OKe dames dan heb ik nog een vraagje. Waar vindt ik hoe ik het wiegje op moet maken? Wat komt eerst wat als laatste? Is er een site waar precies staat hoe dat moet? Dacht dat ik alles wel gehad had maar dit weet ik echt niet. Wie kan mij helpen? Liefs nance158
Uh, oh, ik dacht dat je dat net zo op moest maken als een gewoon bed met laken en deken, alleen dan met een zeiltje/waterdichte molton ofzo tot de helft van het matras, zodat het niet onder het hoofdje ligt.
Wiegje maak je hetzelfde op als het ledikantje. Het gebruik van waterdichte molton of zeiltje wordt echter wel afgeraden!
ok en in welke volgorde dan? en als het kindje net geboren is moet het toch helemaal onderaan het bedje liggen? heeft dat ook nog invloed met opmaken?
Vanaf wanneer gebruik je dat wel? En wat doe je als het matrasje nat wordt (ik kan me voorstellen dat je het een keer draait, maar na een tweede ongelukje houdt dat wel een beetje op).
Ik wist dit ook niet, maar dit had ik ergens gevonden: Je hebt dus in deze volgorde; -matrasje -molton onderlegger (tot de helft van het matras, zodat het hoofdje daar niet op ligt) -hoeslakentje (kan evt. met elastiek, wel makkelijk) -lakentje (onder dekentje) -dekentje Denk dat het zo wel klopt, ziet er iig wel logisch uit. Maar misschien kan iemand die al een kindje heeft uitsluitsel geven...?
Even kijken hoe ik dat goed kan uitleggen. Je hebt een kale matras. Daar moet op een molton een nog iets waar i kde naam van kwijt ben onderlakentje nog iets van een katoenen luier. dit is mijn eerte kindje vandaar dat ik niet weet wat er allemaal in moet liggen.
Ik heb het zo gedaan. Ik heb het gewoon "leuk" opgemaakt. Dus zo dat het leuk stond. Toen ik bevallen was heeft de kraamverzorgster het er allemaal afgehaald en het "goed" opgemaakt.
Ik dacht dat je of een molton onderlegger of een molton zeiltje moest gebruiken, dus niet allebei. Dat dan gewoon op het matras, en daaroverheen een hoeslaken. En dan het kindje en dan een lakentje + dekentje. Maar ik weet het dus niet zeker, want bij ons is het ook de eerste, dus ik heb hier nog geen ervaring mee. Maar sowieso maakt de kraamverzorgster het bedje wel goed op als je het verkeerd hebt gedaan.
Misschien ben ik nog een klein beetje naief maar ik heb dus zo'n babyuitzet lijst en alles wat daar op staat heb ik aangeschaft. Ik heb er werkelijk ook geen idee van hoe het moet. ALs ik me niet vergis komt er ook nog iemand vna het kraamcentrum kijken of je ready to go bent. Tis al allemaal zo spannend dat dit soort dingetjes er bij in schieten totdat het zover is.
wij deden: matras molton onderlegger idd maar voor de helft hoeslaken voor over de matras lakentje deken onder het hoofdje leg je een hydrofiele luier in een punt gevouwen. De kraamverzorgster vond het goed en heeft het niet afgehaald. Je doet idd het bedje aan de onderkant opmaken zodat het kindje niet kan wegzakken onder de dekens. Het enige nadeel is dat je dan wat deken overhebt, maar dat vouw je gewoon onder de matras. nog een tip: leg een kussentje of iets dergelijks onder het hoofdeinde zodat het matrasje een beetje schuin staat, tegen het spugen! Deden ze in het ziekenhuis ook al!