Ik ben benieuwd hoeveel jullie kwijt waren voor jullie bruiloft. Mijn vriend en ik willen graag volgend jaar trouwen en het klein en intiem houden, met alleen naaste familie en beste vrienden. Ik heb alleen geen idee aan wat voor bedrag ik moet denken. Ik ben benieuwd!
Wij hebben het ook heel klein gehouden, alleen wij en twee getuigen Volgens mij waren we nog geen 100 euro kwijt voor alles. Maar naar zulke verhalen ben je natuurlijk niet op zoek, dat snap ik! In ieder geval gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
Wil je het echt weten? Wij waren uiteindelijk 12.000 euro kwijt... Gelukkig hebben mijn ouders het feest betaald, en mijn stiefmoeder mijn jurk.... Dit scheelde 6.000 euro...
Wij hebben onze bruiloft thuis gevierd. De hele dag (van half 12 's morgens tot 's avonds laat). 80 man. Inclusief de hele dag drank, de bruidstaart, 's avonds warm/koud buffet, hapjes, pak voor mijn man, trouwringen, kosten trouwen, aktes enz, bedankjes, versieringen, bloemen én uitnodigingen ; 1500.- ! Dus als je nog tips nodig hebt voor een super leuke maar goedkope dag; kom maar op!
netjes! ik ben alleen bang dat ik geen 80 man kwijt kan, hihi (maar goed, ik zat ook meer te denken aan een man of 20) maar dat valt super mee zeg!
Wij zaten op 18.000 euro voor onze bruiloft maar hebben dan ook flink uitgepakt, mijn moeder heeft mijn trouwjurk betaald....en volgens mij hebben we de rest zelf bij elkaar gespaard.... Het was het allemaal dubbel en dwars waard!
Goeie vraag! Mijn vriend en ik gaan mei 2009 trouwen (dus nog ff tijd om te sparen) maar zijn al wel goed aan het kijken hoeveel geld we nodig gaan hebben. We hebben nu een beetje in gedachten zo'n 30 man, diner thuis (in buffetvorm) en daarna een feest maar daar willen we wel wat meer aan het uitgeven en op een leuke locatie in de stad doen. Ben benieuwd naar meer reacties! Oh en Anne gefeliciteerd natuurlijk!
Hoi, Wij waren zo'n 3000 euro kwijt. Omdat we getrouwd zijn op zaterdag, en dat is de duurste dag van het jaar! Maar we hadden zo'n 72 man. Mijn ouders hebben wel een hoop betaald voor ons
Wij hebben het ook klein gevierd en waren 6.000 euro kwijt. We hadden ongeveer 25 daggasten. Hier hebben we de taart mee aangesneden, aansluitend hadden we een receptie voor ongeveer 60 personen. ter afsluiting hebben we met de daggasten uitgebreid gedineerd.
Wij hebben onze bruiloft bij mijn ouders thuis gevierd(ivm de tuin). We hebben een man of 40 gehad, van half 11 's ochtends tot rond middernacht. De hele dag drank en hapjes, 's avonds een goed gevulde BBQ als bruidstaart hadden we 4 (luxe)vlaaien van multi vlaai (inclusief zo'n plateau en poppetjes), kleding voor mijn man en voor mijzelf, trouwringen, kosten trouwen, aktes enz, bedankjes, bloemen én uitnodigingen, snoepzakjes voor de kids. We waren zo'n 1200.- ! kwijt. (mijn ouders habben de fotograaf en trouwauto geregeld)
ik dacht zo rond de 4000 euro. We waren al 1000 kwijt voor de ringen dus voor het feest met zo'n 60 man waren we 3000 euro kwijt.. en daarna nog eens 3000 voor de huwelijksreis haha
10.000 euro denk ik. Incl de kleding (die door onze wederzijdse ouders werden betaald) Wat hadden we daar voor?: De huwelijkvoltrekking Oldtimer met chauffeur Hele dag een fotograaf (plus album en heel veel fotos) fotoshoot in blijdorp bruidstaart met champagne borrel voor de daggasten. diner voor 20 mensen feest met open bar voor 80 t0t 100 mensen. DJ Mijn jurk met alle andere zaken daarbij (juwelen, schoenen ondergoed) De kleding voor mijn man. De ringen.
Ik weet het niet precies, want mijn schoonouders hebben onze bruiloft bekostigd, dat is traditie bij ons. Maar het heeft (inclusief de henna-avond) denk ik wel minimaal 30.000 euro gekost. Dan moet je wel denken aan 2 avonden feest in een zaal, de 1e avond voor 150 man, de 2e avond voor 600 man. En dar komt dan nog van alles bij, van kleding voor bruid en bruidegom voor beide avonden tot de fotograaf, de band en weet ik veel wat nog meer..
Wij zijn met 12 mensen ons geregistreerd partnerschap aangegaan: ouders, beste vrienden en getuigen. Daarna in een lounge restaurant culinair tapas gegeten en gedronken. Kosten van alles bij elkaar (incl. aktes en ambtenaar, speech etc.) zo'n 800 euro. Intiem, maar héél erg goed geweest, die dag (was zelf 37 weken zwanger ) Volgend jaar omzetting van de akte in 'trouw'akte (formaliteit) en Bourgondisch feest in het restaurant van mijn pa. We zullen, met drank en buffet, zo'n 2000 -2500 euro kwijt zijn. Vrienden spelen in een band, vriendin is fotografe, wél mooie kleding, maar geen trouwkleding - 't is afwegen wat je zelf wilt. Maak een lijstje en kijk wat e.e.a. kost en of je mensen kent die een taak (fotografie, chaufferen) over kunnen nemen - vinden ze een hele eer Veel plezier met plannen, he!
wij gaan eind volgend jaar trouwen en schatten dat we ongeveer 8000 euro kwijt zijn, wij houden het ook klein en alleen familie en echte vrienden worden uitgenodigd. we trouwen alleen bij de gemeente en gaan dan feesten is een afgehuurde zaal. de kleding die we zullen dragen is waarschijnlijk het duurst, we hebben een koets gehuurt die ons samen en de gasten naar de feestzaal brengt en ja dat koste ook wel wat. het feest organiseren we zelf en dit kan je veel geld schelen. huur zelf een DJ en zorg zelf dat de hapjes en drankjes aanwezig zijn. De drank is zelf service en de hapjes die worden zo nu en dan rond gebracht door vrienden. verder laten we een warm buffet komen.
Al met al waren we toch wel 12.000 euro kwijt Hier zit wel mijn jurk en manlief zijn pak bij in die onze ouders betaald hebben en onze vakantie naar Toscane. We waren met 32 mensen dus hebben flink uitgepakt... het was een SUPERdag
Wij waren met ongeveer 30 daggasten die allemaal sjiek hebben gedineerd en bruidstaart gegeten daarna een feest met +/- 150 mensen met buffet en gebak (geen receptie), we hadden een fotograaf een videoman (beide hele dag aanwezig) een zangeres in de kerk. Jurk en pak grotendeels cadeau gekregen. Trouwauto was een mini cabrio die geleend was. De dag heeft ons totaal zo'n 5000 euro gekost. de kaarten waren een zakdoek met daarop de uitnodiging gedrukt, in de trant van: maak een knoop in je zakdoek, en vergeet deze trouwerij niet.
Je kunt het zo duur maken als je wilt. Wij hebben het ook niet groots gevierd, gewoon met vrienden en familie. Bijkomend voordeel van een bruiloft: de mensen duwen meestal ongeveer net zoveel in een envelop als ze kosten tijdens het feest! Dus dan kom je vaak helemaal niet zo duur uit. Kan me dan ook niet voorstellen dat iemand's bruiloft onder de streep 12000 gekost heeft. Trek daar gerust nog maar eens alle enveloppen van af....
Wij waren zo'n 5000 kwijt. Daarin zat de kledij, ringen, fotograaf + album en het feest, waar we in totaal met een 50-tal mensen waren. De kledij hebben wij wel simpel gehouden, ik was zwanger toen en wou geen fortuin uitgeven aan een jurk.