De titel zegt het al. Weet iemand hiervan? Heb op internet opgezocht maar ik kreeg geen duidelijke antwoord.
Nee, dat denk ik niet. Een manueel-therapeut (mijn man dan, het hangt af van waar je gestudeerd hebt) kraakt niet. Volgens wordt orthomanuele therapie uitgevoerd door een arts die vervolgens de opleiding orthomanuele therapie heeft gedaan. Als je het precies wilt weten wil ik mijn man vanavond wel even voor je vragen.
bedankt voor je reactie, Wup! Inmiddels heb ik weer meer info gelezen op internet en ja volgens mij ze zijn niet hetzelfde. Ik was op zoek naar een osteopaat bij mij in de buurt vanwege rugpijn die straalt naar mijn been. Hoe moet ik het uitleggen, ik voel bijna elke dag dat mijn linkerbeen oververmoeid is, vooral mijn kuit en voet. Dit begon na de bevalling 3 jaar geleden. Meerdere sites van osteopathie beschrijven mijn klachten heel precies. Dus ik wil een consult hebben bij een osteopaat. Maar ik wil meer informatie krijgen. Alle informaties zijn altijd welkom Bedankt
Een osteopaat gebruikt die techniek soms wel, soms niet. Ligt maar net aan je klachten. Jouw klachten klinken trouwens als bekkenklachten en dan zou je ook goed terecht kunnen bij een fysiotherapeut die werkt volgens de methode van Cecile Rost (met puntjes op de o). Die vind je hier: www.bekkentherapie.nl Dat valt namelijk in je basispakket
Rozemarijke, bedankt voor je reactie. Ik heb de site net ff kort gelezen maar hij beschrijft de uitstraling alleen tot bovenbeen, en die van mij juist tot mijn linkervoet, maar misschien moet ik doorlezen. Nu weet ff niet meer waar ik moet beginnen Van die kraken geef mij geen goede beeld hahaha