Hoe krijg je zon luisterende man?? Hier zitten de spetters ook langs de pot en ik blijf maar roepen, WAAROM GA JE NIET GEWOON ZITTEN?? Heb al voorgenomen om ons zoontje zittend te leren piesen en hopelijk ziet ie nooit hoe papa (mis)piest
Haha wat een goed topic! Zo'n basisbehoeftevraag durf ik nooit goed aan vrienden te vragen. En nu via deze weg hoor je toch nog eens wat goeie tips over het schoonmaken van het toilet! -laagje bleek in toiletborstelhouder- Geniaal! Ik maak de hele badkamer 1 a 2 keer per week schoon en het toilet/fontijntje zelf altijd extra als er visite komt. Hiernaast hangt het er vanaf hoe veel we thuis zijn geweest. We zijn nog maar met zijn twee en hebben een actief leven. Veel toiletrondes zijn er dus niet op een dag Ik ben overigens de laatste twee maanden thuis geweest dus nu ben ik een betere Mien Dobbelsteen dan voorheen Tegels doe ik als ik zin heb, zo'n twee keer per jaar denk ik (rotwerk vind ik!). Hoe vaak wassen jullie overigens de toilet/badkamer matten? Dat vind ik ook zoiets smerigs als een man daar overheen sproeit!
hoe ik dat voor elkaar geen idee ook? das het enigste waar tie gehoor aangeeft. de rest gaat ook langs hem heen of vertikt ie helaas ( lees, kleren netjes ophangen, baggerschoenen uitdoen binnen, het badmeubel droog maken als ie zich heeft gewassen/geschoren etc etc etc
Ik maak elke dag de wc's even schoon, emmertje met sop en een doek en een doek waarmee ik droog. Vind het zo'n rotgezicht als je van die opgedroogde strepen ziet van het doekje op de wcbril. (is een gekke tik hoor) Elke ochtend voordat ik ga werken gooi ik al een scheutje gloor in de wc en dan 's avonds doe ik de wc uit. En ik maak het ook schoon van schoon naar vuil en als laatst dweil ik de wcvloer met dat doekje. En de tegeltjes doe ik eigenlijk ook elke keer af. Alle doekjes die ik voor de wc gebruik, gebruik ik nergens anders voor. Ze gaan altijd in een 95graden was. Wcborstel vernieuw ik om het halfjaar. En de wc/badmatten gaan elke week in de was. Heb 2 sets, dus dat gaat gemakkelijk. Ze verslijten wel wat sneller, maar tja dan heb je nog eens wat te vragen voor je verjaardag he. Maar beneden in de wc ligt geen matje.
2x per wk grondig met een emmer met sop en eigen wc doekje. Tegels, hele wc pot en wastafel etc. de vloer dweilen en de wc mat en handdoek vervangen. Met wc borstel en nate doekjes elke dag de wc bril en binnenkant... Geurtje spuit ik ochtend en avond fftjes ( gewoonte)
Precies mijn verhaaltje. En hoe je het ook beschrijft, haha... Mijn man pieste dus ook altijd staand, niet doorhebbende dat er allemaal spetters aan de zijkanten van de muur zaten. Na een hoop geruzie daarover piest hij nu ook altijd zittend. Ideaal. Nooit meer verdwaalde spetters.
Veel 1 voor de bril, nog een voor de bril, 1 voor de pot en nog 1 de grond 1 of 2 fontein en kraan 1 deurknop en lichtknop 1 En dat elke dag of 2x op een dag Oja en dan ook nog 2x per week met een sopje met veel doekjes ( die ik daarna dus niet voor de aanrecht gebruik)
Hier moeten de mannen ook zitten. En idd de visite heeft zijn hielen nog niet gelicht of ik sta met de sopdoek klaar.
2 keer in de week en dat vind ik méér dan genoeg. We zijn in principe maar 4 dagen thuis en gebruiken de wc met zijn tweeen. Als er visite is geweest doen we het wel meteen daarna. Wc met een doekje en de rest met een doekje, gewoon met allesreiniger of met cillit bang met bleek. Ik las dat iemand het vies vond dat de wc-borstel ook voor remsporen gebruikt wordt?! Ik zou niet weten hoe ik ze anders weg moet halen, ga niet met wcpapier in de pot zitten, dat vind ik pas vies.
Emmer, allesreiniger,chloor-wceend, werk-doekje nat, werkdoek voor na te drogen, dweil voor de vloer. Deur, plankje,vensterbankje,toiletrol houder, wcborstel,fonteintje, bovenkant stortbak, buitenkant, bril bovenkant, bril binnenkant, rand. Alles nadrogen uiteraard, en appart doekje(en sopje) voor de vloer te dweilen. Binnenkant pot flinke spuit chloor, of bleek, flink schrobben, borstel erin laten staan. De wcborstel in een laagje chloor, dat doe ik ook, handig na het poepen, snelle borstel erdoor, weg vieze sporen, en een heerlijk geurtje! Het schoonmaakwater spoel ik trouwens door de wc voordat ik chloor erin doe. Gebruik de rode allesreinger van Ajax geloof ik, chloor, wc-eend net wat ik in huis heb. 2 keer per week deze kleine ronde, 1 keer nog grondig, alles incl tegels, en antikal in fonteintje, nieuw zakje in vuilbakje. We zijn met zn 2en.
Wat veel doekjes. Waarom niet ook hetzelfde doekje voor de fontein/ kraan/ deurknop/ lichtknop? En waarom meerdere doekjes voor de bril?
Dat vind ik vies Dan heeft iemand net aan zijn piemel gezeten en pakt d ekraan beet. Ik maak dan met dat doekje ook de bril schoon. Dus zit kk met die lieve kleine schone kinderbilletjes boven op die piemelbacterien. Nou echt niet! Sorry smetvrees. Maar wat ik me juist wel gisteren weer afvroeg: welke doekjes maken het beste schoon? Heb nu die gewoon van kruidvat. Maar ontsmetten die ook? Ik kan denk ik beter dettol nemen. Of niet?
Maar dat smetvrees heb je dan vast niet alleen met de wc, maar vast ook met meerdere dingen. Wel lastig lijkt me dat, als je dat hebt.
Weten jullie trouwens hoeveel mensen hun handen niet wassen na het toiletbezoek? Weet ook niet het aantal , maar merk het als er vriendjes komen spelen: dan vraag ik heb je je handen gewassen? Nee dat doe ik nooit? Nou mijn oren klapperen dan.
Nou was wel vaak mijn handen: na het boodschappen halen, als we naar de speeltuin geweest zijn, ik zou nooit een trapleuning beethouden in een winkel. Maar echt smetvrees: nee er ligt hier echt wel stof op de kast. Of de vloer die wel een stofzuiger kan gebruiken. Maar zou nooit met schoenen binnen lopen: bah heb je net in de hondenpies gestaan en loop jij 's avonds in je pyjama en blote schoongewassen voeten weer overheen. Nee bah
Oh, zo ben ik ook. Al de dingen die jij beschrijft doe ik ook. Die schoenen ben ik dan weer iets makkelijker in... Maar heb er ook een gruwelijke hekel aan wanneer mensen hun handen niet wassen. Wij hebben een wc zonder fonteintje. Dus mensen die bij ons naar de wc gaan, en wijzelf, moeten in de keuken de handen wassen. Veel van de visite hier wast niet de handen na het wc-bezoek, daar kun je dan op letten. Ik hou daar echt niet van. Geef dan na afloop liever ook geen hand.