Hoe eerlijk denken jullie dat vakantieveilingen is?

Discussion in 'De lounge' started by SportySteenbok, Jul 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik had via vakantieveilingen en fotoshoot ''gewonnen'' en toen we daar waren zag ik een medewerker op vv heel de tijd biedingen doen;)

2. noukie89

noukie89 Niet meer actief

Stel je voor dat hij niet mee zou doen en de veiling gaat er uit voor 5 euro dan schiet hij 10 euro er bij in want dat is het bedrag die hij nog aan VV moet betalen

MAAR DAMES ER KOMT BINNENKORT EEN NIEUWE VEILINGSITE!!!!!
    DEZE GAAT HOOP IK OVER 2 WEKEN ONLINE EN JE KAN ER NOG GELD AAN VERDIENEN OOK ;)

3. Baylee

Baylee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,417
    0
    36
    Dat vragen heel veel mensen zich dus af hoe eerlijk verloopt het denk dat we nooit achter de echte waarheid zullen komen!
    Net als met de kaarten van de Toppers gewoon 40-50 euro boven de normale prijs bieden !! Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen dit dus doen en dit is niet 1 keer voorgekomen dit kwam dus best heel vaak voor:$

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    zal ik jullie uit de brand helpen dames;
    het bieden wordt niet gedaan door een computer of door mensen van de site zelf.
    Het bedrijf waar ik voor werk plaatst ook wel eens aanbiedingen op deze site en het gaat allemaal legaal.

5. noukie89

dat ligt eraan als jij buiten de boot hebt gepiest bij het bestellen en alles uitverkocht is en je krijgt en kans om ze toch nog te krijgen ja dan bied je er wat meer voor.

Want bij de toppers intresseert het hun geen reet dat ze voor 1 euro weg gaan

6. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    1,237
    0
    36
    Ik heb heel vaak meegemaakt dat mensen niet in het vizier hadden wat de werkelijke waarde van het product/workshop/toegangskaartje etc. was. Met als gevolg dat ze voor een high tea t.w.v. 20 euro ineens 40 betaalden :)

Heb ook een keer een weekend Roompot Weerterbergen gewonnen bij VakantieVeilingen. Grootste dramavakantie ooit. Ze geven de slechtste huisjes weg en je kunt ook geen upgrade krijgen als je via VakantieVeilingen daar zit.

Via Groupon een keer een workshop taarten maken gedaan, kostte 30 euro ipv 80, maar het was niet eens 30 euro waard. Workshop duurde 5 uur, we hebben in totaal maarliefst 1 (!!) kopje thee aangeboden gekregen, zonder koekje of iets erbij. En we mochten maar 1 kleur marsepein uitkiezen om de taart en decoraties mee te maken. Te schandalig voor woorden vond ik het :(

Ik kijk nu wel heel erg uit met die veilingen en groupons...

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Mijn man zei laatst, zet een bod van zovel. alles wat er tussen komt dan wordt jij bod steeds hoger gezet tot het maximum wat je hebt ingevoerd, zo gaat het op ebay. Maar dat is dus niet bij vakantieveilingen. Misschien zijn er meer die zo denken en doen ze daarom meteen zo een hoog bod. Denk wel dat het eerlijk is. Heb van de week een rit in een farrari gekocht voor 35 euro, normaal 100 euro.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik denk dat het er wel eerlijk aan toe gaat. Ik bedoel, een bungalowtje voor 6 personen op CenterParcs in de zomervakantie die voor € 98 euro weggaat? Voor zulke bedragen krijg je ze niet eens in het naseizoen!

9. noukie89

Maar een fotograaf verdient er geen drom en hoopt zo wel mensen te scoren

10. Wan86

Wan86 Lid

Feb 1, 2012
    80
    0
    0
    Goudsmid
    Best
    Vakantieveilingen zelf is wel eerlijk, die verdienen immers per veiling 4,- en overdag sluiten per minuut snel iets van zes veilingen, dus tel uit je winst.
    Of de veiling zelf eerlijk is, hangt van het type af. Een campingplaats is vaak goedkoop te krijgen, de campinghouder is sowieso kosten aan onderhoud kwijt, dus kan ie er beter iemand goedkoop neerzetten. Bovendien komen er vaak wel nog wat verplichte kosten bij.

Van sommige hotelketens weet ik dat personeel ook bied om de prijs op te drijven, dus daar zou ik wel goed op letten.

Veel bedrijven zien het ook als goede reclame

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb 2 weken geleden voor een vriendin van me geboden op een midweek weg in Limburg in een stacaravan (comforthome).
    Haar lukte het maar niet.
    Ik heb eens gekeken wat rustige momenten zijn,en ben toen pas gaan bieden.
    De midweek had ik voor 2 euro. Er stonden ook weekendjes op hetzelfde park op die aansloten. Het weekendje had ik voor 1 euro.

Vriendin dolgelukkig(alleenstaand). Ze moest natuurlijk nog wel lakens enz. bijbetalen. Maar het komt er op neer dat ze een week weg is geweest met haar 4 kids voor 141 euro, alles inclusief.
    Ze kon in dezelfde caravan blijven, moest wel 2 keer inchecken, maar hoefde maar 1 keer lakens en eindschoonmaak betalen.

12. nila

nila Actief lid

Jul 2, 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is nog s leuk zeg!
    Ik denk dat je inderdaad moet proberen om op rustige momenten te bieden. Als het druk is gaan mensen hoog bieden in de hoop dat anderen daar niet overheen gaan.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    OP zich gaat vakantieveilingen (de organisatie) er volgens mij wel eerlijk mee om. Ze zeggen op diverse fora ook steeds dat het "aanbieders" verboden is om zelf de prijzen op te drijven.Daarbij vragen ze daar dan ook om via eenprivé bericht of via mail namen door te geven waarbij men zijn/haar "twijfels" heeft.

Ik heb er dit jaar zelf 2 reisjes mee gewonnen. Weekend Weerterbergen, vond het best meevallen (las net een reactie dat het "rotzooi" was) Viel precies samen met de verjaardag vanmn stiefdochter... dus dat was meteen een mooi verjaardagscadeautje. Verder had ik een week in een gemeubileerde bungalowtent in Zuid-Frankrijk, voor 86 euro. direct na het winnen van de veiling kreeg ik van de aanbieder een aanbod om voor 94,= nog een tweede week erbij te nemen.
    Uiteindelijk hadden we twee weken Zuid-Frankrijk, incl belastingen, verzekeringen, kosten en een campingbedje voor nog geen 240,=
    Helaas hebben we het moeten annuleren vanwege het hartinfarct van mn partner en de ingeleide bevalling van Yannick*.

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik heb weleens gezien dat kaartjes voor een grote speeltuin voor meer weg gingen dan de reguliere verkoopprijs aan de kassa, die mensen zijn pas echt dom... :)

15. tulip

tulip Niet meer actief

ja dat is een reactie die veel mensen hebben wanneer ze het gevoel hebben dat iets goedkoop is of korting. Heel vreemd. Net als bij de hamsterweken bij ah, ik hoor serieus van mensen dat ze dingen kopen die ze nooit gebruiken: "ja maar het is echt goedkoop nu":(

16. JBM85

JBM85 Bekend lid

Mar 18, 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er mensen zijn die de prijs opdrijven. Dan zie je een naam bieden. Uiteindelijk wint hij/zij ook en dan komt er een dezelfde nieuwe veiling en gaat hij/zij weer bieden. Hoe vaak wil je op vakantie gaan denk ik dan!

17. Gazy

Gazy Niet meer actief

dat vind ik nou ook zo vreemd!

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik denk dat sommige dingen echt zijn en ze voor andere dingen een bepaald bedrag moeten halen en deze zelf hoger maken (ik zie ook zo vaak dezelfde namen ook al hebben ze het gewonnen nog bij een andere zelfde bieding staan e.d.) dus ik vind het erg verdacht...

19. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Al voor weinig geld een aantal keer leuke dingen gehaald maar je moet er net geluk mee hebben dat je op ene rustig moment net op de juiste seconde bied ;), ook wel eens net niet gehad tja jammer dan maar inderdaad zelf goed opletten hoort er wel bij :D

20. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Nou mijn vriend is van die domme mensen ;)..

Iemand bood 10 euro voor een overnachting in een hotel.. En wat doen mijn vriend? Hij biedt 75 euro! En blij dat hij was dat ie 'gewonnen' had hahah. Het hotel was zeker 75 euro waard voor een nachtje maar een erg domme actie van hem.

Zelf ben ik na een optreden van Crazy Piano's geweest voor 5 euro (2 personen entree), hotelovernachting voor 10 euro en dagje zwaluwhoeve voor 20 euro.

Share This Page