Hoe een betere band krijgen met stiefdochter?

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door weegschaal18, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Enkele jaren geleden had vriend zijn ex dat ook gezegd, ze moeste dus niet naar mij luisteren. Vriend zei er nooit wat van, tot de jongste bijna onder een auto lag omdat hij niet luisterde toen ik stop zei op de straat. Tja, stiefzoontje had een serieuze schrik gepakt, die luisterde wel vanaf toen. Ook heeeeeeeeeeel duidelijk naar ex toe geweest. Ze dienen gewoon te luisteren naar wie verantwoordelijk wijn voor hun. En jij bent dat ook. Je vriend kan toch niet alles zien?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sorry vind je vriend ook een beetje vreemd in deze situatie. Jullie zijn een gezin toch samen, en eens in de 2 weken neem ik aan zijn dochter erbij. Ik vind dat hij duidelijk moet zijn naar zijn dochter, zij voelt dit natuurlijk prima aan dat papa niks doet.. Jullie huis dus jullie regels. En daar hoort luisteren en wederzijds respect bij.

Hier soms ook wel eens wat strubbelingen ( als stief papa hun aanspreekt op gedrag) maar ik ben hier heel duidelijk, hij is mijn vriend en jullie horen gewoon te luisteren en je te gedragen of dit nou naar mij, papa of hun stiefvader is.

3. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Er word nu iniedergeval wel overgepraat, dat is al een stap vooruit. Ben benieuwd hoe het komend weekend gaat als ze er is.

Deel Deze Pagina