Hoe geef jij het fruit? Doe je dan 1 stuk fruit per keer? Of schil je meerdere dingen? Hoeveel krijgt je kindje op een dag ervan? pureer weigert ze nu thuis (behalve potjes, dat is niet mijn idee van fruit) Op het kdv eet ze wel gepureerd fruit mee. Ik schil nu en geef stukjes. Alleen verder dan een kwart peer kom ik niet. Zucht en daarna gewoon weer honger hebben. Ik was dus benieuwd naar andere ervaringen.
Ik legde altijd stukjes om te pakken in een bakje op een plek waar ze bij konden. Ze aten fruit het beste als ze dachten dat mama niet door had dat ze het aten namelijk
Ook in stukjes. Een peer en een (zachte) appel snijd ik in vieren en die knabbelt hij zo naar binnen. Banaan eet hij zo op (net als wij zeg maar) Druifjes snijd ik een keer door midden, anders tuft hij ze weer uit (denk door het schilletje). Manderijntjes gewoon in partjes (voorheen halve, maar toen sneed ik peer en zo ook nog in kleinere stukjes) O ja, de hoeveelheid is afhandelijk van hem. Meestal 1 stuk (banaan en zo, want dat vult meer) Maar van mandarijntjes eet hij er zo 2 op.
Mijn zoontje at met 1 jaar stukjes fruit (maar soms had hij daar geen zin in en vond hij dat het gepureerd moest worden.. dat deed hij vooral op het kdv). Hij is altijd een groot liefhebber geweest van fruit: 2 - 4 stuks per dag. Ik heb een bakje met een deksel waar hij zijn handje in kan stoppen. De stukjes (maar bijvoorbeeld ook besjes) kunnen er niet uit vallen maar hij kan het wel 'lekker zelluf doen'
De jongste krijgt fruit in een fles IN EEN FLES!!! Ja in een fles en de oudste eet het heel vanaf een jaar. En allebij 2/3 stuks op een dag. Nou zal ik de fles uitleggen Ze moet iedere dag een sinasappel eten omdat ze anders een te harde ontlasting heeft. Ik kan er geen liga in doen omdat ze geen koemelk en soja mag. de sinasappel als ze die alleen in een fles krijgt krijgt ze het zuur ook als ik daarna een banaan of koekje geef
denk dat dat het beste hier gaat werken. Ik ben op de bank gaat zitten wel met het bakje fruit. En als ze even lang kwam dan kreeg ze een hapje peer. Ik heb de rest van het fruit verstopt in haar toetje. Iemand die weet hoeveel fruit ze op een dag moeten eten?
Hier maakt het eigenlijk niet uit hoe ik fruit geef, heel (kwart appel/peer), stukjes, gepureerd, alles is goed bij madam. Maar meestal geef ik fruit in schijfjes/blokjes. Als ik een kwart peer of zo geef dan eet ze het wel op, maar dat duurd een tijd en het wordt meestal een plakzooi . Ik probeer op een dag wel 2 stuks fruit aan te houden (mandarijn + peer, in ieder geval een grote en een kleine stuks fruit), en dat gaat tot nu toe super, soms wel 3 stuks op een dag.
Rond het jaar ben ik ook stukken gaan geven. Gewoon samen aan tafel, mijn jochie at toen ook iets minder dan purree, maar nog wel genoeg, of gewoon op tafel bij het spelen, dan pakte hij af en toe wel iets. En als hij 's ochtends niet zoveel fruit at, dan gaf ik 's middags bij de thee nog wat extra.. Ik dacht dat het advies 1a2 stuks was. Zo rond de 150 gram, of meer. Hier wisselde het een beetje per dag.
Ik geef het toch meestal gepureerd. Maar doe er wel groffere stukjes doorheen. op 1 of andere manier moet ie het niet als ik gewoon losse stukjes in een bakje doe (terwijl hij wel ontbijtkoek in brokken krijgt, of komkommer eet?!) Ik geef ook 1 groot en 1 klein stuk. Vaak doe ik bijvoorbeeld 1 stuk fruit gepureerd en het andere er in stukjes doorheen. Banaan prak ik, zachte peer maak ik ook op die manier ietwat fijn. Tis geen soep meer iig...
hier meestal 1 stuk op een dag. zelf in een bakje werkt hier nog niet. bakje wordt meteen ondersteboven gekieperd. wel stukjes banaan, kiwi, peer en mango hier. dit zijn de fruitsoorten die ze nu eet. zomers komt daar meloen en perzik bij. vooral perzik vindt ze heerlijk. appel geeft ze niet zo om alleen in een frutapura. die geef ik ook weleens
Hee SLC, Mijn ventje eet alles zelf, dus ook het fruit. Banaan 2x een helft. Halve sinaasappel gewoon in partjes. En dan nog een zachte appel of handpeer in achten. 2,5 stuks fruit per dag dus. Soms kook ik een pan stoofperen en daar eet hij er zo 4 van achter elkaar op. Zitten natuurlijk een stuk minder vitamientjes in.