hoe dweilen jullie je laminaat? het is hier erg dof...

Discussie in 'De lounge' gestart door girl21, 1 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

waarmee dweilen jullie je laminaat? en drogen jullie het ook?

ik dweil meestal met hara of met een alles reiniger, maar lees dat er dn een laag over je laminaat komt.. (en aangezien het hier erg dof is, en je direct voetafdrukken ziet, vrees ik dat dit het geval is)

ik heb diverse dingen gelezen, maar hoe doen jullie dit?

ik ben nu bezig om het hele huis met een vezeldoek en azijn te gaan boenen, gewoon op de knieen en poetsen maar..:( men beweert dat je dan de laag er weer af kunt krijgen... ben benieuwd!

maar hoe moet ik mn vloer dan onderhouden? dit kwam ik allemaal tegen;
    -azijn of schoonmaakazijn
    -glansspoelmiddel voor de vaatwasser
    -wasverzachter
    -hg laminaatreiniger
    -amonia
    -groene zeep

wat denken jullie?

2. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    bij carpet right hebben ze er speciaal schoonmaakspul voor, een fles kost 10 euro, wij kennen het omdat mijn man er welleens aan uitgehuurd is als stoffeerder. Het werkt super! en je krijgt je glans terug! in elk geval niet te nat dweilen..

3. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    uit jou rijtje zou ik zo niet weten wat het beste zal helpen maar mijn gedachte gaat uit naar HG, die producten vind ik zelf erg fijn!

zelf heb ik sinds kort een stoomreiniger en mijn laminaat is nog nooit zo mooi glanzend en schoon geweest als nu wanneer ik het heb gestoomd! heb gewoon een simpele die zo af en toe in de aanbieding is bij de gamma/karwei enzo.. ideaal! en vind het ook fijn dat je het dus alleen met water schoon maakt (kan de kleine veilig op de grond spelen!)

4. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Bij action heb je ook laminaatreiniger, werkt ook wel.
    Blue wonder heb ik ook wel gebruikt.

5. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

wij gebruikte HG..

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik dweil gewoon met een sopje dreft. Werkt beter dan laminaatreiniger en azijn.
    Ik wil niet weer anders, had alles al geprobeerd en bleef voetafdrukken houden.
    Nu niet meer, een verademing!

7. girl21

girl21 Niet meer actief

blue wonder heb ik idd ook wel eens gebruikt, maar die geur kan ik slecht over, vooral nu... en moet zeggen dat ik het resultaat ook niet geweldig vond... we hebben een hondje, en als die een keer door de kamer is gekomen na het dweilen (als het al droog is) kan ik hem meteen weer volgen.. dit was in het begin niet zo, dus ik ben bang dat er al een laag over ons laminaat zit... iemand tips om die eraf te krijgen?

8. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    Ik lees mee ik hwb die laag er ook op maar krijg hem met azijn er niet vanaf dus hen eens benieuwd met wat ik dat ervanaf krijg

9. girl21

girl21 Niet meer actief

oke, dat ga ik ook nog even proberen dan! al moet ik zeggen, de eerste indruk van de azijn is ook goed, maar ik droog het nu na, dus dat scheelt ook, en ben niet van plan elke dag op de knieen door het huis te gaan;)

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou ook gewoon een sopje met een beetje dreft proberen, werkt vaakt super. Niet te nat dweilen en niet zelf drogen, gewoon even alle deuren open zetten dan is het zo droog. Zo doe ik het ook altijd en mijn laminaat zit weer een mooie glans over :)

11. girl21

girl21 Niet meer actief

ook niet na meerdere keren op de knieen? ik heb een plek waar de hond veel kwijlt, de rand onder de deur, das helamaal dof.. ik heb er nu 3 keer met azijn op gezeten en het wordt wel al beter.. dus ik blijf het sowieso nog ff probren..

ik probeer elke tip die ik hier krijg een week lang, zodat ik goed kan testen of het wel of niet werkt! (ben net met azijn bezig, dus de volgende testen duren nog eventjes;) maar denk dat je dan het beste kunt testen.. na 1 keer zit er toch nog het vorig middel bij door denk ik) het gaat lang duren denk ik, maar hoop dan voor altijd het goede middel te hebbenb:D

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik dweil met bleu wonder laminaat :) werkt hier prima aangezien de katten altijd perse over het nat willen gaan lopen zie ik nooit pootjes en het glimt lekker :) ojah en het ruikt ook nog eens lekker

13. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik heb deze vraag hier ook al eerder gesteld en kreeg toen de tip:
    De glansspoelmiddel voor de vaatwasser van de Lidl.
    En idd de glans is weer helemaal terug.
    Ik deed het hiervoor altijd met de normale allesreiniger maar mijn vloer werd er dof van.

14. girl21

girl21 Niet meer actief

de glans is terug, maar blijven de afdrukken van voeten en pootjes ook langer weg? vaak al ik me omdraai is het alweer vies...

15. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Ik gebruik Blue wonder of gewoon allesreiniger met een beetje citronelle erin. K gebruik voor het dwijlen ook een gewone mop en zet daarna de ramen en deur open zodat het snel kan opdrogen en zie daarna geen strepen.

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ja hoor.
    Onze boxer is ook zo'n lieverd die er altijd doorheen banjert als ik net aan het dweilen ben.
    Dan zie je wel even een pootafdruk maar de vloer droogt dan wel weer mooi op.

17. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik gebruik HG maar daar ben ik ook niet tevreden over. Heb al vanalles geprobeerd. Ik denk dat ik ook maar eens zo'n stoomreiniger ga proberen. Iemand toevallig die weet of die nu ergens voordelig te koop is?

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Met Ajax en dan zichzag dweilen.

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik heb een fles laminaat reiniger van leifheit.
    ongeveer 5 euro bij de blokker.
    Werkt perfect hier.

20. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb dus donkerbruin laminaat en dus ook gelijk met zo`n duur spul een vieze waas eroverheen.

Nu heb ik een trekker en dweil gekocht, sopje met afwasmiddel en zo droog mogelijk dweilen. Dit werkt hier het best, na ook een hoop te hebben geprobeerd!

Deel Deze Pagina