1jaar gem duur om zwanger te raken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kwtje24, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwtje24

kwtje24 Nieuw lid

25 mei 2013
    3
    0
    0
    Hallo. Ik heb een vraag die misschien meerdere vrouwen hebben. Ik kon er in iedergeval niets over op het internet vinden. Ik begreep dat het gem 1 jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Mijn vraag ; Vanaf welk moment tel je dan? Vanaf het moment dat je met de pil stopt en gemeenschap hebt of vanaf ht moment dat je daadwerkelijk onbeschermd gemeenschap hebt?

Het zit namelijk zo; Ik ben in sept 2012 gestopt met de pil, maar omdat mijn man tijdelijk naar het buitenland moest in sept, hebben we pas onbeschermd gemeenschap gehad vanaf jan 2013 omdat hij toen terug kwam.
    Weet iemand of ik vanaf sept 2012 moet rekenen of vanaf jan 2013?

Ben overigens helaas nog steeds niet zwanger :(

bedankt alvast!! Groetjes

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Lijkt mij vanaf januari.
    Als je geen sex hebt kun je ook niet zwanger worden:(

3. Tessel30

Tessel30 Actief lid

12 mei 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja je kan wel zeggen,ik ben 3 jaar bezig,maar als je het in die 3 jaar maar 3x doet dan klopt dat ook niet natuurlijk.

En het is geen wedstrijd hoor... :)
    Je rekent vanaf dat je er serieus mee bezig bent

4. Ebbie

Ebbie Niet meer actief

Eens

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

En het is een gemiddelde... Jonge gezonde vrouwen worden gemiddeld sneller zwanger

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Vanaf jan 2013, eerder had je namelijk geen kans om zwanger te worden.

7. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Januari 2013 :)

8. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Vanaf het moment dat je daadwerkelijk zwanger kan worden. dus geen anti conceptie en onbeschermde seks.

9. kwtje24

kwtje24 Nieuw lid

25 mei 2013
    3
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Maar ik dacht misschien zeggen ze 1 jaar ivm dat het 1 jaar duurt voordat alle "stoffen" vd pil uitgewerkt zijn? Dat zou kunnen toch? Maar ik lees dat jullie allen vanaf januari denken. Dus dan valt het gelukkig mee. Groetjes

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Al is het vanaf september valt het nog mee ;)
    1jaar is gemiddeld. Sommige zijn het binnen een maand sommige doen er 2jaar over
    Maaar als je pas vanaf januari actief bent qua sex valt het erg mee
    Je lichaam zal wel goed ontpilt zijn inmiddels

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vanaf het moment dat je onbeschermd bent gaan vrijen natuurlijk, lijkt me logisch? :(
    De ene raakt snel zwanger en de andere doet er jaren over.
    Je moet er niet teveel mee bezig zijn in de zin van dat je denkt het MOET binnen een bepaalde tijd want dat werkt gewoon echt niet.
    De natuur moet zijn werk doen en zoals je op de site hier wel merkt zijn er ook genoeg vrouwen (erg genoeg van hun) die niet natuurlijk zwanger kunnen worden of die dus echt al jaren bezig zijn.

12. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    ik zou ook rekenen vanaf januari :)

13. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    1 Jaar is gemiddeld, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Die 1 jaar is namelijk voor iedereen die het gaat proberen, niet vrouwen die met de pil stoppen. Dus stel dat je nooit de pil hebt gebruikt en op een dag besluit geen condooms meer te gebruiken duurt het gemiddeld 1 jaar voordat een vrouw zwanger wordt. Maar dat is dus echt GEMIDDELD. Jonge vrouwen hebben een grotere kans om zwanger te worden, oudere vrouwen of bv vrouwen met overgewicht een kleinere kans.

Maak je niet druk dat het 'nog steeds' niet gelukt is! Pas als het na 2 jaar niet gelukt is kun je je zorgen gaan maken (maar dat zegt nog steeds niets). Daarnaast duurt het soms ook wel een jaar voordat je ontpild bent!

Lekker klussen en proberen er niet te veel aan kansen te denken. Ookal is dat heel moeilijk (zeg ik uit eigen ervaring)!

14. knutselmiep

knutselmiep Niet meer actief

Haha dat dacht ik dus ook dat het ongeveer een jaar zou kunnen duren:D
    Ik ben eind november 2012 gestopt met de pil,
    en ik ben 31 dus dacht dat dat ook zeker invloed zou kunnen hebben dat ik misschien niet zo snel zwanger zou kunnen worden.
    Maar het is nu mei en ben 5 weken en 5 dagen zwanger:D:D
    Het is voor iedereen verschillend, de 1 is zo zwanger terwijl de ander er maanden of jaren over doet.. je kunt er niets van op aan, dat heb ik wel ondervonden nu!

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, wij zijn nu ook een jaar verder. En ik heb maar drie maanden de pil gebruikt, daarna drie jaar alleen condooms als anti-conceptie. Dus bij mij is er geen sprake van pilgebruik maar toch nog niet zwanger na een jaar actief en doelbewust klussen. Ik ben 29 jaar, ik word van de zomer 30 en verder ben ik gezond en bijna nooit ziek. Verder lijkt mijn cyclus normaal en regelmatig. Maar toch nog niet zwanger.
    Wij hebben zelf het gevoel dat gewoon tot nu toe pech hebben gehad en dat er verder niet zoveel aan de hand is. Wel gaan we volgende week even langs de dokter. Want zeker weten of er niets aan de hand is, dat weet je natuurlijk nooit.
    Het doet ons wel verdriet dat het wat langer duurt bij ons, maar wij horen het veel vaker dat mensen langer dan een jaar bezig zijn en het daarna gewoon op een natuurlijke manier lukt. Dat geeft ons hoop. :)

16. Vlindertje88

Vlindertje88 Nieuw lid

27 mrt 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gyn heeft aangegeven dat je per cyclus maar 20% kans hebt op een zwangerschap. En zoals andere dames al aangeven...het ligt aan zoveel andere dingen, gezondheid, gewicht etc.
    Het enige wat je kunt doen is veel klussen op de vruchtbare dagen en hopen!
    Succes!

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat zullen we dus maar doen!! Gelukkig is het klussen voor ons geen moeten geworden, we genieten er nog elke keer van. :)
    Hopelijk wordt ons klussen snel ook op een andere manier beloond (een kindje)!

Deel Deze Pagina