar die zeiden dat het goed
    is, dat de buisjes dus gewoon zijn werk doen.
    Maar ik heb dit nog nooit eerder gezien! Hij heeft ze straks al een jaar en heb dit nog nooit mee gemaakt..
    En dat bloed vind ik toch eng.
    Wat vinden jullie?
    Of is hier iemand die dit ook heeft meegemaakt?
    Ik denk dat ik de kno-arts maandag maar moet bellen.

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

De doktersdienst zei dat de buisjes gewoon hun werk doen? Het werk van buisjes is dus om te bloeden??? Vind dat een raar antwoord hoor van hun en ik zou daar ook echt niet mee akkoord zijn gegaan! Het is toch niet normaal als er bloed uit zijn oortje komt of zie ik dat nou verkeerd? Heel bijzonder dit! Nou veel beterschap voor hem en ik hoop dat hij snel geholpen wordt want je kan mij niet wijsmaken dat dit normaal is...

3. Mamvannu

nee ik snap het ook niet!
    Ik wil niet dat er wat over het hoofd wordt gezien,,
    ik heb altijd geleerd dat wanneer er bloed uit je oor komt
    dat dit echt niet goed is

4. Mamvannu

ik vind het ook gewoon raar dat er niet even naar
    wordt gekeken, want na een jaar kunnen de buisjes er
    gewoon uit zijn, dus misschien zit dat buisje er aan die kant
    wel niet eens meer!

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja dat heb ik ook altijd geleerd! En ik wil je nou echt niet ongerust maken (dit ben je waarschijnlijk toch al) maar ik snap niet dat je met dit antwoord akkoord bent gegaan. Alleen al dat je zoontje aangeeft dat hij er zo last van heeft is natuurlijk al de moeite waard om ernaar te kijken en eventueel wat voor te schrijven... Want als jij maandag pas met kno belt dan moet hij nog ff in de pijn zitten en dat is toch wel zielig! Ik zou, als hij er morgen nog erg last van heeft, gewoon huisartsenpost bellen hoor en geen genoegen nemen met zo'n vaag antwoord.

6. Mamvannu

Ja dat heb ik ook hoor,
    als het morgen nog zo is, bel ik
    gewoon weer, (hopen dat er dan een ander zit)
    ik zag net dat het weer had gebloed.
    Hij is nou wel rustig.
    Tja ik vind het ook zo moeilijk, oke
    dan ga ik niet met ze akkoord en dan?
    Ik vind dat altijd zo moeilijk aan de telefoon..
    Tja hun moeten het toch eigenlijks weten hoe het zit,
    maar vind de verklaring nou niet echt goed en
    geruststellend!

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Je moet ze gewoon duidelijk maken dat je hier niet mee akkoord gaat en er op staan dat je even langs komt met je zoontje! Het is niet normaal dat er bloed uit zijn oortje komt en dat hij er zo'n last van heeft! Ik ben zelf ook geen held hoor en ik zou af en toe wat assertiever moeten zijn maar ik denk dat, als het om mijn kind gaat, ik toch wel flink mijn mond open zal trekken! Gewoon bellen hoor! Ik kan uit je verhaal niet ophalen of je een vriend of man hebt maar ik denk dat mijn vriend toch ook wel ff gebeld had en die is dan niet zo lief hoor!

8. Mamvannu

Ja ik heb wel een vriend, maar die laat mij juist alles regelen
    omdat ik altijd de grote mond heb haha
    maar ik vind dat aan de telefoon zo moeilijk,
    als het morgen dus nog zo is,
    weet je wat? dan laat ik me moeder wel bellen!
    Tegen Oma kunnen ze niet op!

9. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Is het echt bloed of is het oorsmeer? Als het bloed zou zijn zou ik erop staan dat er naar gekeken wordt. :$

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gewoon nog eens bellen en een beetje aandikken.

11. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou morgenochtend gewoon weer bellen en zeggen dat het niet kan wachten tot maandag en dat je wilt dat ernaar gekeken wordt.
    Ze zitten er niet voor niets.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben even voor je gaan googlen en ik kom uit op een middenoortontsteking. er komt wat vocht vrij en soms zit daar wat bloed bij.

Door de druk achter het trommelvlies kan er soms een scheurtje in het trommelvlies ontstaan. Het ontstekingsvocht breekt door en komt dan naar buiten. Vaak zit er wat bloed bij, maar dat kan geen kwaad. Een doorgebroken middenoorontsteking (‘loopoor’) is meestal binnen een paar dagen genezen. Het trommelvlies sluit meestal weer vanzelf. Een middenoorontsteking kan soms ongemerkt voorbij gaan.

er zijn een aantal punten wat je wel in de gaten moet houden
    Hoewel het zelden nodig is, zijn er sommige situaties waarin we kunnen beslissen om antibiotica te geven. Bijvoorbeeld:

als uw kind jonger is dan 6 maanden;

als uw kind ernstig ziek is of zieker wordt (stijgende koorts, slecht drinken of eten, of suf worden);

als er na drie dagen geen verbetering optreedt;

als uw kind jonger is dan 2 jaar en aan beide oren een middenoorontsteking heeft;

als de middenoorontsteking begint met een loopoor;

als uw kind langer dan een week een loopoor houdt.

kijk maar eens op deze site:
    Middenoorontsteking algemeen

13. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook buisjes en zijn oortje heeft ook gebloed. Heb toen ook gebeld en ze hebben even gekeken, maar dat betekent gewoon dat hij een oorontsteking heeft. Als het buisje er nog in zit, heeft hij er als het goed is geen last van. Mijn zoontje heeft ook regelmatig een loopoor, dus oorontsteking, maar geen pijn. Dat is de bedoeling van buisjes, dat het vocht er uit kan.
    Sterkte ermee!

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wat lastig dit. Van de ene kant denk ik dat ze daar niet voor niets het advies geven te wachten.
    Maar als het míjn kindje geweest was had ik ook gewild dat ze er even naar zouden kijken. Nou heb ik zelf een otoscoop en kan zelf wel even kijken. Maar dat heeft natuurlijk niet iedereen.

Als je twijfelt gewoon nog een keer bellen en zeggen dat je echt wil dat ze even kijken. Op zich ook een kleine moeite.

15. Mamvannu

@ons kleintje: bedankt, dat ik daar zelf nog niet eens
    aan had gedacht.

Maar ja hij mag nu eigenlijks geen pijn hebben aan zijn
    oor omdat hij buisjes heeft, maar dat heeft hij duidelijk wel.

Als het morgen nog bloed bel ik maar gewoon weer.
    Even kijken als er toch niks aan de hand is volgens hun
    dan kost het ook niet zo veel tijd toch??

Hij ligt nou op bed,
    maar ik ga nog wel even bij hem kijken denk ik.

Vanmiddag werd hij ook helemaal kletsnat van
    de zweet wakker.

16. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik ben afgelopen week nog bij de kno arts geweest omdat mijn dochter (die 4 maanden buisjes heeft) weer een oorontsteking had en ze bij het cb zeiden dat ze het buisje niet zagen zitten. \

Nu zat het buisje er nog in en vertelde de kno arts me dat ze zich over bloed niet zo heel veel zorgen maakte, maar dat juist als ze heel lang een loopoor zou hebben het veel zorgelijker was. Bloed kan dus idd van een ontsteking komen. Heb je niet een receptje voor oordruppels meegekregen van de kno arts toen hij buisjes kreeg. Mijn dochter moet ik weer druppelen en heeft er nu ook nog een ab kuurtje naast.

Asl je het niet vertrouwd gewoon ff aandringen bij de hap en naar zn oortjes laten kijken. Sta je idd met 5 minuten weer buiten.

17. 2g4e

2g4e Niet meer actief

TS hoe gaat het nu?

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor, dat is niet zo! Buisjes zorgen ervoor dat vuil en vocht uit het middenoor kan, maar dat wil niet zeggen dat er geen sprake kan zijn van pijn of ontsteking! Buisje kan er ook uit gevallen zijn. Ik zou zsm naar de kno-arts gaan.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

buisjes gaan er heel vaak uit, op korte of lange termijn. doel van de buisjes is dat het trommelvlies tijdelijk belucht wordt en het vocht eruit kan. Gemiddeld blijft een buisje 1 jaar zitten.
    @TS dat er buisjes in zitten betekend dat er minder snel een ontsteking kan ontstaan, maar betekend niet dat je kindje er geen pijn van kan hebben.

Deel Deze Pagina