Hoe eerlijk zijn jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ben wel eerlijk
    zou het zeggen zo als jij het zelf hebt beschreven
    is netjes en eerlijk

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou gewoon zeggen wat je zelf al dacht..
    Ben inmiddels wel nieuwsgierig naar de naam :D

3. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier ook een naam waar sommige aan moesten wennen. Maar heb dit nooit erg gevonden als mensen het zeiden.

Als mensen vertelde wat ze vonden zei ik zelf altijd al ja je vind het mooi of niet. Tis niet heel standaard ;).

Als pasbevallen moeders voldoende zelfvertrouwen heeft komt dat allemaal wel goed

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Er is toch wel een verschil tussen eerlijk en tactisch zijn?
    Waarom moet je iemand kwetsen hierover?

5. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben helemaal mee eens. Dus de "niet mijn ding" gedeelte zou ik niet zeggen.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Mijn reactie zou zijn ... hij past perfect bij jullie. En verder gaan met het gesprek.

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Als mensen eerlijk mijn mening vragen, dan krijgen ze die.
    Kunnen ze dr niet tegen, dan is t hun probleem, dan hadden ze t maar niet moeten vragen.

Maar t is de toon, die de muziek maakt. ;)

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hm.. Ik zou niet eens benoemen dat 'het niet mijn smaak' is. Ik zou het eerder benoemen als een (bijzondere) naam die goed in hen gezin past.

Ik persoonlijk zou het echt niet leuk vinden, hoe eerlijk ik het ook zou vragen aan vriendin, als zij zou zeggen dat het niet haar smaak is maar het wel goed bij ons past.. Mezelf kennende zou ik dat echt niet tof vinden.. Je wilt op dat moment horen dat het een naam is die bij je kindje past!

Ik denk zelfs dat als iemand had gezegd dat ze mijn zoontje zijn naam niet mooi vonden, dat ze konden gaan.. Hormonaal monster was ik hoor.. :D ;)

Probeer tactvol te zijn.. Als ik een baby'tje echt geen 'aller mooiste baby van de wereld vind' dan zeg ik niet dat het wel zo is, maar benoem ik de punten die ik mooi vind aan het kindje, zodat ik wel positief over kom en de ouders het gevoel geef dat zij inderdaad 'de mooiste baby van de wereld' hebben..

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou zeggen dat ik het een bijzondere en orginele naam vindt en dat het goed past in hun gezinnetje en bij haar mooie mannetje.
    Omdat je die naam nog niet eerder hebt gehoord moet je er een beetje aan wennen.

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik zou alleen zeggen: "Het past goed bij jullie en bij de naam van jullie andere kindje!"

Je hoeft er helemaal niet bij te zeggen dat het niet jouw smaak is. Wat voegt dat nou toe?

11. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel vaak eerlijk. Ik zal niet zeggen altijd, want dat is niemand. Maar ik kan moeilijk liegen en heb er een hekel aan. Soms kan ik daardoor wat bot uit de hoek komen. Maar de meeste mensen en vriendinnen om mij heen weten dat het bij mij gewoon is, what you see is what you get. En heel veel mensen waarderen dat juist.

Dus, zou mijn vriendin vragen wat ik van de naam vind. Dan zou ik gewoon zeggen, nou, ja, eigenlijk niet helemaal mijn smaak. Maar het past wel bij jullie. Zoiets.

Deel Deze Pagina