Hallo, Ik vroeg me af hoe ik een voorraadje bv krijg. Ik hoef voorlopig nog niet te werken, maar zoals het nu gaat blijf ik straks ook gewoon borstvoeding geven. Wanneer moet ik dan de melk kolven? En ik vroeg me af hoe jullie dat doen als jullie een avondje weg gaan. Ik heb een uur of 3 na de voeding alweer een beetje gespannen borsten, en ze lekken ook nog. Lijkt me nog niet fijn om dan een avond weg te zijn zonder dat ik haar kan voeden. Ze is wel pas 6 weken, dus trekt dat nog bij misschien? Groetjes Debby
Voorraad kolven Ik kolfde tussendoor, kan ongeveer 1 uur na de voeding, meestal is de ochtend het meest productief. Bij mij valt dat wel mee (of juist tegen ). Ik heb een hele tijd rond 21u gekolft, in de tijd dat Tobe van 17-0/1u sliep. Zo heb ik een aardig voorraadje op kunnen bouwen. Nu kolf ik tussendoor als ik tijd/zin heb en eraan denk (realiseer me nu dat ik had bedacht te kolven en ben dat dus vergeten, moet zo weer de deur uit). Avondje weg We zijn nu twee keer naar een dansvoorstelling geweest en dan mis ik eigenlijk geen voeding (komt ook omdat Tobe meestal vrij lang slaapt in de vroege avond). Je kunt eventueel met de hand de grootste spanning eraf kolven op de wc. Zelf zou ik voorlopig niet te lang weggaan als ik niet zou kunnen kolven. Dat wordt idd vanzelf minder, maar hangt af van je kindje en jezelf hoe lang dat duurt. Ik denk dat ik bij Mirre met een maand of 8/9 nauwelijks meer last had van stuwing.
Ik deed het vaak als ze s nachts langer doorsliep. dan dronk ze 1 borst en was de andere erg vol. Momenteel komt ze 's nachts weer eerder. Als ze straks weer langer doorslaapt, zal ik ook weer moeten kolven. Het duurt even voor je borsten zich aanpassen. Verder kolf ik nu niet meer voor de voorraad. Ik heb een voeding of 6 in de vriezer (ik had eerst meer maar dat heb ik weggedaan ivm KMA en ben nu op dieet) Als ik aan het werk ben, kolf ik voldoende. Hier slaapt ze 's avonds pas sinds 3 dagen en het is afwachten of dat zo blijft. Eerder clusterde ze ook veel dus een avond weg zonder kolven durf ik nog niet. Of het moet om een paar uurtjes gaan. Als ik aan het werk ben, kolf ik om de 4 uur en dan is het ook wel nodig.