Hi dames, Ik ben voor kerst nog op zoek naar wat leuke gezelschapsspellen die wij kado kunnen doen aan onze net 3-jarige zoon! We hebben; Eendjesspel Hondje Waf (Deze 2 vind hij echt fantastisch) Knappe koppen Snuffi hup Knibbel knabbel knuisje Giraf fun Hebben jullie nog leuke tips voor een spel, dat hij meteen ook kan spelen met zijn leeftijd?!
Favoriet zijn hier: Huisje boompje beestje soort mens erger je niet maar met plaatjes dobbelsteen. Memorie Domino Varkentje knor had ze laatst mee en dat vond ze ook erg leuk.
Dier op dier en boomgaard van Haba. En poepie knor schijnt heel leuk te zijn maar ken ik zelf niet....
Haba mijn eerste spellendoos. Echt een toppertje! Er zitten heel veel spellen in, sommige speel je tegen elkaar en sommige speel je met elkaar (cöoperatieve spellen). Ook zijn ze allemaal eenvoudig in moeilijkheidsgraad aan te passen waardoor je er echt jaren plezier van hebt. Verder is de kwaliteit echt uitstekend.
Wij hebben (onder andere) deze spellen: - Spellendoos van Haba onder andere kwartet, simpele 'mens erger je niet', memorie, boodschappenspel - Kinderen van catan leuk en heel mooi vormgegeven, maar niet meer in de winkel (heb ik via marktplaats) - Dier op dier goed voor de motoriek en weinig regels - Boomgaard zijn verschillende versies van wij hebben het memospel - Kikkerprins leuk vanwege het 'risico' element. Twee soorten kaarten, goede en verkeerde. Je mag max 6 kaarten omdraaien, maar zodra je één verkeerde omdraait moet je alles terugleggen. Kindjes leren dan beslissen of ze een risico nemen om nog een kaartje te draaien. Leuk origineel spel en kostte maar 6 euro - Halli Galli junior - Carcassonne junior nog niet gespeeld - Monza nog niet gespeeld - 'Standaard' spellen; domino, lotto, memorie etc. Mijn ervaring is dat spellen met weinig regels het best in de smaak vallen. En in het begin speelde zoon het liefst spellen met een duidelijk doel. Hij vond 'mens erger je niet' bijvoorbeeld niet leuk, omdat je in zijn logica beter de andere kant op kan lopen zodat je meteen binnen bent . Zelf ben ik een fan van HABA, deze spellen zijn altijd heel mooi vormgegeven en ook vaak simpeler te spelen zodat je het spel aan de leeftijd aan kan passen. 999 games vind ik de leukste spellen hebben mbt strategie/spelidee.
Je kan ook denken aan 'spellen' die hij alleen kan doen. In de trant van Loco Bambino bijvoorbeeld, educatief. Als het dan echt moeilijkere opdrachten zijn kun je het ook samen doen. Ik kwam toen op de website glazenmuiltje.nl uit. Heel veel leuke spellen vind ik en een heel ander assortiment dan de gemiddelde speelgoedwinkel.
Ik zou voor een kindje van 3 misschien geen loco bambino meer kopen maar mini loco. Y is 2,6 jaar en kreeg loco bambino van sinterklaas en speelde binnen een uur het hele boekje uit...
Loco Bambino hebben we ook al inderdaad! Even een vraag; ik lees vaak de eerste spellendoos van Haba, maar klopt het nou dat daar veel verschillende van zijn?! Welke moet ik nou hebben?
Wij hebben net spelletjes gespaard bij de lokale supermarkt. Bingo, in verschillende moeilijkheidsgraden te spelen. Bumba spel, soort ganzenbord met kleurendobbelsteen en verschillende opdrachten die je ook deels weg kunt laten omdat ze nog te moeilijk zijn. Woezel en pip spelen tikkertje (heb je ook in andere varianten dacht ik oa Kikker) Domino Kwartet Memory Mijn dochter van 3,5 vindt bovenstaande spelletjes op dit moment erg leuk. Ze kan goed synchroon tellen dus met een dobbelsteen gaat al erg goed.