Flessengedoe baby ruim 8 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liekje81, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne drinkt sinds een maand erg slecht. Komt meestal niet aan de 500 ml melk. Drinkt wel water en thee. Ik heb al van alles geprobeerd. Vaker aanbieden onder andere. Het enige wat dit oplevert is dat het ten koste gaat van fruit, brood en groente. En dan komt ze nog maar net aan de 500.
    Vooral de laatste fles wordt slecht gedronken. Meestal rond de 100. Ik maak haar daarvoor wakker. Gaf nooit problemen, tot aan nu. Omdat ze zo weinig drinkt dan, is ze erg vroeg wakker. In het weekend is dat niet zo erg, ik heb afgelopen weekend gewoon vroeg flesje van 120+4 gegeven en meteen weer in bed. Sliep dan tot uur of 8. Maar ik werk 4 dagen per week, dan wordt het wat problematischer.
    Ik heb gisteren de laatste fles pas om 21.30 gegeven, ruim 4 uur na dr avondeten, maar alsnog maar 115 op. Ze redde het net tot 6.30 vanochtend. Krijgt altijd pap op kdv rond 7.45. Maar ze had zo'n honger, dat de leidster die de vroege kindjes opvangt, maar meteen fles ging maken. Mn arme meisje huilend achtergelaten, omdat ze zo'n honger had.:(
    Klinkt het herkenbaar dat het zo ineens verandert? Ik hoop dat het weer een faaaaaaase is ;) Maar op een gegeven moment moet ze toch na het avondeten door kunnen slapen?

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Heb je al een grotere speen geprobeerd? Last van doorkomende tandjes?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Waarom maak je haar wakker voor de laatste fles? Dat doen de meeste mensen volgens mij rond de 4 maanden niet meer. Grote kans dat je haar nu uit haar diepe slaap haalt voor die fles, en dat ze daardoor zo vroeg wakker is, door een verstoorde slaapcyclus. Ik snap dat je de fles 's avonds nog wel wil geven als ze zo slecht drinkt. Mijn dochter was (en is) ook een slechte drinker. Ze krijgt daarom nog melk voor ze gaat slapen. Rond 18.00 uur eten we, en om 19.30 uur krijgt ze nog een beetje drinken. Kun je dat proberen, vóór het slapen gaan nog melk geven?

De papfles zou ik thuis als ontbijt gaan geven, en dus niet pas op het kdv.

400 tot 500 ml melk met bijna 9 maanden plus nog ander vocht/fruit vind ik helemaal niet gek of weinig klinken hoor. Waarom moet ze van jou meer melk drinken? Met 12 maanden ga je langzaam naar 300 ml zuivel (dus melk+boter+kaas+yoghurt) in totaal.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    500cc is genoeg hoor, zeker als ze ernaast nog ander vocht krijgt.
    Ik zou dr ook niet meer wakker maken en s morgens als ze wakker wordt en honger heeft gewoon dr pap geven. Mijn zoontje ging rond die leeftijd ook over op 2 flessen, wilde gewoon liever brood fruit en groente eten.
    Je kan de melk er niet in proppen. Eventueel kan je ook een fles vervangen door een schaaltje yoghurt.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Misschien drinkt ze zo weinig omdat je haar wakker maakt, en is ze te moe om te drinken? Hoelaat gaat ze haar bed in?

Hier komt ze trouwens ook niet aan 500cc.. Zit al een tijdje op maar 2 flessen, meer krijg ik er gewoon niet in. Maar ze is tevreden, slaapt goed en heeft een goed gewicht dus ik hou het zo :)

6. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Herkenbaar, bij ons begon het 'flessenprobleem' ook zo rond de 7 maanden. Het begon met de avondfles, die heb ik toen vervangen door een bordje pap. Ging er een stuk beter in dan de fles, al at ze nog niet alles ervan op. De middagfles begon toen daarna problemen te geven, die is er dus met een maand of 8 al afgegaan. Ze wilde gewoon echt geen melk meer drinken. Uiteindelijk hebben we tot 1 jaar haar in de avond een bord pap gegeven ipv een fles, zodat ze in ieder geval nog iets extra's aan vocht binnen kreeg.
    Is het mogelijk dat je na het avondeten een toetje geeft (Yoghurt) en geef je haar al boter of melk op haar brood? Ook deze aantallen mag je meetellen in de benodigde hoeveelheid melk per dag.
    Uiteindelijk zat mijn dochter op 210ml ochtendfles (dit was de enige die erin ging, vandaar zo'n grote fles) en op +/- 100 ml pap in de avond. Maar daarnaast met 100gram yoghurt en boter kwam ze tussen de 400-500ml melkproducten per dag, wat voldoende was.

Daarnaast genoeg vocht gedurende de dag aanbieden bij haar andere eetmomenten, zodat ze wel extra vocht binnen krijgt (fruit is trouwens ook vocht).
    En wellicht toch de komende periode de ochtendfles thuis geven i.p.v. op het kinderdagverblijf als ze wakker is en honger heeft.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik maak haar nog steeds wakker voor laatste fles, omdat ze anders helemaal weinig heeft. Tot voor kort ging dit dus gewoon goed, dronk ze hem bijna leeg. Als ik die niet geef, dan ga ik weer terug naar nachtvoedingen ben ik bang.
    Om 19.30 nog wat drinken gaat niet. Ze ligt max 18.30 in bed, langer houdt ze niet vol. Ook niet als haar derde slaapje pas van 16.30-17.30 is, 18.30 is de max. Ze eet haar avondeten nu om 17 uur op kdv. Want om 18 uur thuis al erg moe, en dan slecht eten.
    Met 9 maanden is idd zo'n 300 genoeg, maar ze drinkt dus al ruim een maand maar rond de 400, ik lees overal dat dat te weinig is.
    Pap ochtend is geen fles trouwens, maar van een bordje. Ging tot nu toe ook prima om dat op kdv te doen. Maar dat kwam ook omdat ze de laatste fles gewoon goed dronk. Toen ik net na mn verlof begon met werken, stond ik 5.30 op, om haar dan idd de eerste voeding te geven voordat we naar kdv gingen. Ik stap om 7 uur al in de auto. Ik ben gewoon verwend met nu om 6 uur opstaan, wilde eigenlijk niet terug naar weer vroeger opstaan. Maar misschien ontkom ik daar nu niet meer aan :)

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat denk ik ook. Maar dat was dus tot nu toe geen probleem. Ze gaat rond 18.30 naar bed. Later trekt ze echt niet.
    Genoeg melk erin krijgen gaat ten koste van de rest van haar eten. Ze is gewoon niet zo'n grote eter. Ik roep al weken tegen mezelf: laat het gaan, ze doet het goed. Maar dan ben ik toch bang dat ze tekort komt.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toetje krijgt ze nog niet, ze is nog geen 9 maanden, wilde er dan pas mee beginnen. Boter wel op brood.
    Avond nog pap na avondeten? Dat krijgt ze niet weg, haha.
    Maar dan nog, met een toetje na het eten, zal ze neem ik aan ook niet tot 6.30/7 uur slapen.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik neig ook naar niet meer wakker maken. Maar dan wordt het dus om 5 uur opstaan elke dag. Niet blij mee ineens na 8 maanden ;)
    Gisteren om half 10 nog 115 op, daarmee redde ze het vandaag net tot 6.30.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Ik zou ook niet meer wakker maken en kijken hoe het dan gaat. Half 7 is niet echt heel vroeg als ze dan 12 uur slaapt.

Misschien omdat onze uk geen 12 uur slaapt. Ik ben al blij als dat lukt (19 maanden)

12. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje is ruim 7 maanden en drinkt ongeveer 400 cc melk op een dag! Krijg er ook echt niet meer in,
    Hij drinkt 3 x 150 + 5 en gaat ook niet altijd op!
    Cb zegt dat dit nog voldoende is, jij zit aan 500 dus lijkt me ruim voldoende hoor :)

Ook krijgt ze nog fruit en groente daar zit ook een hoop vocht in ;)

Tussen door drinkt mijn zoontje nog een paar slokjes lauw water.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het probleem is dan dus dat ze niet tot half 7 slaapt. Dat zou ik prima vinden. ;) Maar dit is anders 5 uur.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik kom meestal niet aan de 500, ook rond de 400. Ik dacht dat dat te weinig was. Heb CB niet gebeld, omdat ik alles al geprobeerd heb en het liever hier vraag, haha.
    Met andere woorden: de hoeveelheid moet ik loslaten. Nu nog zorgen dat ik niet om 5 uur elke dag wakker ben :D

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dat weet je toch niet als je het niet probeert? Nogmaals, ik denk dat je haar diepe slaapcyclus verstoort door haar wakker te maken voor de fles, en dat ze daardoor zo vroeg wakker wordt. Probeer het eens een paar dagen om haar om 19.00 uur een laatste fles te geven. Even een half uurtje rekken dus.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #16 Liekje81, 24 nov 2015
    Laatst bewerkt: 24 nov 2015
    O, daar had ik nog niet eens aan gedacht, dat ze misschien wel door zou slapen als ze niet verstoord wordt.
    Dan ga ik dat eens proberen denk ik, even rekken met wat spelen. Dan zien we het morgenochtend vanzelf wel :) Gelukkig is dat mijn vrije dag. Mocht ze vroeg wakker zijn, geef ik op dr kamertje een vroege fles en dan weer in bed.
    Hoewel ik het raar vind dat dat nu ineens zo is, terwijl het wakker maken 7,5 maand lang geen problemen gaf.

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik zou het ook gewoon eens proberen. Toen wij Emma steeds wakker moesten maken voor de laatste fles, hebben we ook eens geprobeerd om dat niet te doen (omdat ze dan ook heel slecht dronk). En ze sliep na de laatste fles (die toen om 20.00 uur was) net zo lang door. Die fles is langzaam verschoven tot 19.00 uur. Totdat ze die fles ook heel slecht ging drinken en nu krijgt ze voor het slapen gaan geen fles meer en slaapt ze van 19.00 tot 7.00 door. Van het CB mag ze nog wel een fles voor het slapen gaan (hoeft niet), maar ze wil hem niet.

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn jongste had ook van deze fases rond de 7 a 8 maand. Wat bij haar (soms...) hielp was haar uit een beker laten drinken in plaats van uit een fles en zittend op schoot in plaats van half liggend in mn armen. Na een paar weken accepteerde ze dan de fles ook wel weer.

Maar ik sluit me bij de rest aan dat 500cc niet zorgwekkend hoeft te zijn. Op deze leeftijd kan je kindje natuurlijk er best wel redelijk veel bij eten. Misschien moet je je juist focussen op wat meer voedsel aanbieden als melk zo lastig gaat?

19. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Lastig.
    Hier krijgt mijn zoontje om half 6 eten met yoghurt toe. Heeft daarna altijd weer wat energie om te spelen, boekjes lezen.
    Om half 7 is hij echt moe maar dan gaat hij nog in bad. Dat vindt hij zo leuk dat hij weer helemaal opleeft. Dan om tien voor 7 een fles en daarna tukken.
    Hij heeft dan genoeg op om de nacht door te komen.
    Ik hoop dat je iets vind wat werkt. En inderdaad is het misschien een fase...

Mijn zoontje is altijd meer moe als hij later op de middag nog heeft geslapen. Van half 1 tot half 3 ofzo is hier ideale tijd.

20. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Rond de 7/8 maanden hebben wij ook zo'n fase gehad. Wat bij ons uiteindelijk hielp was het geven van pap. Hierdoor kreeg ze sochtends en Smiddags iig 150ml melk. Ook hebben we haar fles vervangen door een rietjesbeker. Daar dronk ze echt stukken beter uit. Vanaf 9/10 maanden dronk ze weer melk uit een rietjesbeker (soms fles). Nu bijna 13 maanden en het weigeren begint opnieuw 😝

Deel Deze Pagina