Misschien een stomme vraag.. maar ik ga zo een ovenschotel maken met aardappelschijfjes die onderin de ovenschaal en bovenop liggen. Het zijn voorgekookte aardappelschijfjes uit een plastic verpakking. Is het niet beter om ze nog een keer te koken of is het al voldoende om ze alleen in de oven te doen?
Ze zijn toch al gekookt. En bovendien worden ze in de oven ook nog hartstikke verhit. Nog een keer koken is dus echt niet nodig.
Maar ze zijn al gekookt hè. TS geeft aan dat het voorgekookte aardappelschijfjes zijn. Die kan je ook gewoon opbakken in de koekenpan.
Oke, ze mogen alleen niet gebakken worden omdat het voor de ovenschotel is. Maar ik vroeg het me af of je ze nog een keer extra moet koken omdat ze in plastic verpakt zitten en voorgesneden zijn.
Sorry maar ik vind dit echt een stomme vraag. je verhit het toch op 180-200 graden? Dat is dus 100 graden HETER dan kokend water Lijkt me nogal logisch dat alles dan wel dood is.
Misschien zou je iets genuanceerder kunnen reageren.. Ik had het idee dat ts bedoelde dat het dan minder lang in de oven hoefde.
Ik had eerlijk gezegd wel het idee dat TS het vroeg omdat ze bang was iets op te lopen. Maar wat nuance zou idd geen kwaad kunnen.
Waarom staat het dan bij zwanger zijn--->gezondheid? Sorry hoor maar dit is het zoveelste topic van TS met zo'n vraag en ik vond deze gewoon echt onzinnig.
Ik twijfelde omdat een vriendin zei dat je er inderdaad iets van kan oplopen, dacht vraag het hier even na.. En ja, ik heb inderdaad wel vaker van die vragen gehad, als je zo wordt bang gemaakt met allerlei dingen let je wel op. Maar weet dat het hier dus niet kan om vragen te stellen, zal het niet meer doen.
Je hoeft er geen drama van te maken hoor. Vraag maar raak, maar vind het dan niet zo vreemd als mensen er op reageren.. Je kan toch gewoon je houden aan de richtlijnen van het voedingscentrum bijvoorbeeld? Je moet je niet zo bang laten maken door wat anderen zeggen. Als je kindje er straks is, krijg je nog meer (en vaak onzinnig) advies. Vertrouw op je eigen gevoel/kennis, komt best goed
joh gewoon je vragen blijven stellen...maar 1 tip...die gaf mijn vk mij ook....eet geen rauw vlees, rauw vis wat vacuum verpakt is en zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde rauwe melk en rauwe melk. Voor de rest niet alles geloven/lezen wat op internet staat of wat andere zeggen want daar word je zo onzeker van dat je niks meer durf te eten.. En niet te veel stressen over alles wat je eet..zo snel word je niet ziek...probeer lekker te genieten!
Ok, ja ik lees ook bij het Voedingscentrum en Rivm. Ja, er zijn altijd mensen die zeggen dit en dat en dan wil ik het toch even navragen.. Als ik op mn eigen gevoel vertrouw denk ik dat het niet heel veel kwaad kan. Heb het ook zonder te koken in de oven gedaan net.
meid heel simpel rauw vlees en eieren melk moet je meiden. en gevacumeerde vis. verder is het niet moeilijk.
dit ik ook de tip die ik kreeg. ik bedoel je bent zwanger niet ziek. maar sommige mensen doe mogen echt niets meer. een stuk brie mag gewoon mits het niet rauw is. ja ik mocht van mensen geen kanneel geen peper geen zout geen brie geen kipkerry salade geen ei al het aan hun had gelegen had in een bubbel gezeten tot de bevalling.