Ik wil voor beide kinderen voor de zomervakantie/einde schooljaar een klein vakantiepakketje samenstellen. Geen tablets enz erin hoor maar wat leuke dingetjes om te doen in de vakantie. Dus bv puzzel/spelletjes boeken, tijdschrift enz. Geen meuk maar ook geen hele dure dingen. Wie heeft er leuke ideetjes?
qua spellen is leuk smartgames spellen/puzzels carcassonne coloretto droomhuis het verboden eiland memoarrr zooloretto regenwormen (junior) kubb verder zou ik denken aan: een vakantie doe boek met set kleurpotloden iets van water speelgoed leesboek voor de oudste die met die boomhut is leuk koekjes bakken of ijsjes maken
Bij de Jumbo liggen nu bij de kassa gratis vakantie-doeboeken. Een handlettering/doodle boekje met pennen Een elastiek om mee te elastieken (dat springen van vroeger) Stuiterklei van de Action ofzo Maak je eigen snoepketting (Action, kost nog geen Euro, gisteren gekocht en ze zijn er alletwee meteen mee aan de slag gegaan).
Bij mij krijgen ze vaak: een waterpistool, een nieuwe bal en een zomervakantieboek(zo een met strips en puzzels) Niet allemaal tegelijk, het zomervakantieboek is wel echt een ritueeltje, ze staan nu al allemaal buiten bij de boekhandel en iedere keer als we er langs lopen, gaan ze al staan te bedenken welke ze nemen, zo leuk. De eerste dag van de vakantie gaan we er dan echt 1 kopen.
Vakantie doeboek met puzzels enzo Kaartjes voor het zwembad Iets voor op het strand Leesboek Of voorleesboek Knutselpakketjes van de action
Hier dacht ik ook gisteren aan, heb al wat cadeautjes gekocht (playmobil bij de Blokker afgeprijsd) en wil bij de action nog gaan kijken naar knutselspulletjes.
Hier altijd een doeboek iedere zomer (en kerst) vakantie en wat tijdschriften. Ik heb geen speelgoed kinderen dus daar maak ik ze niet blij mee
Voor je dochter het Meiden vakantieboek. Q vindt die tijdschriften tegenwoordig helemaal leuk. Nadeel is wel dat ze snel uit zijn . En wat leuke strips zijn ook vaak wel een succes.
Ik denk aan: - tijdschrift (Meiden Magazine, Tina, Katrien Duck, Donald Duck, Zo zit dat, NG Junior) - een waterpistool - een spelletje voor op de achterbank: Djeco Mini Logix - een knutselsetje van Action of zoiets: https://www.ilovespeelgoed.nl/djeco-origami-vogelspel-pastel.html - opduikspullen - foamclay met figuren of doosjes om te versieren Dat schiet me zo even snel te binnen. Voor mijn dochter heb ik ook tijdschriften en stripboeken klaarliggen voor de vakantie, maar ik heb ze wel tweedehands gekocht. Zij leest zo snel dat het zonde is om ze nieuw te kopen.
Geven jullie de pakket in een keer of verspreid over de vakantie? Ik denk zelf aan het laatste, bijvoorbeeld 1 ding per week, dat kan iets groots zijn maar ook iets kleins omdat ze anders alles 1 week gebruiken en er dan niet meer naar om kijken terwijl de vakantie dan nog 5 weken duurt.
Misschien nog een goede tip: ik koop soms op marktplaats gewoon een jaargang tijdschriften. Leuk voor vakanties, bv de Donald duck. Staan er veel op.
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels voor elk kind een leuk pakketje samengesteld. Dochter: - leesboek - tekenrol met mandela's - smartgame (met magneten dus ook op reis te gebruiken) - tina vakantieboek - doos nieuwe kleurpotloden Zoon: - leesboek - rol met puzzeltjes, raadseltjes - smartgame met magneten - ninjago vakantieboek - doos nieuwe kleurpotloden @Miracle1 ik geef het in 1 keer. @fairy2011 dat is ook een goeie, daar ga ik ook eens naar kijken.
Ninjago vakantieboek zou hier ook in de smaak vallen, maar met google kan ik het niet vinden van dit jaar. Heb je een linkje of welke winkel heb je het gevonden?
Bij de albert heijn. Naast het tijdschriftenvak een aparte vakantieboeken display met van alles erin.
Ik heb een ‘pakketje’ voor in de auto voor onderweg naar vakantie. Of eigenlijk twee: heen- en terugweg. En daarnaast nog wat boeken (voor de oudste vooral veel Waanzinnig om te weten, van de kringloop, en voor de jongste een boek over paarden, van het Kruidvat), twee nieuwe spelletjes en een nieuwe puzzel. In het ‘vakantiepakket’ komt (tot nog toe ): - een vakantiedagboek - luisterboeken - een ‘beest’ wat ‘je gedachten leest’ - TopModel boekje - een caleidoscoop - magic worm - zo’n oliedruppelding (zandloperidee, maar dan met water en olie oid) - twee geduldspelletjes (doolhof met balletje idee, zeg maar) - tamagotchi Het is bij ons dus grotendeels voor in de auto, maar hopelijk doen ze daarna met sommige dingen ook nog wat. Als het voor thuis zou zijn, dan zou ik er ook zeker iets van buitenspeelgoed in doen.
Ik heb ook pakketjes gemaakt voor in de auto. Als ik nog meer verzin vul ik het nog wel aan, maar op zich vermaken mijn kinderen zich ook prima met naar buiten kijken en kletsen. Tot nu toe: - leesboeken / tijdschriften - Rubiks kubus - autobingo - smartgame - woordzoeker en sudoku - pen en papier (voor bijv. boter, kaas en eieren)