Hoe een waterballon opblazen?

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

De titel zegt het al. Hoe blaas ik een waterballon op. Er moet geen water in maar lucht (zie mijn topic over kerstdesert)
    Met de luchtbed pomp gaat het niet die blaast de lucht ergens anders dan in de ballon of de ballon schiet door de kamer,

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

met je mond?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een ballonpompje?

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan met je mond, maar waterballonnen zijn sterker dan gewone ballonnen en opblazen kost dan ook meer moeite. Waarom niet gewoon kleine gewone ballonnen?

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Die dingen zijn bijna niet op te blazen, daarom zijn het waterballonnen ;) Maar mijn zoontje had er laatst wat in bad, nadat ze 5 minuten in het warme water hadden gelegen kon ik ze zo opblazen. Probeer dat eens, succes!

6. minon

minon Niet meer actief

Ah ga ik het warme water proberen. Ik heb gewoon opblazen ook geprobeerd maar heb knallende hoofdpijn en de ballon blijft even groot.

Grote ballonnen zijn te groot omdat ik er een chocolade dessert mee wil maken (gesmolten chocolade over gieten) maarrrr grote ballonnen zijn te plat dus blijft alle chocolade erop liggen ipv dat het naar beneden loopt.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat leuk, laat je het resultaat nog even zien!?

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Lol, mijn man blaast ze wel eens op voor mijn oudste dochter om zo 'baby-ballonnen' te maken.
    Mij lukt het echter niet...

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Kun je er niet gewoon water in doen dan? Is het chocola ook sneller hard als je koud water gebruikt toch?

10. minon

minon Niet meer actief

Dat ben ik nu aan het proberen maar we hebben geen buitenkraan en het verloopstukje wat er bij zit past niet op de keukenkraan. Dat is te groot. Zo om de kraan scheurt ie kapot zodra ik de kraan aanzet en heb ik zn mooi sproei effect door de keuken heen. Soms zit het mee..... Haha

Warm water krijgen we (man en ik) ze ook niet opgeblazen.

11. minon

minon Niet meer actief

Gelukt! Man een keer heel snel met volle gewicht de luchtbedpomp indrukken. Daar kwam dan een goeie stoot lucht uit. Ik die ballon vasthouden en gelijk dichtklemmen anders loopt de lucht weer terug de pomp in.

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Hahaha, ik zie het al helemaal voor me :D

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Gewoon een ballonpompje.

14. minon

minon Niet meer actief

Nou ik die chocolade erover gieten, ik denk dat gaat moo! In de koelkast en 1,5 minuut later hoor ik heel dof: pang! Balonnen geknapt en koelkast onder de chocolade. Grrr. Toch maar over een grote ballon doen en dan dus een of twee grote bakken maken. Wilde er voor ieder een maar helaas. Is dat leuk? Twee grote maken en daar mijn aardbeienkerstmannetjes in serveren?

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hahaha , sorry zag het even voor me en moest gelijk lachen :)
    Maar wel vervelend!
    Maar ik zit even hard te denken hoe het wel moet,...heb het namelijk een tijd geleden bij life and cooking een keer gezien... Maar weet het niet meer :(

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.698
    2.511
    113
    Hahaha, sorry, dat is echt vervelend zeg. Heb je de koelkast makkelijk schoon gekregen?
    Misschien toch koud water erin, dan knallen ze niet kapot van de warmte.

17. minon

minon Niet meer actief

Haha dat zat ik ook te denken maar je moet die ballon kapot maken om hem uit de chocolade te krijgen. Lijkt me ook niet echt een succes dan. Heb het met goed heet water uit de koelkast gekregen maar was wel even poetsen :)
    Op een grote ballon gaat het op zich wel maar dan heb je teveel chocolade voor een persoon. Vandaar dat ik dan dacht dan maak ik er twee of drie ofzo (twaalf personen in totaal) en daar deze dingen in
    Recept: Aardbei-kerstmannen
    Aardbeienbavarois en mooie schaal ernaast en wat ijs.

Deel Deze Pagina