Hoi allemaal, mijn zoontje van 14 maanden drinkt niet. Enkel zijn flessen melk, en dan dikwijls nog met tussenpozen, gaan er vlot in. Rietjesbeker, tuitbeker, gewone beker, water, diksap, aangelengd vruchtensap, ik heb het allemaal geprobeerd. Nu doe ik maar wat water onder zijn groenten, en geef ik hem rond 2u nog een klein flesje melk. Doe ik dat allemaal niet, weigert hij nog steeds te drinken. Heeft iemand nog meer tips, of ervaring (en wanneer ging het dan over ) Alvast bedankt voor de reacties
Hoeveel flessen melk krijgt je zoontje nog??? Zou die sowieso ook in een (tuit)beker oid aanbieden... Misschien heeft hij gewoon geen dorst doordat hij nog die flessen drinkt?? Hier stond gewoon een rietjesbeker water op tafel en het duurde even maar op een gegeven moment ging ze er gewoon uit drinken... Je kunt ook desnoods een extra stuk fruit geven of zo voor het vocht.
Mijn dochter was met 11 maanden van de fles af. Vanaf toen is ze pas veel beter gaan drinken. Blijkbaar raakte ze door de fles voldoende verzadigd en ik zou denken dat dat bij jouw zoontje ook het geval is. Drinkt hij al uit een bekertje? Bij de etos heb je een blauw bekertje van Nutrilon (4 euro zoiets) met dat witte ijsbeertje. Hier dronk dochter binnen een paar weken nadat ik het introduceerde uit het bekertje. Dan hield ik het bekertje wel vast. Is even doorkrijgen voor die kleintjes dan ze niet te grote slokken moeten nemen maar dat hebben ze vrij snel door als je dagelijks een paar keer het bekertje aanbied. Oefenen kan je ook doen met yoghurt erin of kwark met wat water, ben zo ook begonnen dan knoeit het niet zo