Hoi allemaal, Sinds februarie hebben we telefoon en internet van telfort. De eerste maand ging goed maar begin april begon het gesodemieter. Internet deed het 80% van de tijd niet en telefoon 90 % van de tijd niet. Paar dagen aangekeken en toen gebeld. Alles gereset maar daar lag het niet aan. Hun een onderzoek starten en dat zou 10 dagen duren. Nu een maand later weer gebeld ( bij schoonouders want we hebben nog steeds geen foon ) Uit het onderzoek was niks gekomen. En of we de modem ff wilde opnieuwe opstarten ( hadden we al duizend keer gedaan en onder begleiding van hun ook ) En we konden dat niet doen want we waren niet thuis. Nou, dan kan ik niks doen voor u want u moet op locatie zijn. Grrr maar we hebben geen foon op locatie en om met mobiel te bellen ( 30 cent per minuut en dan zeker een half uur aan de foon moeten hangen ) dat is toch al te dol? Nou, hij kon niks meer voor ons doen dan en goedenavond Nou willen we dus het contract opzeggen wegens wanprestatie. Maar zouden ze daar mee akkoord gaan of krijgen we een enorme touwtrekkerij? Iemand daar ervaring mee? En dan? als we bijvoorbeeld een aangetekende brief sturen dat we het opzeggen, kunnen we dan ondertussen op zoek gaan naar een andere provider en daar alvast internet bestellen? Want dat duurd altijd 6 weken eer dat aangesloten is. En om 6 weken zonder internet en telefoon te moeten zitten lijkt me niks Iemand tips wat we het beste kunnen doen nu en in welke volgorde enzo? Alvast bedankt!
mocht je nog een keer moeten bellen moet je even op vraagalex.nl kijken hier staat een 020 nummer van telfort is zowiezo een stuk goedkoper. Ik zou niet zomaar gelijk naar een nieuwe provider gaan, want de kans is dat je dubbele kosten betaald. Maar ik moet zeggen dat ik ook even niet weet hoe je het aan moet pakken. Hoelang loopt je contract? een jaar of zo?
ja een jaar. Dus we moeten anders nog 9 maanden zonder telefoon zitten en 80 % van de tijd geen internet Bedankt voor die site. Maar is het dan niet zo dat als je die belt dat ze je dan afschepen met : danmoet je de helpdesk maar bellen?
nee hoor. meestal krijg je de receptie en dan vraag je gewoon naar de helpdesk. tot nu toe bij mij bij meerdere bedrijven gelukt. en misschien kun je wat info inwinnen bij de ombudsman of zo?
Wij hadden telefoon en internet van KPN, nu zijn we overgestapt op een andere provider terwijl het jaarcontract nog niet afgelopen was. Het resterende abbonementsbedrag betalen wij in 1 keer en dan zijn we er vanaf.
Heb je geen rechtsbijstand verzekering? Misschien kunnen zij je vertellen of je in je recht staat. Of anders de rechtswinkel of wetswinkel. Succes!
we hebben geen rechtsbijstand. Maar in de voorwaarden van telfort zelf hebben we dingen opgezocht en navraag gedaan bij de site van Maurice de hond. Daar staat dat als je 3 weken geen internet hebt gehad en ze er niks aan kunnen doen dit staat als wanprestatie en je dus het jaarcontract kan opzeggen. Maar goed, ik weet dus niet in hoeverre hun zich daar aan houden. En kan ik ondertussen dan al wel internet bestellen bij een andere server? Zodat ik tenminste niet anderhalve maand zonder internet en telefoon zit ?
Je kan nog geen aanvraag doen bij een andere provider. Vaak is het zo dat je lijn eerst vrij moet zijn van de huidige provider. Aanvraag kan wel, maar zal mislukken, of als je mazzel hebt kom je er wél door, maar zit je aan dubbele kosten. Zit je ook niet op te wachten denk ik.... Wat betreft die wanprestatie: zou daar even op doorzoeken en nogmaals met de helpdesk bellen. Ook kun je geld terugvragen van de periodes waarin je geen werkende diensten hebt gehad. Mochten ze totaal niet mee willen werken, kun je je contract afkopen, wat inhoudt dat je het complete bedrag tot aan volgend jaar in 1 keer betaald.
ja dat geld terugvragen doen ze sowieso. Maar we zullen toch wel ergens in ons recht staan? Zou toch te dol zijn om nog 9 maanden zonder telefoon en internet te zitten? Oke, met vlagen hebben we internet en foon. Maar dat is toch niks? Wel balen dat we dus standaard zeker 6 weken zonder internet en foon moeten zitten Wel vaag geregeld allemaal hoor bah. Zou toch eigenlijk makkelijker moeten kunnen he
hoi hoi wij hebben dit ook gehad niet bij telfort maar bij de upc.wij hebben toen ook gebeld en ook een ondezoek maar niets meer gehoord.toen heb ik gebeld naar rechtsbijstand en die zeiden dit aangezien de provider in gebreken blijft.vervalt ook de plicht tot na leven contract.dus ik zou nog een keer bellen naar telfort en het uitleggen wat er aan de hand is.in dit gesprek ook tegen hun zeggen dat hun het contract niet na komen. hun zijn namelijk verplicht 24/7 een goede verbinding te leveren.verder zou ik het op zeggen per aangetekende post doen aan gezien bij zulke zaken de gewone mailtjes en brieven soms zo maar verdwijnen! ik hoop zo toch een beetje geholpen te hebben groetjes monique
Ik zou inderdaad alleen maar aangetekende brieven sturen en kijken of je 'bewijs' kunt krijgen van de slechte verbinding. Dan zou ik het contract mooi opzeggen! Heb zoiets met upc gehad maar het is helaas een rechtszaak gewonnen die ik overigens gewonnen heb maar wel 2 jaar mee bezig ben geweest
oja je kunt gewoon al een andere provider pakken hoor dan word de oude verstoten op de lijn @zwarte zwaan leuk he upc ik heb er ook voor moeten vechten voor mijn gelijk
dus je kan al wel een nieuwe provider nemen? Zal het eens proberen. Maar eerst doen we een aangetekende brief naar hun toe. Zeggen dat ze nog 3 weken de tijd krijgen om het te maken en anders dan beeindigen we het contract wegens nalatigheid. Maar nu weet ik iig dat ik dus ook geen abbo moet nemen bij UPC
ik weet niet waar je woont maar ik heb alweer een hele poos tele2 en daar ben ik erg te vreden oven en ze zijn nummer 1 bij de test van de consumenten bond
ook hier een tevreden tele2 klant. wij hebben telefoon, internet en tv van ze al een tijdje en gaat super hoor. Dus wie weet mocht je overstappen naar een andere provider
hmmm zal het in gedachten houden tele2 Hier telfort aan de lijn gehad. Nu iemand gekregen van de technische dienst. Geen studentje aan de helpdesk En die zei dat ie het nog een keer helemaal goed gaat onderzoeken. Als ze het niet kunnen maken dan moet ik het maar opzeggen want dan kunnen ze me gewoon geen goede internet en telfoon leveren. Leuk om dat van iemand van telfort zelf te horen Toch hoop ik nog steeds dat het opgelost gaat worden!