De pil na stoppen borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaDeborah, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hallo,

Ik geef nu bijna 7 maanden borstvoeding. En slik de cerazzette pil.

Mijn vraag is: als ik nu zou stoppen met de borstvoeding, dan moet ik ook weer terug naar mijn andere pil (microginon, geloof ik) maar wanneer moet je daar dan mee beginnen??\

Moet ik eerst op een menstruatie wachten of kan ik gelijk als ik helemaal ben gestopt met de bv over gaan op de andere pil??

ik heb nog geen menstruatie gehad.

groetjes,

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je hoeft niet perse over naar een andere/terug naar je vorige pil wanneer je stopt met de borstvoeding. Maar het kan wel ;)!

Ik zou het even met je huisarts overleggen, maar wat ik zou doen is na het stoppen met de borstvoeding gewoon de strip afmaken en dan verder gaan met je nieuwe/oude pil ;).

3. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    de pil die ik nu heb heeft geen stopweek, dus denk wel dat het verstandig is een andere pil te gaan nemen..maar ja wanneer?!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De pil die je nu hebt heeft idd geen stopweek, maar is wel gewoon een pil die mensen gebruiken wanneer ze geen borstvoeding geven, dat bedoelde ik, dat kan ook gewoon.

Als je het zeker wil weten, gewoon even de huisarts bellen zou ik zeggen. En wat ik zou doen, zie vorige antwoord ;)! Ik zou dus niet op een menstruatie gaan wachten, dat kan nog wel tijden duren, zeker ook omdat je al een pil slikt waardoor je menstruatie weg kan blijven.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt gewoon na je laatste Cerazettepil, direct je Microgynon in gaan nemen, dus zonder stopweek. Gewoon drie weken slikken van de Microgynon en dan via het normale ritme een stopweek inlassen.
    Als het goed is blijf je dan nog steeds beschermd tegen zwangerschap.

Ik ben wel (tijdelijk) teruggegaan naar mijn eigen pil, maar dat komt meer omdat ik voor de Cerazette ook nog eens een bedrag moest bijbetalen bovenop het eigen-risico!!!! En de HA gaf aan dat ik gewoon kon overstappen als ik geen BV meer gaf.

6. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    bedankt voor jullie antwoorden. Wanneer ik ga stoppen met bv weet ik nog niet, maar tegen die tijd zal ik dan maar met de huisarts gaan bellen. bedankt

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben gister net weer begonnen na de cerazette met de microgynon 30. Je kunt gewoon na een willekeurige cerazette pil overstappen op de microgynon. Volgens de bijsluiter zouden dan de eerste 7 dagen niet veilig zijn. Ik ben nog niet weer ongesteld geweest sinds de bevalling, dus ik ben benieuwd.

8. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    bedankt wup....ik dacht al dat ik eerst moest wachten op mijn menstruatie

Deel Deze Pagina