Welk dagdeel geef jij fruithapje?

Discussion in 'Voeding' started by vruchtje24, Aug 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi,

Ik vraag me af wanneer je nou het beste een fruithapje kan geven? Ik merk niet dat mijn zoontje bijvoorbeeld in de ochtend meer trek heeft dan in de middag of avond?

Mijn vraag is hoe laat geef jij fruit/groentehapje en waarom om dat tijdstip?

gr vruchtje

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik geef halverwege de ochtend fruit. Maar mocht ze slapen, dan is het ook wel eens wat later, vlak voor een fles.
    Wat ze 's chtends niet op krijgt en ze heeft 's middags nog wel trek, dan krijgt ze dan de rest met een ½ liga'tje er door. In totaal is dat ongeveer 120 gram (maak ik vers)

3. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ze krijgt het van mij na haar middag/ochtend slaapje. De tijdstippen veranderen nogal omdat ze de ene keer om 10.00 wil slapen en de andere keer om 11.30. Ook slaapt ze de ene keer rustig 3 uur en de andere keer maar 45 minuten. Omdat haar schema nooit een dag hetzelfde is qua tijdstippen, hou ik me niet meer aan vaste tijdstippen, daar raken Kyra en ik alleen maar gestrest van.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gaven de groenten of het fruit van de 6 tot de 8/9 maanden in de middag ergens tussen 14.00/16.00, net wanneer het uit kwam.

Vanaf 8/9 maanden krijgen ze groente en fruit op een dag en is het fruit naar de ochtend gegaan, ergens rond 09.30/10.30 en zijn de groenten naar de avond gegaan, ergens rond 17.00/19.00. Gewoon omdat ze dan tegelijk met ons kunnen eten, wel zo handig.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Wij geven het fruit namelijk nu om 19.00 uur. Om half 20.30 krijgt hij dan zijn laatste fles en gaat hij naar bed. Als hij straks over maand groente krijgt willen we dat rond ons etenstijd geven en fruit dan in de ochtend. Even kijken of het gaat lopen

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Ik geef 's ochtends na haar 1e fles fruit (als ze weer wakker is geworden) meestal is dat om 11 uur.

Groente krijgt ze nu altijd om 1800 uur. Vind het een heerlijk schema wat ze nu heeft.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan krijgt tussen 10:30 en 11:00u fruit. En dan soms nog een keer fruit rond 15:00u, maar soms krijgt hij dan wat anders (rijstwafel bijv.). Wij geven altijd vers fruit, en gewoon in stukjes, dus dan kan je makkelijker 2x geven vind ik.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    toen ze kleiner was, kreeg ze fruit rond een uur of 11, omdat ze anders niet genoeg honger had, na de fles van 8.00 uur. Maar sinds haar 9 maanden ofzo, is het smorgens tussen 9.00 en 10.00 uur ongeveer.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Zo wil ik dat straks ook als hij toe is aan fruit en groente;)

10. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Meestal 's ochtends, maar als ze lekker slaapt dan 's middags.
    Wel probeer ik het ongeveer 2 uur voor de volgende fles te geven, maar soms (vandaag bijvoorbeeld) 1 uur vantevoren.
    Dat ligt er maar net aan wat voor fruit ze krijgt.

11. ynnel1

ynnel1 Actief lid

May 27, 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Het verbaasd mij dat jullie allemaal eerst met fruit zijn begonnen en later pas met groente... bij cb moest ik met groente beginnen omdat ze anders alleen maar de zoete smaakjes zou willen en de groente dus minder makkelijk zou accepteren... dus dat advies heb ik maar braaf opgevolgd (haha)

Maar goed ik las op nutricia een schema voor als ze groente en fruit krijgen en daar ga ik straks maar een beetje mee aan de slag:
    papfles
    fruit
    melkfles
    melkfles
    groente
    papfles

nu doe ik de groente rond een uurtje of 5/half 6 als ons eten opstaat.....

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ynell: ik lees hier op internet toch ook wel veel dat mensen eerst met groentehapje beginnen hoor! Ik vroeg het de laatste keer speciaal aan die mevrouw van CB en zij zei je mag het zelf weten, maar ik zou beginnen met fruithapje. Vandaar dat ik begonnen ben met fruithapje. Die van ons krijgt hem om 19 uur omdat hij dan het meeste trek heeft. Heb nog van niemand gelezen dat ze in de avond geven dus vraag me alweer af of dat wel goed is. grrrr onzekerheid altijd

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Tsjah, het is eigenlijk nooit in mij opgekomen om het fruit 's avonds te geven, heb het gelijk vanaf het begin 's ochtends gedaan...

Nu weet ze het ook precies, ik hoef haar nog maar in de kinderstoel te zetten, of ze begint al te kauwen hahaha!

14. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    zijn hier net begonnen met groentehapje, wil dat ongeveer rond avondeten doen.

Als we ook n fruithapje gaan geven ergens overdag. Geloof dat ze op het kdv altijd tussen de middag fruit geven.

15. Polletjepiek

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Ik ga toch veranderen om in de ochtend of begin van de middag fruithapje te geven, zodat hij daar alvast aan kan wennen en s'avonds groente

17. Polletjepiek

Denk dat dat het makkelijkst is.
    Lisanne krijgt ook 's avodns d'r groentehapje. Ligt er wel een beetje aan wanneer ze nog slaapt. Meestal is dat rond een uur of 6. Kan een uurtje eerder of later zijn. Ligt eraan wanneer ze wakker is/wordt.

18. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik probeer het zowel 's morgens als 's middags. Sinds 2 weken ben ik overgestapt op vers, alleen wil hij het niet hebben. Heel af en toe en heel ieniemienie hapje, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Mijn knulletje is inmiddels 1 jaar en 3 weken.

Share This Page