Kleine of grote slaapkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lisa2005, 26 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 4 heeft een kamertje van 2 bij 2. Nu twijfelen we of we hem gaan verhuizen naar een andere kamer. Probleem is dat die gelijk 4 bij 4 is en we bang zijn dat het wel heel groot voor hem is.
    Wie weet raad?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier een grote kamer en dat gaat heel goed. Denk dat dat niks uitmaakt. Het bed blijft dezelfde grootte houden he ;)

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Wat vindt hij er zelf van? Lijkt het hem leuk?
    Is het een goede slaper?
    Ik zou zoiets denk ik zelf in de zomerperiode doen omdat het dan langer licht is en misschien iets minder eng?

4. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het bed blijft inderdaad hetzelde:D
    Mijn twijfel is meer dat hij vaak behoefte heeft aan een kleine ruimte, en hij wil nu niks anders op zijn kamer dan zijn peuterbed. Dan is het straks erg leeg en groot.
    Hij zegt dat hij het leuk vindt maar of hij echt snapt dat hij dan niet meer in zijn eigen kamer slaapt weet ik niet.
    De reden dat we hem misschien wel willen verhuizen is dat hij nu aan de badkamer van de buren grenst en dat dat soms wat geluid geeft waar hij wakker van wordt. Lastige keuze hoor.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op termijn zal hij sowieso verhuizen toch, dat is geen geschikte kamer voor als hij wat ouder wordt. Ik zou zijn nieuwe kamer helemaal gaan inrichten incl groot bed en dan zelf laten beslissen wanneer hij daar wil gaan slapen. Vermoedelijk snel, als er mooi speelgoed staat en leuk behang ofzo is.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is het bedje gemakkelijk te verplaatsen? Anders kan je het proberen en als het niet lukt weer verplaatsen?
    en hem mee laten helpen aan zijn nieuw kamertje. Dan merk je ook wel of het iets gaat worden. Dan zie je die owjeeeeeeeeee of yeah reactie:D

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Misschien kan je het eerst proberen , dat je alleen zijn bed verhuist en evt kast ofzo. En pas als het goed gaat gaan verven en behangen enzo dan kan hij zo weer terug als het helemaal niet gaat.

8. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is ook een idee ja, gewoon zijn bed neerzetten en kijken of het lukt. Het is een peuterbedje dus snel terug te zetten indien nodig.
    We gaan morgen maar even kijken. Bedankt voor het meedenken.

9. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Of gewoon verhuizen en klaar? Ik snap best dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd soms best iets zelf mogen beslissen maar soms vind ik dat men daar ook een beetje in doordraaft. Alsof je alles MOET overleggen met je kind.

Gewoon de kamer leuk maken voor hem, behangetje, verf, muurstickers weetikveel. Spulletjes neerzetten + bedje en hop. Dat is nu je kamer. Klaar.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Jep dit (en ik overleg veel haha, maar er zijn grenzen).

11. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Ik zou gewoon de grote kamer klaarmaken!
    2x2 meter is wel heel klein als er straks een groter bed instaat.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Als je die grote kamer over hebt zeker verhuizen. Mooi maken en hoppa: kijk eens je nieuwe kamer.

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#13 MMarianne, 27 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2015
    Hier is zoontje een paar maanden geleden overgegaan van een kleine babykamer naar een grote jongens slaapkamer. Man heeft de bovenverdieping voorzien van een nieuwe vloer en ging door met de nieuwe kamer van zoontje te schilderen, hebben een groot bed en kasten via marktplaats gescoord en hij vond het maar wat stoer allemaal. Hij is best gevoelig en hoorde in het begin elk geluidje (verwarming die hij voorheen niet hoorde bijvoorbeeld) en ik moest de eerste avond bij hem boven blijven tot ie sliep maar hebben er eigenlijk niet veel van gemaakt...niet krampachtig zijn maar gewoon doen, zie het probleem eerlijk gezegd niet echt en hij moet toch een keer over lijkt me!?

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Een grote kamer is toch hartstikke leuk, past veel meer speelgoed in :D.

Ik vind het idee van helemaal inrichten en dan kijken wanneer hij wil wel een goed idee, als je beide kamers nu niet voor andere dingen hoeft te gebruiken.

Mijn dochter heeft een grote kamer, 5 bij 4 ongeveer, en dat gaat prima. Ze heeft er ook wat speelgoed in staan en dat vind ik zelf wel makkelijk voor als ik even boven bezig ben.

15. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    We gaan de grote kamer langzaam leeghalen, manlief heeft daar zijn kantoor dus we moeten eerst zijn werkplek naar zolder verhuizen, dan nog de kledingkasten verplaatsen, nieuwe vloer erin en verhuizen maar:)

16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze dochter heeft de hele zolder tot haar beschikking, het is niet hoog dus voor haar te hopen dat ze niet te lang wordt, maar de vloeroppervlakte is groot. En ze vindt het fantastisch. We hebben haar mee laten helpen met kiezen van behang enzo, ze heeft 'meegeklust' en verder had ze eigenlijk geen keus...dat werd haar kamer want haar broertje ging naar de babykamer. Ze heeft geen moment erom gemopperd oid en ze is toch een heel gevoelig meisje verder.

17. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Mijn zoon heeft ook een kamer van 2 bij 2,5 maar kan prima hoor hij heeft een half hoogslaper als zijn spullen staan onder zijn bed en heeft nog speelruimte is net wat je er zelf van maakt

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Ben ik met je eens hoor. Hier ook een met een kleine slaapkamer m 2x4 met schuine wanden, maar als je de andere kamer ook hebt zou ik toch voor de grote kiezen.

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn oudste dochter is vorig jaar noodgedwongen verhuisd naar een vrij grote kamer (24 m2). Eigenlijk was ik hier helemaal niet zo blij mee, zo'n klein meisje in zo'n grote kamer. We deden dit puur omdat dit de enige manier om met ons kamer "probleem" om te gaan was (wie op welke verdieping, etc.), maar het blijkt een absolute topbeslissing te zijn geweest. :D :D We hebben wat spulletjes bij Ikea gekocht om het een beetje voller te maken en op te fleuren en sinds ze deze kamer heeft speelt ze 75% van de tijd met haar vriendinnetjes op haar kamer! Heel veel van haar speelgoed en haar verkleedkleren liggen op haar kamer en ze kan er uren zoet zijn met haar vriendinnetjes. Ze dansen er, doen er toneelstukjes, spelen met de poppen en tekenen. Alles gebeurt tegenwoordig op haar kamer :). Ideaal voor ons natuurlijk, want op deze manier is een vriendinnetje bij haar laten spelen wel heel gemakkelijk. Ik zou dus echt niet anders meer willen.

20. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    We hebben een start gemaakt met het leeghalen van de grotere kamer en hopen op korte termijn de kamer te kunnen opknappen. Straks met vriendjes is het inderdaad veel fijner spelen op zijn kamer.

Deel Deze Pagina