Houd jij je kat/poes bewust binnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door FEE88, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Houd jij je kat/poes bewust binnen?

1. Ja, ik heb voor 'n huisdier gekozen anderen hoeven daar geen last van te hebben

2. Nee, een kat hoort buiten te zijn

3. Nee, maar mijn kat poept wel gewoon binnen

4. Ja, andere reden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

N.a.v. een topic die ik hier las over katten poep in de tuin...

Ik erger me al een poosje aan de katten in de buurt, wij hebben geen hondendrollen op het gras maar kattendrollen. De voortuin is bezaaid met stront. Een kat is bij de buren naar binnen geklommen door het dakraam. Vannacht zijn we de halve nacht wakker geweest door een krolse poes. Maar de druppel was voor mij dat de kat van de buren op onze tuinkussens heeft gepoept. Dat vond ik zo smerig.

Mijn frustratie als hondeneigenaar speelt ook nog mee. Wij moeten de stront opruimen of ze op speciale plekken laten poepen. De honden moeten aangelijnd en mogen alleen loslopen op plaatsten waar het is aangegeven (bij ons langs een 70 weg levensgevaarlijk dus doe ik ook niet!!)... En katten en poezen lopen maar vrolijk door ieders tuin en zelfs huis. Ik vind het oneerlijk. Wij kiezen niet voor poezen (ongelooflijk allergies allemaal). De andere buurvrouw houdt haar poes bewust binnen en mijn zusje houdt haar katten ook binnen.

De vraag is dus wie houdt zijn katten/poezen bewust binnen?

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik had 2 buitenkatten,1 ging op de bak,de ander vertikte het en deed het dus wel buiten...die had ik overgenomen en was dat al gewend.
    Die zijn allebei overleden,heb nu een poes die ik bewust binnenhoud.
    Omdat ze wit is en ik denk dat ze zo "weg" is hier.
    Hier zijn in de buurt ook niet zoveel katten trouwens.

3. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Hai,

Ik heb gestemd dat ik mijn katten binnen hou, maar is ook meer omdat er 2 straten verderop een hele drukke weg zit en ik veel te bang ben dat ze dood gereden worden. Dat is dus bij ons eigenlijk de hoofdzaak. Vind het wel smerig als ze in tuinen poepen, en snap dat het behoorlijk frustrerend is.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze katten blijven binnen, maar niet als hoofdreden dat ik niet wil dat ze een ander tot last zijn. Meer omdat het raskatten zijn die niet zo slim zijn buiten, en ik wil niet dat ze gestolen worden.

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    O ik heb niet gestemd,mijn optie zit er niet bij.ik hou haar binnen maar niet specifiek om die reden dat anderen er geen last van hebben.
    Snap je frustratie wel trouwens.

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Onze 2 katers blijven ook binnen. Ik wil niet dat andere mensen last hebben van mijn dieren. Daarbij lopen ze het risico doodgereden te worden of vergiftigd of wat dan ook.
    Wij hebben 1 htk en 1 raskat. Maar ze zijn me allebei even lief, en voor allebei ben ik bang dat ze gestolen worden.

7. boonie

boonie Actief lid

9 mei 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    wij houden onze 4 katten bewust binnen.
    Om anderen niet tot last te zijn, maar ook omdat ik er niet aan moet denken dat er iets met de katten gebeurd, zoals mishandeling of een aanrijding of iets dergelijks.
    Daarentegen hebben wij wel een grote tuin waar ze iedere dag lekker rond kunnen rennen samen met de konijnen, zolang ik er zelf bij ben.
    Ze komen dus niet buiten de tuin.
    Jammer genoeg komen de buurtkatten hier wel regelmatig om de boel te besproeien of om in de tuintjes te poepen. Laatst lag er zelfs een kat van de buren op mn bed te slapen, terwijl mijn eigen katten niet eens in de slaapkamer mogen komen. Toch maar gauw een horretje plaatsen denk ik :p

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha dat was bij ons dus bijna zo en bij de buren ook... dan schrik je je toch helemaal rot!!?? :S

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik zou graag de katten van mijn vriend binnen houden, ik vind 'loslopende' katten namelijk ook niet kunnen.
    Maar helaas heeft hij er een andere kijk op.

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    JA ik heb katten niet de buren;)

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Die van ons mag lekker buiten spelen.
    Z'n poezenzus is hier voor de deur verongelukt en daar ben ik met hem ook bang voor, gelukkig is ie wel wat huiselijker geworden maar helemaal binnen houden zou hier ook lastig zijn. Heb nog nooit klachten over m'n beesten gehad en heb zelf ook nooit geklaagd over m'n buurkatten.
    Als iemand last van 'm heeft gooit ie maar een bak water over 'm heen ;)

's Nachts is hij overigens wel altijd binnen, om 20.30 gaat het katten/hondenluik dicht.

12. Ik hield mijn kat bewust binnen. Helaas is ze dit jaar (april) toch weggelopen, toen ik haar eventjes in onze achtertuin liet. Deed ik wel vaker, maar nooit sprong ze gelijk weg.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb 2 katten (een kater van 13 en een poes van 8). Ik heb de kater al 12 jaar en de poes 8 jaar. Altijd zijn het binnenkatten geweest, dus ze weten niet beter.

Ik wil ze niet buiten hebben, omdat ik niet wil dat ze onder een auto terecht komen en omdat ik niet wil dat een ander last heeft van mijn huisdier.

Toen we hier net kwamen wonen, heeft er tot 3x toe een buurtkat op onze voordeurmat zitten schijten. Ik kon telkens een nieuwe voordeurmat kopen (kon het niet meer schoon krijgen). Blijkbaar territoriumgedrag, maar leuk is anders!

14. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Onze katten zijn overdag ook weleens buiten, het vrouwtje blijft in de tuin of voor bij het huis. H
    et mannetje gaat wel buiten zicht, hij zal dan vast weleens bij iemand in de tuin gaan zitten, de bak gebruikt hij ook gewoon.
    Heb ook nog nooit iemand gehad die over hem komt klagen, wil niets zeggen natuurlijk, als er iemand zou komen, zouden we wel actie ondernemen.

15. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wij houden ze nu binnen, omdat 1tje bij een buurvrouw naar binnen is geweest, dus moeten ze maar binnen blijven

16. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ik hou ze binnen.. Maar woon aan een hele drukke weg bij een winkelcentrum aan de parkeerplaats. Mij te druk met auto's. Plus woon boven in een flat en geen fijne mogelijkheid om ze naar buiten te laten. Mijn katten liepen toen ik tijdelijk bij mn ouders woonde wel daar buiten..
    Hier kunnen ze op t balkon maar die is verder afgeschermd door gaas.

17. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mijn katten zijn binnenkatten. Soms ga ik met ze naar buiten met een tuigje.

Ze vinden het binnen prima, zolang er veel geaaid wordt, geknuffeld, lekker eten en speelgoed.

Binnenkatten zijn zielig als je niks doet met ze :( ze kunnen heel veel slapen vanwege verveelheid. Ik zie soms mensen en die hebben maar 1 kat, dat vind ik, beetje zielig maar sommige katten vinden het prima om alleen te zijn, maar je moet veel aandacht geven. Ik heb twee katten en ze spelen met elkaar, knuffelen en en ze slapen met mij op bed. Ze groeten mij en ik groet hen. Ik heb zoveel plezier met mijn schatjes. Ze doen netjes op de bak en oh, ik vind niet erg om de kattenbak te verschonen. Ik vind het juist grappig om de poep en de grote tennis ballen plasballen met een schepje uit te graven. Maar wanneer ik zwanger ben, mag m'n vriend dat doen hihihi.

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    toen ik in een woonwijk woonde bleven ze ook binnen maar nu ik in een buitengebied woon lopen ze lekker buiten

19. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn katten hebben ruim 2 jaar binnen gewoond, maar ik begon steeds meer te merken dat ze zich gingen vervelen. Ze begonnen vervelend te doen, de planten van de vensterbank te gooien, te vechten (terwijl ze beste vriendjes zijn), alles kapot te maken. Heb wel een hoop speeltjes voor ze, maar blijkbaar niet genoeg uitdaging. Wij wonen op een portiekflat en sinds kort laat ik de deur open en mógen ze naar buiten. Ze durven alleen niet en gaan niet verder dan twee treden naar beneden of boven :p
    We zorgen wel dat ze 's nachts binnen zijn (mochten ze uiteindelijk naar buiten durven) en hebben een kattenbak voor de deur.

Ik wilde m'n katten altijd binnenhouden, omdat ik niet wilde dat ze overlast gingen veroorzaken (op wat voor manier dan ook) of aangereden werden, maar het is blijkbaar niet altijd mogelijk om je katten binnen te houden. Vind het daarom ook een beetje kortzichtig van sommige mensen om te zeggen dat mensen dit gewoon maar moeten doen!

Wij hebben trouwens 3 katten van ruim 2 jaar.

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier drie katten en die houd ik ook binnen. Niet eens zozer vanwege de overlast maar meer vanwege de veiligheid. Hier in de buurt sterft het trouwens van de katten. En het lijkt wel of ze allemaal poepen in mijn voortuin... Niet leuk, maar ja... Kan me er niet zo heel erg druk om maken. Heb al een aantal dingen geprobeerd om ze te weren maar nog niks gevonden dat ze langere tijd weg houdt. Vind het wel gezellig al die katten hier in de buurt. De overlast neem ik dan op de koop toe. Maar gelukkig poepen ze hier niet in het gras van de achtertuin of op de stoelkussens. Dan snap ik dat je NOT AMUSED bent... Maar je kunt er zo weinig aan doen....

Deel Deze Pagina