mee eens! Overigens zijn wij volgens mij het enige ontwikkelde land die thuisbevallen nog als veilig zien.. dus uhm, tja.
Ja, exact.. 'Veilig' is bevallen helemaal niet. Het was een paar honderd jaar geleden niet voor niks één van de voornaamste doodsoorzaken bij (jonge) vrouwen. Gelukkig gaat/ging het ook heel vaak gewoon goed natuurlijk, zonder complicaties. Maar dat een land als Nederland (dat zo ontzettend veel premie vraagt voor een zorgverzekering) dan zo moeilijk doet als het op het leven van een nieuw mensje aankomt, gaat er bij mij niet in. Maar goed, op zich is bevallen dan natuurlijk nog relatief veilig als je maar een auto hebt en in de buurt van het ziekenhuis woont voor het geval dat.. Voor mij zit er nu niks anders meer op dan thuis te bevallen en dat ik hier geen keuze in heb zit me helemaal niet lekker.
Hier valt mijn mond echt van open. Als je geen risico wil lopen dan ga je toch alsnog naar het ziekenhuis. En als je er echt niet voor wil betalen vraag je om pijnbestrijding, dan ben je automatisch medische indicatie geworden. Dat iemand hier vooraf niet over nadenkt is ook niet echt slim, ten tweede betaal je wel al jaren een lagere premie dan de mensen die hier wel een aanvullende verzekering voor hebben. Bespreek het met je verloskundige!
Jij hebt geen enkel benul van hoe lang ik een lagere premie betaal. Maak geen domme aannames aub. Als je mijn berichten gelezen had, zou je weten dat ik hier wél over na heb gedacht. Ik ga mezelf niet opnieuw herhalen. En niet willen betalen is iets heel anders dan niet kúnnen betalen lijkt mij!!
ontzettend veel premie? Sorry maar moet je bijv in amerika gaan wonen, daar betaal je nog veel meer en als je dan echt ziek wordt krijg je 9 van de 10 keer nog niks uitgekeerd. Sorry maar ik vind echt dat veel mensen een beetje overdrijven. In Nederland kan je voor een relatief klein bedrag je gewoon bijverzekeren en dan krijg je het gewoon vergoed. Als je dat dan niet doet (eigen keus) dan moet je het zelf betalen... zwangerschap is meestal nog gewoon eigen keus. Ik heb liever dat de basisverzekering gewoon goed is voor als je iets overkomt.
Meestal ja... Je hebt wel gelijk hoor, vergeleken met Amerika hebben wij nog echt een zorgstaat en weinig te klagen eigenlijk.
Maar bedenk je eens hoeveel je per maand dan extra zou moeten betalen. In plaats van dat je eenmalig een ziekenhuisrekening betaald. Dus als je echt in het ziekenhuis wil bevallen, zou je het geld nu maandelijks opzij moeten zetten (wat je anders per maand aan extra premie kwijt zou zijn). Het verschil tussen 1 en 3 sterren verzekering is toch gauw euro 20-30 per maand denk ik. Als je dat een jaar lang zou moeten betalen kom je toch al aardig in de richting van 1x een ziekenhuisrekening. Ik meen me te herinneren dat deze rekening rond de euro 300 was. Is ook een beetje afhankelijk van de kosten per ziekenhuis. Kom net het volgende tekstje tegen op internet, dit gaat over 2011: Een poliklinische ziekenhuisbevalling kost gemiddeld 302,25.
Ja je kunt er vanalles van vinden maar dit zijn de regels en die ga je niet zomaar veranderen. Misschien kan je alvast steeds wat op zij leggen? Heb je het niet nodig (heel veel krijgen opeens toch een mi) dan heb je het geld achter de hand voor andere plotseling noodzakelijke uitgaven zoals en kapotte wasmachine of koelkast, lekkage oid.
Ik zag ook enorm op tegen de bevalling en wilde graag in het ziekenhuis bevallen. Ik wist dat ik het dan zelf moest betalen. Maar dat had ik er wel voor over. Uiteindelijk braken mijn vliezen met 36,5 weken, dus werd het alsnog een indicatie en werd alles vergoed. Verder duurde de bevalling nogal lang en heb ik ook pethidine gehad en infuus met antibioticum, dus dan is het ook gelijk een indictatie.
Ah ok. Ik vind het heel lastig. Ik heb gewoon een voorgevoel dat ik het beste in het ziekenhuis kan bevallen. Ik moet alles nog maar even tegen elkaar afwegen. Ruim verspreid over het jaar kan ik zo'n rekening wel betalen, in 1 keer niet. Het is een goede tip om alvast te gaan sparen, dat zal ik dan ook zeker doen. Ik krijg dat lang niet bij elkaar in 3 maanden, maar het kan vast ook wel in meerdere termijnen.
Ik heb ook altijd gezegt: ik ga bevallen in het ziekenhuis! Je slaat jezelf voor je kop als er uiteindelijk iets fout gaat en je niet optijd in het ziekenhuis bent. Ik ben dus ook in het ziekenhuis bevallen, had een hele mooie kraamsuite ( eigen douche, bad, allerlei dingen om op te bevallen). Ik heb mijn ook extra bijverzekerd ( ook voor de kraamzorg) had omgerekend dat je met bijverzekeren goedkoper uitkwam dan het allemaal zelf te betalen. Ik ben uiteindelijk nog op medische indicatie bevallen ( vacuum) Ik vind dat ons zorgsysteem best okee is, alhoewel we wel steeds meer zelf moeten gaan betalen en dat is erg jammer.
maar, je zegt dat je op 2 hoog woont zonder lift, MAG je van de vlos wel thuis bevallen?? heb je dat al eens overlegd? hier mag het namelijk niet. ik woon op de 1e verdieping en heb een huis met 2 lagen dus slaapkamer is nog een extra trap, maar zou bij een volgende niet thius mogen bevallen omdat ze me dan 2 trappen naar beneden zouden moeten dragen. ondanks dat er een ruim portiek is met brede trap. dit zijn afspraken die ze met de ambulance gemaakt hebben. ik ken hier nog iemand die op de 1e woont en die had helemaal in d;r hoofd dat ze thuis ging bevallen. mocht niet. door de trappen.
Ik weet het niet zeker, ik had eerder begrepen dat je in het ziekenhuis moet bevallen als je op de derde verdieping of hoger woont. Ik woon inderdaad op de tweede en heb geen lift. Ik heb het er nog niet met de verloskundige over gehad, maar ik zal er direct naar vragen bij de volgende afspraak. Bedankt voor de tip!
volgens mij krijg je die rekening van het ziekenhuis niet direct hoor. Kan zo een half jaar duren voor je hem krijgt
droebeltje maar volgens mij is dat nog steeds geen MEDISCHE indicatie. Je kan bijv ook in een kraamhotel bevallen.
VOlgens mij is het medische indicatie als de gyneacoloog er bij komt. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en het ging heel de tijd goed, tot het eind en toen kwam de gyneacoloog erbij en toen werd het dus medische indicatie
ben nu ook aanvullend verzekerd en daar vallen eigen bijdrage ziekenhuisbevalling en ook eigen bijdrage kraamhulp bij in dus kan zeker uit!
Ik krijg een medische indicatie van de VK omdat ik niet op de begane grond (woonkamer wil bevallen). omdat zeker aan het eind van mijn zwangerschap 90kg zal wegen mag je hier niet op de eerste verdieping bevallen voor als er wat gebeurd. de ambulancebroeders mogen boven de 90 kg niet meer dragen en bellen ze de brandweer:0 Wilde wel graag thuis maar niet in de woonkamer en krijg daarvoor dus een medische indicatie van de VK. (heb het anders ook vergoed gekregen vanuit mijn polis evenals de eigen bijdrage voor de kraamzorg, daar krijg ik ook nog 15 uur extra luxe kraamzorg bij)
heb je je verloskundige al gevraagd of je thuis mag bevallen omdat je op de 2 de verdieping woont.want als er onverwacht toch naar het ziekenhuis moet.is dat toch niet handig.en ik heb wel eens gehoord dat als je in een flat woont je ook niet thuis mag bevallen