hoe en hoe vaak maken jullie wc schoon?

Discussie in 'De lounge' gestart door hanna76, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hahaha! Uitbaggeren? Wat gebeurt er allemaal bij jullie op de toilet?;)
    En inderdaad maak ik de toilet ook een keer extra schoon als er anderen op hebben gezeten. We hadden hier eens werklui aan de gang in onze badkamer. Die piesten elke dag over de wc bril... bah was dr zo vies van!!!! Onfatsoenlijk ook vind ik!;)

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

gooi 2x per week wc schoonmaakmiddel spul in de pot en borstel.
    Om de dag nog met van die wegwerpschoonmaakdoekjes van de jumbo eroverheen. En dan voor elk onderdeel een schoon doekje.
    Mn ma doet het ook nog met een doekje en een sopje (apart emmertje voor in huis) nou ikke niet hoor, vind dat maar ranzig, steeds hetzelfde sop gebruiken.

3. Locusta

Locusta Niet meer actief

Hmmmm, we maken de wc 1x per week schoon (we hebben nog geen kinderen ;)) en als er visite komt en/of geweest is, doen we het vaak nog een keertje extra. Een stinkende pot vind ik wel zo'n afknapper!!

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Wij waren laatste bij de buren op bezoek, meisje moest plassen.
    Dus ik met haar naar de wc (die grenst aan de woonkamer) roept ze keihard "mam, laat maar hoor het stinkt hier zo erg ik ga niet" Die wc was ook echt te goor voor woorden... Zo genant

5. Hester

Hester Niet meer actief

Elke dag even met van die hygienische doekjes: eentje voor de deurklink, lichtknopje, wastafel, doorspoelknopje. Dan eentje voor de WC-deksel, bril, pot. Dan eentje voor de vloer.

Daarnaast 2x per week met een emmer sop en cif en WC-eend.

Of vaker.
    Sowieso als er visite geweest is, vind ik gewoon prettig.
    Zeker met een kleuter die er zelf op gaat (handjes op de rand enz...)

6. Jel

Jel Niet meer actief

Haha.. dan loop je vervolgens met het schaamrood :) op je kaken weer naar de woonkamer van de buren.

Zeiden ze daar nog wat op?

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Die wc-poets topics hier zijn wel goed, hoor. Elke keer dat er een voorbij komt doe ik mijn wc weer eens. Dat is toch zeker eens per maand :D :D (ofwel, ik heb aan jullie gedacht vandaag en mijn badkamer en wc ruiken nu naar zwembad)

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Haha, ik doe het precies hetzelfde... Man is inmiddels helemaal gewend dat ik als er visite geweest is meteen de wc sta te poetsen :). Erg eigenlijk... maarja, ik ben een beetje smetvrezig ;)...

9. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dat wil jij niet weten! ;) haha, nee t valt wel mee hoor..

Ik snap ook nooit waarom mensen niet netjes in de pot kunnen piesen..

Maar op een vies toilet kan ik het ook niet hoor.. Als ik onverhoopt op een openbaar toilet moet of op mijn werk ofzo, dan maak ik hem eerst helemaal schoon..

10. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik ga dan gewoon "hangen" en zorg dat ik niks aanraak. Brrrrr!!! openbare toiletten! Heb er echt een hekel aan!!

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja hangen, maar hoe laten jullie je kind hangen?

12. susy26

susy26 Niet meer actief

1x in de week, goed uitsoppen en de wc borstel en bakje goed uisoppen.

13. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    elke dag?! wow daar heb ik geen energie voor hoor
    als ie vies is
    en 1 x p week grote beurt

14. Dana

Dana Niet meer actief

voor en na visite, en verder 3 keer in de week met hygiênische doekjes van C1000 en wc eend en wc vloer dweilen 1 keer id week.

15. Chai

Chai Niet meer actief

Elke dag en in het weekend doe ik niks in huis.
    Ik snap die logica van veel werk niet.
    Als ik een remspoor 2 weken aan laat koeken isdat veel meer werk uiteindelijk met schoonmaken dan er elke dag even lekker een doekje en een borstel over te halen, maargoed. :p

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe vaak ik de wc precies schoonmaak. Gewoon, als ie vies is. Of als ik er zin in heb. Of als ik eraan denk. En als ik bezoek krijg een keertje extra. Maar remsporen e.d. zijn er nooit hoor, die maakt iedere gebruiker zelf netjes schoon. Dweilen doe ik als ik de woonkamer en de hal gedweild heb, zo'n 3 keer per week.

Ik gebruik glorix doekjes, ik vind het idee van een sopje echt heel vies. Ik spuit eerst wc eend in de pot, gebruik dan een doekje voor de bril, dan een doekje voor de rest van de pot en dan nog een doekje voor het waterreservoir, het fonteintje en de deurklink. Soms laat ik de wc eend een tijdje intrekken, soms poets ik de pot meteen schoon. Het is maar net hoe het loopt.

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Nu ben ik toch wel erg benieuwd hoe jij dan de remsporen uit de pot haalt? :D

Ik maak 1 x per week de wc schoon met een sopje en tussendoor met zo'n Glorix doekje als het nodig is.
    Die ranzige badkamer en wc-matten komen er hier niet in, smerige dingen!
    Dankzij vloerverwarming in de badkamer hier nooit koude voetjes en beneden in de wc zijn we toch nooit langer dan 2 minuten.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik lig trouwens echt in een deuk vanwege het feit dat er dus echt mannen bestaan die zich door hun vrouw laten vertellen hoe ze moeten plassen...
    ;)

19. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Elke ochtend maak ik de wc helemaal schoon icl tegels, wasbak en grond. En dan als me man is wezen pissen want die druppeld altijd op de rand heerlijk daar heb ik van die natte citroen doekjes voor dat ruikt zo lekker.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ikzelf nooit, of zeer zelden. :p Onze huishoudelijke hulp doet het bijna dagelijks, geen idee hoe maar ze zien er heel schoon uit. ;)

Deel Deze Pagina