Waarom heb je besloten daar flexibel mee om te gaan tot de kerstvakantie? Je hebt na de kerstvakantie toch niet een kind wat opeens anders functioneert? Ik heb het altijd gewoon aangekeken hoe het ging. Soms na de vakanties een middagje thuis gehouden, dan verliep het voor iedereen een stuk soepeler. Net als met middagslaapjes, mijn dochter heeft tot haar vierde middagslaapjes gedaan, mijn zoontje was er met twee al vanaf. Verschilt gewoon per kind en situatie hoeveel behoefte ze daar aan hebben en daar speel ik op in. Verschilde ook erg per kind in de klas.
Mijn oudste ging vanaf het begin hele dagen heen. Mijn dochtertje heb ik bijna 2 jaar lang elke woensdag en vrijdag thuisgehouden.
Omdat hij er toch een keer aan moet "wennen" dat het niet meer elke keer kan. Zo bedoel ik het eerder . Nu heeft hij nog geen leerplicht, dus kan ik inderdaad van dag tot dag kijken hoe het gaat. Maar als hij dadelijk 2016 in gaat dan is het wel fijn als hij dat ritme wat beter weet vol te houden.
Wennen ze vanzelf wel aan en mijn kindjes wilden liever naar school dan thuisblijven. School deed ook nooit moeilijk bij mijn dochtertje.
Nee dat is ook zeker niet het geval hoor. Hij is ook best wel klein van stuk, haha. Dus ze zien hem snel als de 'baby' . Hij is echt gek op school, maar daarom is het wel makkelijk om te onderscheiden wanneer hij echt moe is. Want dan heeft hij echt geen zin.
hier gelijk vanaf het begin alle dagen naar school. zelfs 2x keer per week overblijven en 1x bso en als ze echt moe waren dan dagje thuis, doe ik nu ook nog wel eens
Zoontje gaat vanaf morgen voor het echie en we gaan in principe gelijk voor hele dagen maar wil het niet gaan we ook niet moeilijk doen, de tijd zal het leren...
Hier meteen volle bak mee. 4 in de zomer dus na de vakantie meteen gestart. Gaat prima! Wel verkouden geweest en iets minder fit maar niet ziek en ze wilde zelf gewoon naar school. De eerste week 'klaagde' ze al dat ze de enige was die opgehaald werd om thuis te eten dus ze gaat nu elke dag. En dan 1-2 keer na school met de gastouder mee.
Mijn oudste is in de zomervakantie jarig en is na de vakantie direct vol begonnen. Gewoon gekeken hoe het ging en dat ging prima. Geen dag thuis hoeven houden. De jongste mag de kerstvakantie beginnen. Op de wendag gisteren heeft hij veel plezier gehad en ik laat het na de vakantie ook vol gaan. Juf kan altijd nog bellen tegen lunchtijd als het niet gaat. Dan haal ik hem wel op voor de middag. Maar nr2 is veel makkelijker dan de 1e, dus ik verwacht geen problemen.
Oudste is meten hele dagen gegaan en heeft ook nooit behoefte gehad om thuis te blijven. Zelfs als ze ziek is (gelukkig niet vaak) wil ze nog naar school. Jongste gaat in maart beginnen op school en die gaat ook meteen hele dagen. Ze slapen vanaf 2 jaar al niet meer overdag dus ik zou niet weten waarom ze niet meteen hele dagen kunnen gaan.
Mijn zoontje is in januari begonnen en doet dus 1,5 jaar groep 1. De eerste 4/5 maanden hebben we langzaam opgebouwd. Van 2/3 ochtenden naar meer ochtenden en een middag, en zo door. Nu is hij net 5 en ook nog steeds snel vermoeid. In principe is hij nu alle dagen aanwezig, maar toevallig heb ik hem gisterochtend (wo) thuis gehouden. Hij zo doodmoe, huilde steeds en zag er ook heel moe uit. Smiddags een uurtje naar bed gegaan en daarna weer wat opgeladen. Ze zijn nog niet leerplichtig en nu is nu. Dus als hij dit nu nodig heeft, gewoon doen!
Onze zoon is net twee weken gestart. Drie hele dagen (continu rooster) en een halve dag. Vrijdag hebben ze vrij. Hij gaat gewoon hele dagen en trekt dit best goed. De aller eerste dag was hij wel helemaal de klote, maar nu is hij vooral moe als hij thuis komt. Hij kruipt dan op de bank en slaapt even een uurtje.
Sinds mn dochter op school zit gaat ze standaard elke avond om 19.00u naar bed. Voorheen was dit zo rond 19.45, maar nu is dat echt te laat. Verder ben ik flexibel wat betreft het af en toe thuishouden en plannen we redelijk wat vakanties en werkreizen tijdens schooltijd, waardoor ze zo nu en dan een weekje vrij heeft tijdens school.
Heb niets teveel gezegd... Verleden week waren we al aan het trutten omdat meneer flink verkouden werd. Dus slecht slapen, schrale toet. Zo zielig! Woensdag en donderdag de ochtenden nog gepakt, maar van donderdag op vrijdag ineens buikgriep dus heb aardig kunnen wassen. Vanmorgen weer gewoon naar school gegaan, maar nu zei de juffrouw in dit geval dat hij smiddags beter thuis kon blijven. Hij was namelijk echt op. Gelukkig nu nog maar 3 dagen en het kerstdiner en dan lekker vakantie. Meneer is er kennelijk aan toe
Mijn zoontje is zelfs toen hij 5 was af en toe nog een middag thuisgebleven. In overleg mogen ze dan nog 10 uur per week verzuimen. Maar moet zeggen dat we toen net uit elkaar waren, dus er kwam zoveel bij kijken (verhuizen, nieuwe school). Maar kijk inderdaad naar je kind. En als het nog nodig is, dan kan hij beter de helft van de tijd gaan en helemaal meedoen, dan de hele tijd volmaken en maar half meedoen.