nwe iphone 6 + abo: duur dus even wachten?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.676
    515
    113
    mijn 4s is zo goed als gesneuveld. wil een nieuwe en dan een 6 want mooiere foto's en groter scherm. ik heb zitten zoeken en zie dat ik dan voor 2 jaar 36 euro kwijt ben elke maand inclusief 150 belminuten... vind ik veel geld.
    zou he zin hebben om het nog een paar maandjes uit te stellen in de hoop dat het goedkoper is ivm komst van nieuwe iphone 7?
    of zou ik kunnen onderhandelen met mijn tele 2 aanbieder??
    wat is jullie ervaring?

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    De iPhone 7 (of 6S zoals ie geloof ik gaat heten) komt in september uit. Het duurt daarna echt nog wel even voordat de iPhone 6 goedkoper word. Ik weet niet hoeveel geduld je hebt, maar denk dat je dan sowieso wel een paar maanden verder bent. En onderhandelen over een abonnementsprijs doen ze volgens mij niet hoor!

Ik heb zelf sinds kort een iPhone 6 en dit toestel los gekocht met een Simonly van 12,50 per maand. Wel duur in aanschaf maar heb mijn iPhone 5c voor een mooi prijsje kunnen verkopen. (Plus verjaardagsgeld en een klein gedeelte van m'n vakantiegeld erbij ingelegd;)) Maar dan ben je in totaal een stuk goedkoper uit dan met een duur abonnement.

3. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ja, als je graag de iPhone 6 wilt hebben, zou ik hem idd ook los kopen en dan een goedkoper (sim-only) abonnement erbij. Ik neem ook aan dat er voor het maandbedrag dat je noemt in de OP er een minimaal internetbundeltje bij zit...?

4. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Duur?? Heb je enig besef van waarde? Via kieskeurig is het toestel vanaf 650€ (belsimpel.nl), even uitgaande van de 16gb variant. Als je dit deelt door 24 maanden kom je op 27€ uit. Het abonnement zelf zou dan dus op 9€ komen. Dat is echt geen geld voor een abonnement.

De 6 zal niet goedkoper worden als de 6s komt, ik zou die gok in ieder geval niet nemen. Als je een goedkoop abonnement wil moet je een toestel nemen wat goedkoper is, niet het aller beste en duurste toestel willen voor nop, dat is niet realistisch.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb de iPhone 6 plus los gekocht en een sim only abo genomen. Voor mij geen toestel abonnement meer, dat is pas duur!

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus, ik vind het echt een super deal! :)

7. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Absoluut niet duur!

Ik heb mijn iPhone 6 ook bij tele2 afgesloten een halfjaartje terug ongeveer voor 40,- ze trekken er iedere maand maar 38 af.

Denk er wel om dat het bereik niet overal altijd ideaal is bij tele2.

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.676
    515
    113
    klopt welk abonnement dan... tele 2 zit op 3G netwerk... heel irritant.

9. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik durf niet uit mijn hoofd te zeggen hoeveel belminuten en data ik heb, maar veel is het niet.
    Overigens volstaat het abonnement mij verder prima, wanneer ik buiten huis ben dan heb ik toch niet veel tijd om op internet te kijken.

Soms maken we wel eens een lange autorit en dan kan ik er prima mee uit de voeten, heel af en toe dat ik wel eens op het gprs zit wanneer we afgelegen plekken bereiken.
    Voor mij is het in ieder geval prima, maar mocht je echt overal online willen zijn en een beetje vlug kunnen surfen dan raad ik het af.

10. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Een van de redenen waarom ze zo goedkoop zijn ;) ik krijg het idee dat je echt heel veel wil hebben voor bizar weinig geld.

Een super de luxe toestel vind je niet in een goedkoop abonnement; net als dat je geen geweldig bereik hebt met de beste snelheden voor een goedkoop abonnement. Het is geen aanval, maar zo werkt het gewoon niet. Als je niet veel te besteden hebt of niet veel wil besteden, zul je ook moeten accepteren dat daar een limiet aan zit. Ik betaal meer per maand, maar haal snelheden van 165mb/s en heb een super de luxe toestel. Dat is wat ik zoek, dus ben ik bereid er meer voor te betalen. Smurfin bijvoorbeeld heeft dit niet nodig, dus zij kiest voor een abonnement wat daar weer bij past.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.676
    515
    113
  12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Anders kies je toch voor iPhone 5 variant..

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit is cheap!

Maar sowieso zou ik nooit meer bij Tele2 gaan hele slechte ervaringen mee

14. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik had hiervoor ook Tele2. Voldeed voor mij prima, had alleen wel op sommige plekken gprs qua internetverbinding terwijl mijn man met Vodafone op dezelfde plekken 3G had. Daarom nu geen Tele2 meer genomen.

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.676
    515
    113
    Waar ook leuke aanbieding qua provider? 100 min genoeg..

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb nu sinds een maandje een iphone 6, met 64 gb.
    Ik heb een vodafone abbonement van 45 euro per maand met onbeperkt bellen en sms en 7 gb data elke maand.
    Was een speciale aanbieding omdat er een nieuwe vodafone winkel werd geopend. Ze mochten ook maar 100 van deze abbonementen verkopen.

Ik ben dus over 2 jaren 1080 euro kwijt. Misschien veel geld.... Maar deze telefoon kost zonder abbonement 750 euro los.
    Ik heb mijn onbeperkt bellen van mijn huis telefoon opgezegd omdat ik nu onbeperkt met mijn mobiel kan bellen.
    Dat scheelt mij over 2 jaar gezien 288 euro....en als je dan nog een sim only abbonement wil met 1 gig data.... Ben je sowieso 18 euro per maand kwijt. Dus heb de telefoon er dan al uit.
    Daarom was een abbonement voor mij voordeliger dan los kopen.
    Ik zoek dat altijd helemaal uit... Want als los kopen voordeliger is dan doe ik dat.
    Overigens wil ik alleen maar providers die gebruik maken van het vodafone of kpn netwerk.
    Ik woon ergens waar de andere netwerken stukken slechter bereik hebben.

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Oja om op je vraag terug te komen.... Met zo'n toestel kom je gewoon niet goedkoper uit.
    Ga dan voor de iphone 5

18. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik heb hem los gekocht en heb een abonnement van 6.- per maand. (100 belminuten en 100 sms'jes). Bijna overal waar ik ben heb ik WiFi, ik mis het ontbreken van internet maar zelden :)

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dit valt inderdaad wel mee, reken het maar eens om zoals Insomniac doet...
    Ik heb er wel voor gekozen om een los toestel te kopen en ik heb een abonnement van €10,- incl internet (geloof 300 mb?). Hierdoor zou je evt kunnen wachten of er nog een leuke aanbieding langs komt, maar voor de 6 zou dat nog niet zo snel zijn ben ik bang... Als je een nieuwer toestel wilt, zou ik dan zelf ook eerder voor een 5 (of versie hiervan) gaan.

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.676
    515
    113
    Heb nu de 4s.. Vind de foto's slecht, scherm te klein en O wat is internet tergend traag :( is 5 beter???

Deel Deze Pagina