Friso comfort en standaard

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Partyrocker, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoii dames,
    Ik ben sinds 2 weken ongeveer overgestapt naar friso comfort in verband met spugen en krampen.
    Tegen het spugen werkt het perfect (niet meer dan soms een mondje, waar het voorheen via mond en neus er net zo hard weer uitkwam soms). Mannetje heeft wel soms nog krampen, maar dat is volgens mij te verwijten aan te snel en te gulzig drinken soms.

Hij krijgt nu 5x150 cc (hij is nu ongv. 4000gr en 5weken oud), maar hij gaat sinds gister echt om meer vragen.
    Kan ik nu voorzichtig aan misschien beetje proberen te mengen met standaard. Ben bang dat hij anders teveel binnen gaat krijgen.
    Bijv. dan ipv van 5 scheppen comfort, 4 en dan 1 standaard. Ben bang dat anders zijn krampjes en 't spugen weer beginnen.

En als ik meng, is het dan dunner of net zo dik als voorheen (heb nu een 3 standenspeen van avent). Of kan ik gewoon de 1 speen van avent weer gebruiken dan??

Groetjes,
    Dnze22, Djaysen* & Dean

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Waarom zou je gaan mengen met standaard? Friso comfort is niets anders dan friso standaard met JBPM. Als je wil ophogen geef je gewoon een schepje comfort meer. Mijn dochter krijgt het al maanden en krijgt het tot haar 1e wegens haar reflux.

Maar qua hoeveelheid zit je al best hoog. mijn kA zegt dat een kindje 120-150x hun gewicht moeten hebben dat is bij jou 480-600 cc dus max 5 keer 120cc. Ik weet dat het CB ook wel eens zegt max 180x het gewicht dus 720 cc maar dat is pas bijna die 150 cc. Ik zou dus niet ophogen tenzij het echt niet meer anders kan en anders misschien goed kijken wanneer hij meer wil en dan de andere flessen wat minder zodat je een andere kan ophogen. Anders zou jij kunnen mengen met Friso extra tegen hongerige baby's (werkt bij sommige goed, andere weer helemaal niet) maar dan wordt het eten wel wat dunner. heel verhaal, hoop dat je er wan aan hebt

het is wel zo dat voor

3. Partyrocker

Probeer 'm voorlopig gewoon aan de comfort te houden met 150cc x 5.. Hij moet daar genoeg aan hebben.. Vandaag hadtie een rotdag met krampjes, misschien gewoon troostdrinken of een regeldagje???

Voel er zelf ook niet veel voor om weer te gaan klooien met het eten aangezien hij net een week ofzo op de comfort zit.
    Anders probeer ik idd overdags te verlagen naar 120 cc en kijken of hij daar ook goed op slaapt.. kan altijd dan s'avonds 1x nog 150 geven

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook friso comfort, maar half om half met friso extra. Het wordt wel wat dunner hierdoor, maar ik doe er altijd een schepje Nutriton doorheen.
    Geef ik minder friso comfort dan begint het spugen weer, en geef ik meer (ipv friso extra) dan heeft hij sneller honger.

5. Partyrocker

Nou qua sneller honger valt het reuze mee.. gister op 165 cc om 21.30 kwam hij pas weer voor de volgende voeding om 4.00..
    Probeerde het vanmorgen bij te trekken door 2x 130 te geven, maar daar was hij niet zo blij mee en kom nu uiteindelijk uit op 6 voedingen en iets van 800 cc over de hele dag terwijl dit normaal rond de 750 is.
    Hou 't dus maar lekker op 5x 150 cc voorlopig totdat hij echt om meer gaat vragen. Dan idd maar mengen met friso extra.

Heb gewoon een klein hongerlapje en zolang hij onder de liter blijft is het goed toch??

Deel Deze Pagina