Ja maar daar gaat deze mama nog niet aan beginnen, heb nog 6 pakken "gewone" luiers liggen potverdriedubbeltjes 8) (net groot ingekocht ) @ minimuisje; leuke banner btw
Hier ook hoor Blondie, heb nog een flinke voorraad en maar een paar broekjes. Maar het is hier ook niet bij elke verschoning strijd meer, het wordt de laatste dagen steeds beter. En met een gewone meewerkende Angelina krijgt ze een gewone luier Een dwarsliggende Angelina krijgt een broekje
Hier ook drama; rond 1 jaar inderdaad even heel slecht, toen ietsje beter en nu weer sinds een paar weken huilen, en worstelen, en weg willen. Echt krijsen alsof hij het zieligste jongetje ter wereld is. Geen rode billen. Maar wat dan wel?! Hier helpt af en toe iets nieuws in handen geven. En ook weleens als ik vraag 'wil jij mama even helpen met de luier verschonen?' Hij vindt helpen namelijk geweldig.
Zingen, kietelen, waar zit je...? (neus, vingers, etc), 2 legoblokjes geven die ze in elkaar kan zetten. Iets laten uitzoeken wat ze mee op de commode mag nemen, papiertje geven dat gescheurd mag worden, fluitje geven, drinken, knuffel...genoeg tips? Succes!
Ja, hier ook afleiden, afleiden, afleiden. Ze zit nu weer in een ik-weiger-te-liggen-fase, dat betekent dat ik voor het verschonen al op zoek ga naar iets ´interessants´, waar ik haar gedurende een minuut mee kan afleiden. Haar slaappoppetje in een doorschijnend plastic bekertje bijvoorbeeld (vond ze zeer grappig), een tubetje, 2 dingetjes die ze tegen elkaar aan kan tikken.. van alles. Ik vraag altijd of ze wil gaan liggen, en heeeel soms, in een onbewaakt ogenblik, gaat ze dan ook uit zichzelf liggen. Totdat ze door heeft dat ze er in getrapt is, hehe....
Mijn zoon had een poos de gewoonte om zich om/weg te draaien op het moment dat ik de luier dicht wilde doen. Ben luierbroekje gaan gebruiken. Om de benen en bij omdraaien kun je ze toch nog snel omhoog trekken. Werkte hier perfect. Overigens ging dat draaien na een tijdje weer over hoor!