Kennis draait door, wat kunnen wij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamMo, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hallo,
    Een kennis van ons komt niet uit nederland, hij had een nederlandse vriendin waarmee hij samenwoonde.

Een week of 6 geleden heeft zijn vriendin het uit gemaakt, maar ze gaf hem tijd om rustig iets anders te zoeken. Hij ging echter niet actief opzoek omdat hij niet wist of zijn contract verlengt zou worden.

Zij wilde haar vrijheid wel een keer terug en er begonnen vervelende spelletjes. (wij waren er niet bij, kennen alleen zijn kant van het verhaal, wij vinden het wel raar om bij iemand te blijven wonen waar je geen relatie meer mee hebt, zij gaf hem tijd, maar hij liet niet eens zien dat hij probeerde een oplossing te vinden) Hij kan niet voor zichzelf zorgen, eet en drinkt nauwelijks, aantal keer bij ons aan laten schuiven, dan eet hij zijn vingers er bijna bij op. Hij laat zich makkelijk bedienen, voelt niet prettig.

Afgelopen vrijdag is het mis gegaan. Hij heeft zich in zijn polsen gesneden. De politie heeft hem opgehaald en naar een korte ziekenhuisopname ging hij weer naar 'huis'. Zijn ex zit bij haar ouders, hij is daar dus alleen. De eerste nacht is mijn man bij hem gebleven, maar meer kan en wil mijn man niet doen. De man is geen vriend van ons, maar heeft weinig bekenden dus doet toch een beroep op ons.

Vandaag zou een andere kennis op bezoek gaan, daar waren wij blij mee, weten dat hij in ieder geval niet de hele dag alleen zou zitten. Nu belde deze kennis met ons om te overleggen, zij vind dat hij niet alleen de nacht in kan, wat dan wel. Die kennis heeft net als ons kleine kinderen, dus mee naar huis nemen is geen optie.

Welke instanties kunnen we bellen? Dit groeit ons boven het hoofd en wij kunnen hem niet opvangen. Wonen klein en ik ben zwanger, ik ken hem niet goed genoeg om hem te vertrouwen.

Bedankt voor het meedenken.

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Pff jeetje zeg... Ik zou denken aan de crisisdienst?

3. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Bedoel je de huisartsenpost? Of bestaat er een andere crisisdienst?

4. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Idd. Huisarts bellen en met crisisteam overleggen.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Tja lastig, maar ik zou de verantwoordelijkheid zo gauw mogelijk ergens anders leggen.

6. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Jeetje, wat heftig.

Idd, wat de dames al zeggen. Of misschien de politie? Dat zij het dan verder overnemen en hulp inschakelen?

Ik hoop dat alles goedkomt met hem.

7. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Huisartsenpost bellen die kunnen als het goed is de crisisdienst inschakelen.

8. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

De huisarts neemt als het goed is contact op me de crisisdienst... Ik zou dus direct de hap bellen!

9. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Crisisdienst kan volgens mij alleen als hij onder behandeling is van een psychiater. Zo niet, dan moet je eerst de huisarts bellen. Deze bekijkt welke hulp er nodig is.

10. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Kennis blijft voorlopig bij hem, ik heb het nummer van de huisartsenpost gesmst want zij heeft dan ook de beschikking over de juiste gegevens. Worden op de hoogte gehouden, hij schijnt met zijn moeder te hebben gesproken, dat heeft goed gedaan.
    Bedankt voor de tips.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Inderdaad HAP bellen en die kan dan crisisopvang regelen

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Hebben ze bij zijn ontslag uit het ziekenhuis niks gezegd over nazorg ofzo? Ik vind het wel raar dat politie/ziekenhuis/instanties zo iemand zomaar laten gaan, zonder te informeren naar een sociaal vangnet, of gegevens van een contactpersoon voor noodgevallen mee te geven. Is er uberhaupt een vervolgafspraak met de man gemaakt met een psycholoog ofzo?

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

GGZ crisisdienst

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

GGZ crisisdienst, en als dat niet merkt evt de politie. Spreek helaas uit ervaring, mijn ex was zo. Als je de politie belt zul je wel wat moeten aandringen/aandikken misschien.
    Onder behandeling zijn van een psychiater is niet nodig.

Deel Deze Pagina