lijkt me eerder pesterij van een stel ''kwajongens'' die er lol in hebben..beetje raar dat je mag bieden vanaf 20 euro en dan 160 bied, dan zou je toch 20 euro bieden??
Ik ben ook te eerlijk. Zou me rot voelen tegenover die mensen, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Als je even slim bent google je hun gebruikers naam... Mijn man kreeg voor zijn HTC telefoon ook een bod van 300 euro...veel te veel natuurlijk!! En toen hij de naam googlede....kwam eruit dat het nep boden waren enz enz..en oplichters. Dus met google kun je een hoop vinden. Vind je ze niet....tsjah...dan zou ik idd ff een mailtje sturen of ze dat bedrag echt bedoelen, omdat je bieden vanaf 20 euro had aangegeven. Dan laat je de prijs open...en geef je hun de kans om zich te corrigeren zonder een prijs te noemen van 20 euro terwijl je er misschien wel 30 voor zou kunnen krijgen....(klein bedrag maar toch de moeite waard dan)
Maar als TS heeft ingevoerd bieden vanaf 20 euro.. Dan kan er niet eens een bod van 19 euro neer gezet worden.. Dat pakt ie dan niet
Ik zou zeggen, goed, maar dan kom je hem ophalen en betaal je contant. Als die mensen dat ervoor willen geven is het mooi toch?
Ik zou heel gemeen zijn en mijn mond lekker houden....is niet mijn probleem! Als ze een beetje research doet op internet kan ze zo achterhalen dat die camera niet zoveel waard is en als ze dat niet heeft gedaan en toch 190 euro wil betalen nou kom maar op met dat geld dan. Haha!!
Dat zou ik ook denken idd! Maar het gebeurd toch echt dat mensen veel meer bieden dan wat je ervoor vraagt. Ik had laatst iets te koop erop gezet en bieden vanaf ... erop gezet. Toen bood iemand het dubbele! En daarvoor heeft ie het ook echt gekocht.
maar waarom zou iemand 160 euro bieden als er ook splinter nieuwe camera's in de winkel liggen voor nog geen 100 eurie
Erg vaag inderdaad. Ik zou de naam van de persoon ook eens googlen of misschien zelfs markplaats inlichten om te kijken of deze persoon wel echt is.
Als ze de camera komen halen en cash betalen: DOEN. Anders niet, ik ben ook al eens opgelicht via mp, wel met de aankoop maar toch. En idd de naam van de bieder even op google intypen.
Ik zou mailtje terugsturen dat ze hem mogen ophalen en dan voor de helft van het bedrag. Heb je toch nog een beetje winst. ik zou er anders ook een naar gevoel aan over houden, maar aan de andere kant het zijn volwassen mensen en je zou verwachten dat ze ook niet gek zijn
Als het een oprecht bod is en ze wil dit bedrag er echt voor geven zou ik zeggen doen ! Ze is er nog altijd zelf bij. Haar geld is niet jou verantwoordelijkheid.
ik denk niet dat het bod gemeend is om het zo maar te zeggen en zo wel dan zou ik het wel accepteren zijn ze toch zelf bij wat anderen al zeggen even op google kijken naar het merk/type en je weet wat ie waard is
ik zou mooi het geld laten pinnen. weet je zeker dat het geld echt is. Hebben we ook gedaan we hadden 2 dingen verkocht voor 900. Maar de man deed echt niet moeilijk niet pingelen niets dus ik vertrouwden het niet heb gezegt. We rijden na jouw bank en dan pinnen we het geld ook dat was geen probleem. Deze man wilden ze dus echt graag hebben
Ik zou hem terugmailen en eerlijk zeggen wat de nieuwprijs van de digitale camera was. Dan is het aan hem of hij nog steeds 190 euro ervoor wil betalen of dat hij zijn bedrag aanpast. Ik vind het niet zo eerlijk en netjes om je mond erover te houden en hem voor dat bedrag te verkopen. Ik zou er zelf iig geen lekker gevoel bij hebben. Succes met de verkoop.
ik vind dit wel een hele goeie tip zeg, die ga ik onthouden. ts, wat voorgangers al zeiden, als ze het komen ophalen zou ik het gewoon doen, mensen zijn er zelf toch ook bij. Maar dan wel met bovenstaande tip.
ik heb thuis een lamp waarmee ik het geld kan controleren. Soms kijken mensen echt raar als ik het doe haha ik had toen de kinderwagen verkocht voor best veel geld en dat waren nogal veel briefjes...sta ik daar met me lamp haha
Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat het inderdaad oplichting is... geloof er inderdaad geen bal. Ze heeft nu nog een mail gestuurd met een heel raar verhaal... Komt ie: "... and am living in xxxx but presently working for United nation in United state but going to Barbados for official assignment and i will not be back to Holland until the end of the year,I'll pay you 250 euro for the item and i have also verified from the shipping from Ems speed post which is the local post / TNT OR TPG heading to working for 30 euro to my ex husband address,am working with world hearth organization on a private assignment (United Nation)i'm a busy person, I'm buying this item for my son as a gift,He is presently with my ex-husband in Africa,who is coming to stay with me in Holland but still with his father in Africa,so am giving this item to him as a gift for his birthday coming soon,so i will like to have your pay pal account so as to make the payment or bank to bank wire transfer for your payment of 280 euro to be transfer into your PayPal account or bank account,please don't run away with my money Immediately i pay the money into your account.i want you to ship the item to my son,Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon as possible". Ze mag iemand sturen om hem op te halen en anders pech gehad
Jaaa dit is wat ik bedoelde met oplichting over dat marktplaats forum. Niet op in gaan hoor mensen worden op die manier flink bedonderd