Mijn zoontje eet sinds hij 9 maanden is niet veel.eerst kwam de 1e boventandje (nog bezig mzt doorkomen) en nuis hij 10,5 maand oud en heeft hij last van de 2e boventandje en hij eet geen groente en fruit meer. Hij eet wel als het niet gekookt is. Bv hele komkommer of een worteltje omdat deze iets harder zijn en helpt bij zijn tandjes. Melk drinkt hij goed. En stukjes boterhammetjes eet hij ook goed. Wat kan ik hem geven, zodat hij zijn vitamintjes binnenkrijgt? Tips zijn welkom.
Als drinken wel lukt kun je smooties maken van fruit. Zo krijgt hij toch vitamines binnen. Je kunt er ook groente doorheen doen. Misschien kun je soep maken? Vond mijn dochter altijd super lekker en evengoed groente binnen doordat je het pureert. Of banaan op de boterham smeren.. Het is ook geen ramp als ze een tijdje wat minder eten niet te druk maken Succes
Zou dan lekker die stukjes komkommer en wortel geven. En idd smoothies maken. Kan je ook groenten in doen zoals spinazie. Niet teveel en te vaak uiteraard. Vind ie ijsjes lekker? Ijsje maken van kwark en ander soort fruit. Even in de blender en in de vormpjes doen en invriezen. Je kan ook fruit zo invriezen. Misschien vind ik het wel lekker om een banaan of peer dan zo weg te eten.
Voor de smoothies heb ik geen blender. Ijsjes maken van kwark en fruit zijn wel een goed idee. Zal wel een goedkoop blender halen. Drinken uit een beker lukt hem niet helemaal goed.
Ik zou geven wat hij lekker vindt, hij krijgt melk wat tot een jaar de hoofdvoeding is. Hier tijdens tandjes en kiezen ook iets minder goed eten, gelukkig is het een fase. Knijpfruit vindt hij hier ook lekker (wel een zonder toegevoegde suikers), tijdens tandjesgedoe krijgt hij dat meer.