Hoe durf jij met mij te babbelen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door merah, 2 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn kinderen kwamen met dit liedje thuis. Na uitleg heb ik het gelijk verboden.
    Weet iemand waar dit liedje vandaan komt? Ik kan het wel vinden op internet, maar denk niet dat ik ‘de bron’ echt gevonden heb.
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    #2 RoIn, 3 jul 2019
    Laatst bewerkt: 3 jul 2019
    Oh! Mijn kind zong het laatste deel, iets anders dat wel. Ik had het ook nog nooit gehoord.

    Ach, ik maak me er maar niet te druk om, ze vangen iets op.. maar mijn dochter begrijpt er nog niet van
    Bespreek het (heb je gedaan), vraag of ze het naar iemand zingen (mijn dochter zei nee mama, het is gewoon een liedje hoor) Ik heb uitgelegd dat het niet zo leuk is als ze het naar iemand zingt en dat begreep ze (pesten doet ze dan ook echt niet, nog een beetje klein voor ook).
    Verder heb ik de nadruk er niet opgelegd en het was na 2 weken weg.

    Als ik het google ging het in 2014 al rond..
     
  3. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Eindigt het op ga maar terug naar barbieland......?
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja
     
  5. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

    Ooooh dan snap ik nu waar mijn zoon het weleens over heeft. Heb het hele liedje nooit gehoord, maar dit stukje wel.
     
  6. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik dus ook. Maar dan alleen het stukje irritant, ik schop je terug naar barbieland (dat is de versie van mijn dochter, iets met klok en klepel;))..
     
  7. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.338
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze kinderen zingen dit deel:

    Hoe • durft jij • met mij • te babbelen
    looser nerd • afgekeurd
    check mijn haar de deur is daar

    Vind het echt zo denigrerend. Ik wil het hier niet meer horen.
     
  8. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bekend liedje. Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat het niet een nette tekst is.
     
  9. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Ken het zingt dochter 8 ook...kwam ermee thuis door speelvriendin uit de buurt. Dochter kent het dus via dat meisje waar het op school gezongen wordt. Bij mijn dochter op school is het niet bekend.
    ach ze zongen het allemaal in de speeltuin hier in de wijk.....laat lekker gaan......vaak als je er geen ophef over maakt stopt het sneller.
    heeft 2 maanden geduurd hoor het al weken niet meer.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier gelukkig al heel lang niet meer. Ze deden er een soort dansje bij. Erg irritant. Geen aandacht aan besteed, was zo weer voorbij.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.363
    113
    Geen idee waar het vandaan komt, maar ik wil dit soort liedjes ook niet ‘in huis hebben’. En met uitleg begrijpen ze dat prima. Met Kind van de duivel ook zo gedaan en als kinderen dat hier in huis of in de tuin oid zongen, dan werden ze door mijn dochters daar op aangesproken. Geen idee of die van mij het ergens anders wel zongen, niet als ik er bij was in ieder geval (kan natuurlijk best dat ze het wel deden als ik er niet was, maar ik had/heb het idee dat ze prima begrepen waarom het niet zo’n leuke tekst was).
     
    Roanna vindt dit leuk.
  12. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Mijn oudste kwam er een paar maand geleden ook mee naar huis... :oops: Heb haar er ook op gewezen dat het geen nette tekst is - en dan vooral de handbewegingen erbij!

    Zit dus zowel met variaties in NL als BE (Barbieland is me niet bekend :p)
     
  13. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zie op youtube dat het door belgische meisjes gezongen wordt. Barbieland wordt aan het einde van het liedje gezongen
     

Deel Deze Pagina