hallo meiden, over een aantal weken wil ik stukjes brood gaan introduceren. Mag dit fijn volkoren zijn, wat we zelf altijd eten? en met welk beleg kan ik het beste beginnen? Bedankt voor een antwoord, Groetjes Lisa
Ik ben begonnen met het licht bruinste brood dat ik kon vinden.. Kon er toen ook niet echt iets over vinden namelijk..
Ik ben gewoon begonnen met volkoren brood. Qua beleg deed ik eerst alleen maar wat boter, later ook geprakte banaan of appelstroop oid.
Hier begonnen met Vitaal Flora, omdat dochter kma heeft/had en daar geen melk in zit. Nu lijkt ze over de kma te zijn gegroeid en probeer ik gewoon volkoren brood. In het begin deed ik er geen beleg op, nu soms een beetje appelstroop van Zonnatura.
gewoon grof volkoren wat wij ook aten. In eerste instantie dipte ik dit in wat melk want ik was oh zo bang dat ze er anders in zouden stikken. Daarna zonder korstjes met boter, smeerworst, smeerkaas, appelstroop.
Begonnen jullie met een broodkorst of gewoon een stukje brood zonder korst? Ik wil binnenkort ook gaan beginnen als hij de 7 maanden gepasseerd is maar vind t best spannend
Oe ik lees mee hoor! Graag tips idd ik vind het zooo eng ben zo bang dat hij stikt straks Groetjes paula
Ik ben ook gewoon begonnen met fijn volkoren, wat we zelf ook eten. En met wat boter en bijvoorbeeld smeerkaas of appelstroop erop. En gewoon met de korstjes, dat sabbelen ze allemaal wel op
Wij zijn met 6 maand begonnen door m te laten sabbelen op een korst. Met 6,5 mnd een broodstukje geprobeerd, maar dit was geen succes. Met 7 maand opnieuw geprobeerd met wat boter, maar dit vond hij maar niets. Toen wat appelstroop erop en dat ging er in! Inmiddels lijkt het een kleine bouwvakker
Hier rond 6,5 maand begonnen met korstjes, daar knabbelde en sabbelde ze gewoon lekker op, echt eten lukte niet omdat ze geen tanden heeft. Met 7 maand stukjes brood zonder korst en dat eet ze zo op, ze verslikt zich er nooit in ofzo. En op de korsten sabbelt ze nog steeds lekker Nu met 8 maand geef ik gewoon een halve boterham, soms met een beetje appelstroop, en dan eet ze het zo zelf. Ze plukt er stukjes vanaf, knabbelt op de korst etc. Nog steeds zonder tanden
Wij begonnen met een korst en uiteindelijk was haar eerste boterham heel lichtbruin met een beetje roomboter. Smullen! Nu krijgt ze volkorenbrood, maar nog steeds zonder grove granen of zaden.